Gå till innehåll

Hur hälsa på halvokänd tjej?


OV1

Recommended Posts

En likande fråga: Du träffar din kompis flickvän för första gången när du råkar träffa dom på stan. Given handskakning. Ni tre småpratar i kanske 5min.

En vecka senare går du på bio med dom. Fortfarande handskakning? När kommer kramen in i bilden?

 

Given kram tycker jag. Annars försvårar man situationen avsevärt till nästa gång.

 

Hm, jag vet inte om jag håller med riktigt. Alla människor är inte bekväma med kramar och förmodligen inte då av en person man småpratat med i fem minuter.

Det resulterar kanske i att varje gång man ses måste man kramas... Varför det?

 

Jag tänker direkt på avsnittet på Seinfeld när Jerry har problem med Elaines kompis som varje gång de ses ger hon honom en puss på kinden.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okey, känner att jag måste förtydliga lite här.

 

Just detta scenario har aldrig inträffat för mig, dock många liknande. Det jag vill få fram är om folk har några vettiga tips i liknande fall. Kindpussarna finns t.ex inte med i min kartbok.

 

En likande fråga: Du träffar din kompis flickvän för första gången när du råkar träffa dom på stan. Given handskakning. Ni tre småpratar i kanske 5min.

En vecka senare går du på bio med dom. Fortfarande handskakning? När kommer kramen in i bilden?

 

Hmm... kindpussar finns inte i min värld! Går bort oavsett vem man hälsar på!!! Men måste man köra med handskakning eller kram överhuvudtaget? Räcker det inte bara med "Hej! Allt bra med er/dig?" då man ändå vänder sig till båda två? I synnerhet om de bor ihop, lever tillsammans, känner/tycker/tänker tillsammans och jaa.. får oftast då ett svar som gäller för båda två.... visserligen den cencurerade och artiga "jotack bara bra med oss" men jaa.... vad hade man väntat sig?

 

En kram hade jag nog väntat med.... till en avlägsen framtid...Annars kan man ju köra med regeln att kompisens tjej får samma hälsning som kompisen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En likande fråga: Du träffar din kompis flickvän för första gången när du råkar träffa dom på stan. Given handskakning. Ni tre småpratar i kanske 5min.

En vecka senare går du på bio med dom. Fortfarande handskakning? När kommer kramen in i bilden?

 

Given kram tycker jag. Annars försvårar man situationen avsevärt till nästa gång.

 

Det är människor som du som nedvärderar den innerliga, varma och ärliga kramen till en ytlig meningslös gest... skämmes ta mig fan!

 

Det förbannade ytliga, meningslösa kramandet är vår tids värsta plåga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är människor som du som nedvärderar den innerliga, varma och ärliga kramen till en ytlig meningslös gest... skämmes ta mig fan!

 

Det förbannade ytliga, meningslösa kramandet är vår tids värsta plåga...

 

Givetvis är det skillnad mellan en kram och en kram. Varm ärlig dubbelarmskram till tjejpolaren man tycker om och ser ofta, och enarmskramen till ovan nämnda exempel. Bara man inte faller in i fällan och börjar använda enarms där tvåarms borde använts - farligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så tycker jag kindpusshälsningen är helt rätt

 

Vet inte vilka kretsar du rör dig i, men den ser jag aldrig i min omgivning och endast på TV när det är ett nyhetsinlslag från ett toppmöte mellan två arabnationer.

 

Fast jag kanske umgås för mycket med lodisar och bagladys... :)

 

kanske i maffiakretsar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Manlig kram", "hand emellan" blabla

 

Ärligt talat, har ni ett problem att krama män på samma sätt som ni kramar tjejer så är det bara er maskulinitet som ni har problem med, och ni bryr er alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker om er. Då är nog "kramen" det minsta av era issues.

 

Är inte riktigt säker om du syftar på mitt inlägg eller inte och då hoppas jag att du inser att jag inte gör så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man säger "nämen hej" följt av något ovidkommande och fånigt. Känns rätt standard.

 

Fast det bästa är att presentera sig med fel namn och gärna med ett namn som är förknippat med andra könet. Det är ändå ingen som lyssnar på vad man säger. Jag har presenterat mig som allt från Lisa astrolog till Eva massmördare utan att någon rört på en min.

 

Tror man kan gå fram och knäa första bästa kille på en fest utan att någon kommer ihåg vad man heter. Fast iofs kommer alla ihåg en som "Du vet den där killen som knäa Marcus i skrevet" istället. Så frågan är vilket mål du vill uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på en fest i helgen, när vi kommer in är de både nya och gamla ansikten som florerar där inne. Jag och en kompis går runt och hälsar på folk tills vi, precis som du kommer fram till en halvokänd tjej, min kompis säger rakt ut - Jag vet inte om vi är på kram eller skakahand nivå? varpå hon svara - Man säger väl aldrig nej till en kram. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på en fest i helgen, när vi kommer in är de både nya och gamla ansikten som florerar där inne. Jag och en kompis går runt och hälsar på folk tills vi, precis som du kommer fram till en halvokänd tjej, min kompis säger rakt ut - Jag vet inte om vi är på kram eller skakahand nivå? varpå hon svara - Man säger väl aldrig nej till en kram. :shock:

 

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lisa!

 

Vad kul att se dig! (förutsatt att man tycker det).

 

Sedan får man ju se hur fi reagerar! Om hon räjsar (reser sig) så synar du ner henne med en kram.

 

Om hon är passiv så ta gratiskortet och fortsätt vidare spel på nästa gata.

 

Beroende på read i given situation (psb?) så får man ju ta till lite olika knep.

Ett sett är att villa bort henne är att checka turn och börja prata om något helt annat. T.ex. i dessa tider om Fuglesang.

 

Om hon betar ut på turn så skulle jag låta helan gå, låt henne inte dra ut dig innan sista kortet är lagt så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lisa!

 

Vad kul att se dig! (förutsatt att man tycker det).

 

Sedan får man ju se hur fi reagerar! Om hon räjsar (reser sig) så synar du ner henne med en kram.

 

Om hon är passiv så ta gratiskortet och fortsätt vidare spel på nästa gata.

 

Beroende på read i given situation (psb?) så får man ju ta till lite olika knep.

Ett sett är att villa bort henne är att checka turn och börja prata om något helt annat. T.ex. i dessa tider om Fuglesang.

 

Om hon betar ut på turn så skulle jag låta helan gå, låt henne inte dra ut dig innan sista kortet är lagt så att säga.

 

Du är för rolig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Lisa!

 

Vad kul att se dig! (förutsatt att man tycker det).

 

Sedan får man ju se hur fi reagerar! Om hon räjsar (reser sig) så synar du ner henne med en kram.

 

Om hon är passiv så ta gratiskortet och fortsätt vidare spel på nästa gata.

 

Beroende på read i given situation (psb?) så får man ju ta till lite olika knep.

Ett sett är att villa bort henne är att checka turn och börja prata om något helt annat. T.ex. i dessa tider om Fuglesang.

 

Om hon betar ut på turn så skulle jag låta helan gå, låt henne inte dra ut dig innan sista kortet är lagt så att säga.

 

Du är för rolig :D

 

* 2! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...