Gå till innehåll

Köpa skärm i USA och transportera hem den

Recommended Posts

Postad

Hoj!

Ska till USA över nyår och funderar på att köpa en ny skärm där borta. Har mina ögon på en 22" Samsung Widescreen. Rätt mycket billigare där borta($380)

Hur får man med den på planet? Kan man ta den som handbaggage? har ingen aning om hur stor lådan är, men de har ju en tendens att vara rätt stora. Sen kanske man kan packa ner den utan låda i sin väska, om man lindar in den ordentligt i kläder och sånt. Nån som gjort något liknande?

Postad

Jag hade nog inte packat ner den. Kan du inte bara checka in ladan som den ar och se till att du far en fragile-lapp pa den?

Osakert och krangligt att vira in den i en massa klader ju.

PS. Glom inte att kopa en adapter till sladden! (om du nu behover det)

Postad
Kan man ta den som handbaggage?

För stor.

Sen kanske man kan packa ner den utan låda i sin väska,

Det skulle jag absolut inte rekommendera, risk för att den går sönder är ofantlig, med tanke på hur bagage hanteras.

Du måste checka in den som specialbagage.

Postad

Jag har den.

Det blöder igenom mycket ljus från sidorna vilket märks när man t.ex. kollar på film med mörka scener. Jag tänker inte på det så mycket och i övrigt är det en bra skärm. Omdömen på prisjakt.nu.

Postad

Jag beställde hem en 24" skärm och då gick frakten på 155usd. Fick skärmen levererad genom USPS och i sverige tog svenska posten över leveransen.

Du kommer behöva tulla och betala moms för den, men bara på värdet som är angivet på paketet och det bestämmer du själv 8-)