Gå till innehåll

NLT - Esshög färg blir otrevlig


cluelessrookie

Recommended Posts

Ingen HH. Drar ur minnet. Spelas sent i en session då jag har klonkat en hel del och börjar bli lite rädd för att bli "fartblind".

 

NL FR SvS Microlimit. FI är för nivån kompetent. Jag är tajt med en weak läggning som jag försöker jobba bort eftersom.

 

Djupa stackar = mer än 200BB.

 

Hero mitt i bordet. FI på knappen.

 

Dealt to hero : As, 7s.

 

Hero höjer till 3 BB.

Synas lite här och där. FI synar givetvis också. Summa cirka 18BB.

 

Flop: Qs, Ts, 9s.

 

Hero bettar 9BB (Comment: Jag bettar normalt på allt, drag som stål)

 

Fold fram till FI som synar.

 

Turn: Js (Comment: Esset har jag men risk för färgstege förekommer ju)

 

Hero: Check (Comment: OK, jag ville hålla ner potten - fel eller rätt. Här sket sig antagligen handen)

FI: Check

 

River: Kd

 

Hero: Bet halvpott

FI: Höjer pott

 

Hero: ????

 

 

Cluelessrookie

 

P.S. Notera att jag är i den fasen att jag försöker lära mig spela och förbättra mitt spel. Döda mig inte för att jag spelade handen helt fel... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero: Fold

 

Jag tittade på brädan och tänkte:

 

- Bluffar du mig i det här läget när JAG skulle kunna ha suttit med färgstege (och då spelat turn för CR), så är du värd potten. Nästa hand tack!

 

Kommentera gärna om "fel" och "rätt" i handen. Jag vill lära mig mer om konsten att sno andra pengar.... 8-)

 

Kommentar: Jag hade alltså under en timme tidigare på bordet klonkat både set och kåk och fått syn hela vägen till river så i min förvirrade hjärna så är det ganska iskallt ut att reräjsa en bluff på river.

 

 

Mvh

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, "rookie" - absolut. Har bara spelat 4 1/2 månader av mitt fyrtioåttaåriga liv. Jag antar precis som i mitt yrkesliv som ingenjör att det finns olika kompetensnivåer på pokerspelare och i yrket så vägleder och guidar man nyutexade "gröngölingar" för att få dom att växa. Eller föddes alla här med en fullmatad Phil Ivey-hjärna?

 

Mvh

Cluelessrookie

 

Cluelessrookie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för din feedback. Jag vill själv inte hävda att jag gjorde rätt eller fel. Vill bara ha input för framtida förbättringar.

 

Som jag skrev så kände jag mig fartblind efter att ha tok-klonkat i över en timme på fyra bord och det kändes som "stopp, stopp - detta kan inte vara sant".

 

Cluelessrookie

 

Ja det var en stor fold av dig.

Jag hade inte lagt, ja iaf inte på SS micro hehe :)

Men enligt din read på fienden var det säkerligen rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Folda färg, ess hög?

 

Trots att HERO checkar turn`?

 

Har du aldrig sett någon checka nöten förut eller?

 

Att syna med A hög där är som att syna med Q färg på med fyra färgkort ute. Skulle du göra det om någon pottar dig med en reraise. Om du synar utgår du alltså ifrån att någon pottar tillbaka med motsvarande Jhög färg..

 

Nej jag skulle fold och grattulera till en snygg bluff om det nu var så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...