Gå till innehåll

NLT - Trn, finalbord, träffad AJ mot bet och raise


Recommended Posts

Satt och railade när en polare spelade finalbord på SvS 100krs turnering när denna hand kom upp. Nu mins jag inte allt med stackstorlekar osv, men jag ska försöka återberätta så gott jag minns.

 

Finalbord som sagt, 7 eller 8 man kvar. Blinds 500 / 1000. Hero och Fi2 har typ medel i stacken (12k kanske), i princip lika mycket båda två. Fi1 är shortstacked och har ca 4000.

 

Hero har AJ på BB

 

Fi1 väljer att limpa in från mittenpos för en fjärdedel av sin stack (!). Känns ju spontant som QQ+, men den här spelaren har varit mycket dålig och gjort riktigt sjuka saker förut så vi sätter honom egentligen inte på någonting förutom en hyffsad hand.

 

Fold fram till Fi2 som limpar in från SB

Hero checkar

 

Flop: AQ8 regnbåge

 

Fi2: Check

Hero: Check med tanken att syna Fi1s mycket troliga all in.

Fi1: All in efter manus

Fi2: Minirasie till 6000.

Hero: ?

 

Fi2s miniraise gör ju helt plötsligt att vi spelar för hela vår stack. Vad limpar han in med från SB? Det känns som han vill isolera Fi1 med sin raise vilket han kan göra med alla A och kanske typ KQ. Frågan är om vi inte slår hans range, men vågar vi chansa? Q8 är väl också en möjlig hand iofs. Vinner vi handen är vi CL eller chiptvåa, förlorar vi är vi ute, lägger vi har vi fortfarande bra chans.

 

Det är bara platserna 1 och 2 som intresserar Hero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klar fold tycker jag. Han försöker ju bara "mjölka" potten, för han lär ju knappast försöka "bluff-stjäla" potten, om han inte har nåt jevligt bra. Men på dessa limits är det svårt att resonera kring motståndarnas beteende då low-stake @ svs ofta består av rörmokar-leffe som lirar lite efter ett par starkbärs på krogen.

Men eftersom han har kommit ända till finalbordet, så borde hanvara hyfsad och leda över ditt halvkassa ess.

 

Peace!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och railade när en polare spelade finalbord på SvS 100krs turnering när denna hand kom upp. Nu mins jag inte allt med stackstorlekar osv, men jag ska försöka återberätta så gott jag minns.

 

Finalbord som sagt, 7 eller 8 man kvar. Blinds 500 / 1000. Hero och Fi2 har typ medel i stacken (12k kanske), i princip lika mycket båda två. Fi1 är shortstacked och har ca 4000.

 

Hero har AJ på BB

 

Fi1 väljer att limpa in från mittenpos för en fjärdedel av sin stack (!). Känns ju spontant som QQ+, men den här spelaren har varit mycket dålig och gjort riktigt sjuka saker förut så vi sätter honom egentligen inte på någonting förutom en hyffsad hand.

 

Fold fram till Fi2 som limpar in från SB

Hero checkar

 

Flop: AQ8 regnbåge

 

Fi2: Check

Hero: Check med tanken att syna Fi1s mycket troliga all in.

Fi1: All in efter manus

Fi2: Minirasie till 6000.

Hero: ?

 

Fi2s miniraise gör ju helt plötsligt att vi spelar för hela vår stack. Vad limpar han in med från SB? Det känns som han vill isolera Fi1 med sin raise vilket han kan göra med alla A och kanske typ KQ. Frågan är om vi inte slår hans range, men vågar vi chansa? Q8 är väl också en möjlig hand iofs. Vinner vi handen är vi CL eller chiptvåa, förlorar vi är vi ute, lägger vi har vi fortfarande bra chans.

 

Det är bara platserna 1 och 2 som intresserar Hero.

 

Hans miniraise måste ju ändå betyda att han sitter på sämre ess, han skulle knappast göra så med 88 då en syn från hans del skulle vara något smartare för på så sätt kunna lura in dig i potten...

Fi1 sätter jag på A10, AXf, Fi2 på A8...

Fold.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket bör man väga in att vi flyger om vi inte vinner handen? För mig känns det lite som att vi har mer att förlora än att vinna. Visst, vi dubblar lite drygt om vi vinner handen vilket ger oss ett utmärkt läge för vinsten. Samtidigt så klassar jag Hero som kompetentare än det mesta av motståndet (det gör han själv också :D ) dvs jag tror han har en bra chans till 1:an-2:an även med den stack han har kvar vid fold. Förlorar vi handen är det ju, naturligtvis, katastrof.

 

EDIT: Alltså, ni som förespråkar syn. Hur pass säkra är vi på att vi leder? Tillräckligt? Det är naturligtvis en mycket subektiv bedömning om riskaversion osv men ni fattar vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket bör man väga in att vi flyger om vi inte vinner handen? För mig känns det lite som att vi har mer att förlora än att vinna. Visst, vi dubblar lite drygt om vi vinner handen vilket ger oss ett utmärkt läge för vinsten. Samtidigt så klassar jag Hero som kompetentare än det mesta av motståndet (det gör han själv också :D ) dvs jag tror han har en bra chans till 1:an-2:an även med den stack han har kvar vid fold. Förlorar vi handen är det ju, naturligtvis, katastrof.

 

EDIT: Alltså, ni som förespråkar syn. Hur pass säkra är vi på att vi leder? Tillräckligt? Det är naturligtvis en mycket subektiv bedömning om riskaversion osv men ni fattar vad jag menar.

 

jag tror inte han komma hitta så många bättre lägen att få in pengarna, han har inte många BB kvar nu så det finns inget utrymme för finlir.

 

man måste våga för att vinna helt enkelt. jag tror att han vinner cirkus 55% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi spela handen måste vi väl gå all in? Klart man kan hoppas på att knacka ner handen med Fi2, men vi kan knappast lägga om han trycker på turn eller river. Bättre då att trycka själv och undvika jobbiga beslut och eventuellt få honom att lägga en sämre hand (det är inte omöjligt) och på så sätt ta sidpotten direkt och undvika risken att bli utdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ser verkligen inte hur du kan komma ifrån den här. Han "färdiggör" lilla mörk, vad ska han ha? A8, Q8 eller 88 kan jag väl tänka mig, AQ, AK är autopush, AA och QQ likaså. Du sitter på 12 mörkar och floppat (i princip) TPTK, det är nog bara att trycka.

Och tryck gärna före floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...