Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker illa om turneringar. Framför allt för att jag aldrig orkat lära mig att

spela dem. Nu råkar jag i alla fall vara anmäld till en $60 freeze.out. 1500 motståndare cirka och överlag mkt fiskigt motstånd.

Blinds höjs var 15 minut enligt följande:

small blind:

10

20

30

40

50

75

100

150

200 - här och framöver tillkommer en ante motsvarande 1/6 av sb

300

400

600

800

1000

1500

2000

3000

4000

6000

8000

10000

15000

20000

30000

40000

60000

80000

100000

Så... shoot! ;) Normalt spelar jag 1/2 NL, på väg mot 2/4. Spelar cirka en turnering var fjärde månad och brukar då lira enligt mitt vanliga spel och hyperaggressivt då blindsen är höga, vilket brukar sluta i katastrof. :)

Postad
Harrington

Läs snabbt.

Äh. Hinner inte det serru. ;)

Skulle mest vara tacksam om jag fick lite experttips angående när jag ska använda olika agg-växlar/gå över till maniac-stadiet osv. När jag ska börja ditcha låga pocket pairs pre flop osv. :)

Postad

Spela tight (AA,KK,QQ,JJ AK typ), försök smyga in med några händer med bra implicita odds

Ju längre det gått av turren ju mer LAG ska du spela.

Du kan inte misslyckas. Grattis på förhand.

Postad
Det var svårt att låta bli att söka på "väll" va? ;)

Du anar inte hur mycket det retar mig.. ;)

Det ser så fruktansvärt illa ut..

Det går utför med stavningen i det här landet och jag kan lova att det är många arbetsgivare som slänger en ansökan rakt i papperskorgen om du stavar väl med två ll..

Postad

Tight i början är bra. Men om det är många limpers och du sitter bra och får se billigt, kika. Träffar du en monsterhand så kan plussa mycket. Om du har skaffat dig en bra stack och ligger bra till och sen åker på några badbeats, tappa det inte. Tänk på alla som fortfarande har mindre stack än dig. Några av dem kommer säkert komma till finalbordet. Och bubblan, underskatta aldrig spelet vid bubblan.

Postad

Läs av bordet. Spela mot "rätt" spelare. D.v.s de spelare som väljer att vara hyper aggresiva ibörjan av turren.

Om du tror du kan stjäla blindsen "go for it" om du får mothugg lägg.

När du tror att det bara blir du o blindsen i potten höj upp det och betta flopp så kmr denna turren bli den rioligaste på mycket länge.

Postad

Läs om Sklanskys "The System"

Jag tror i och för sig att du klarar dig bättre utan systemet om du spelar tight i början och bra i övrigt, som förklarat ovan.

Däremot kanske systemet kan ge en fingervisning om hur aggressiv du ska vara.

Postad
Det var svårt att låta bli att söka på "väll" va? ;)

Du anar inte hur mycket det retar mig.. ;)

Det ser så fruktansvärt illa ut..

Det går utför med stavningen i det här landet och jag kan lova att det är många arbetsgivare som slänger en ansökan rakt i papperskorgen om du stavar väl med två ll..

Tänk om han slänger din ansökan snett i papperskorgen när han ser att du stavar med två ll, dvs llll? :P