Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Blev sugen på att spela några sateliter, men vad är det som gäller igentligen? På sidan står det: "One seat for every $300 in the prizepool" men sen när jag kollar på en $10 satelit ser jag det här:

nordicbetsmkt3.png

Alltså 58 buy-in och 93 rebuys.

151 x 10 = 1510$

1510/300 = 5 seats

Varför vinner då bara den som kommer etta en plats i finalen? Något jag missat?

Postad

så det är en bugg alltså, då förstår jag..

turren är iaf slut och det en är ju ännu inte uppdaterad

namnls2vo2.th.png

tråkigt för dom andra 4 om dom inte har tänkt på det och kanske fortsätter spela sateliter och kanske t.o.m missar finalen! En klient som ska hosta finalen borde ju vara bättre än så..

Postad

Anledningen till detta är att det av tekniska orsaker tyvärr är några kvalturneringar till SM ikväll som vi manuellt måste registrera vinnarna till finalen. Det uppstod nämligen tekniska bekymmer vid registreringen av dessa turneringar så det kommer att manuellt korrigeras efter turneringen är spelad.

Beklagar förvirringen som detta medför men det kommer att registreras det antalet vinnare till finalen som den totala prissumman i kvalturneringen motsvarar

Postad

Intressant, tråkigt att någon som kanske var chip 2-3 a gick all in för att han trodde bara 1 gick vidare. Sen visade de sig att han kunde foldat sig vidare

Fruktansvärt otroligt. SKANDAL!

Postad
Intressant, tråkigt att någon som kanske var chip 2-3 a gick all in för att han trodde bara 1 gick vidare. Sen visade de sig att han kunde foldat sig vidare

Jo, det var väll tråkigt att personen i fråga inte hade någon koll på vad det var för någon kvalturnering han spelade.

"One seat for every $300 in the prizepool" säger väll det mesta? Och med tanke på tidigare strukturer hos deras kvalturneringar så bör man väll inte förvänta sig att det är något annat än ett tekniskt fel?

Postad
så det är en bugg alltså, då förstår jag..

turren är iaf slut och det en är ju ännu inte uppdaterad

namnls2vo2.th.png

tråkigt för dom andra 4 om dom inte har tänkt på det och kanske fortsätter spela sateliter och kanske t.o.m missar finalen! En klient som ska hosta finalen borde ju vara bättre än så..

Märker man inte det skall man inte spela SM.

Det där får NB fixa i efterhand.

Lobbyn har typ aldrig varit helt korrekt när jag spelat. Mycket störande.

Postad

lol

eller hur

Är väll knappast ett omöjligt scenario.

Postad
Anledningen till detta är att det av tekniska orsaker tyvärr är några kvalturneringar till SM ikväll som vi manuellt måste registrera vinnarna till finalen. Det uppstod nämligen tekniska bekymmer vid registreringen av dessa turneringar så det kommer att manuellt korrigeras efter turneringen är spelad.

Beklagar förvirringen som detta medför men det kommer att registreras det antalet vinnare till finalen som den totala prissumman i kvalturneringen motsvarar

Jag råkade ut för exakt samma sak igår vid eran 60 dollars turnering ID 678860, och hamnade på en av de platserna som fick en biljett till turneringen, men ännu har jag inte blivit registerad.

Hur lång tid ska man räkna med att den manuella registeringen tar?

Postad

Jag kvalade in igår men är fortfarande ej med på listan för SM..

Postad

Jag kvalade in igår men är fortfarande ej med på listan för SM..

Samma här...

Postad

Du hittar vissa SM-sat-turneringar under "Regular" då vi hade tekniska fel under registreringen av dessa turneringar.

Vi kommer dock försöka flytta dessa till "POKER-SM" under dagen.

Vissa av turneringarna är direktfeeders, dvs vinner du eller hamnar så du får en SM-plats så kommer du direkt till SM2006-listan.

Andra är turneringar som vi manuellt får kolla vilka som ska få SM-plats.

Detta tar lite längre tid och troligtvis kommer namnen synas på listan i morgon eftermiddag.