Gå till innehåll

NLT - Hur spela K-K på turn?


flax_zacke

Recommended Posts

Tidigt i en 220kr turnering på SvS blinds 15/30 och jag plockar upp Kr-Kh.

Har tidigt lyckats bygga min stack till mer än dubbla startstack.

Hur ska jag spela denna hand på turn?

Ni får gärna kommentera spelet på flop/preflop om ni tycker det är galet.

Ingen vidare read på spelaren, 4-5 handen på det bordet.

 

Texas Holdem (Vanlig/Turnering)

Plats 1: aurelius (2650.00)

Plats 2: Stekel (1165.00)

Plats 3: Henrix (1085.00)

Plats 4: flax_zacke (3760.00)

Plats 5: mongowilly (3630.00)

Plats 8: soi7 (2530.00)

Plats 9: gulamig (2910.00)

Plats 10: Duty (1030.00)

 

mongowilly lägg LM 15.00

soi7 lägg SM 30.00

 

** Giv **

flax_zacke [Kr, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

gulamig Lägg

Duty Lägg

aurelius Höj till 60.00

Stekel Lägg

Henrix Syna 60.00

flax_zacke Höj till 240.00

mongowilly Lägg

soi7 Lägg

aurelius Syna 240.00

Henrix Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [7h, Knh, 9k]

 

*** Bet Runda 2 ***

flax_zacke Satsa 390.00

aurelius Syna 390.00

 

*** Turn(Board): *** : [7h, Knh, 9k, 8h]

 

*** Bet Runda 3 ***

flax_zacke Passa (skulle jag ha fortsatt mitt betande?)

aurelius Satsa 540.00 (träffade han färgen/hålstegen?)

flax_zacke ???

 

Vad ska man göra i det här läget?

Postar mitt turnbeslut senare.

 

Tacksam för många kommentarer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget bra turn-kort om man säger så. Syna och se vad som händer på river. Om du träffar full house är det bara att lägga in en stor bet/gå all-in. Om inte så är block-bet, check-fold och check-syn alla möjliga alternativ. Vad du tycker är bäst får du bestämma på river.

 

obs dock att jag är en cashgame-spelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstar för läggning. Du har mycket kvar att spela med.

 

Fi har en stabil stack.

Han hade nog knappast miniraisat med PP typ JJ före, men kanske med 77, 99, TT(tveksamt) Frågan är vad han synar ditt omslag pf med? Någon av händerna ovan, eller AA. Höga SC som KQh som även ger stegdrag.

Släng och ta nästa tåg.

 

(Med tanke på turn är checken där ett bra alternativ)

Hade du beta hade du antagligen fått en all in mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst kan vi nog konstatera att din hand, i regel, bara slår en ren bluff här. Därför ska du nog inte hänga upp dig på att det är just KK du sitter på eftersom du förmodligen inte sitter sämre till med, tja.. JK i det här läget.

 

Känns som det kan finnas en hyfsad chans att en duktig spelare utnyttjar skrämselkortet samt din check till att trycka ut dig ur potten. Men eftersom det är en turnering gör du nog bäst i att vika och vänta på ett bättre läga att trycka till svinet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget bra turn-kort om man säger så. Syna och se vad som händer på river. Om du träffar full house är det bara att lägga in en stor bet/gå all-in. Om inte så är block-bet, check-fold och check-syn alla möjliga alternativ. Vad du tycker är bäst får du bestämma på river.

 

obs dock att jag är en cashgame-spelare

 

Hur fasen får man full house med den brädan???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget bra turn-kort om man säger så. Syna och se vad som händer på river. Om du träffar full house är det bara att lägga in en stor bet/gå all-in. Om inte så är block-bet, check-fold och check-syn alla möjliga alternativ. Vad du tycker är bäst får du bestämma på river.

 

obs dock att jag är en cashgame-spelare

 

Hur fasen får man full house med den brädan???

 

Ojsan

 

Svenska Spel suger ju pung, läste Kn som K = Kung, alltså KKK på floppen

 

Knekt = J och därmed basta!!

 

Folda

 

Vaket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte vekt att vika överpar bara för att tredje kortet i färgen kommer. Känns som det är lättexploaterat.

Jag viker helst inte mot just färgkortet i cashgame iaf. Tycker många vill reprersentera just färgen på turn i såna lägen.

Jag synar och hoppas på att få se en billig showdown.

 

Inte bara en möjlig färg man ska vara rädd för, även en 10a för stege..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte foldat bara för att ett lite problematiskt kort dyker upp på turn. I vanliga fall är du troligen slagen, men någon form av read på antingen just denna spelaren eller på spelarna i allmänhet så finns det en hel del händer du slår. En hand med en J känns fortfarande ganska trolig även om en bra spelare hade checkat efter dig på turn. Helt utan read så folda men ibland måste du ta denna hand till river i alla fall. Man vill ju inte vara weaktight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold

 

Han/hon torde veta att du sitter med minst ett högt par (>= JJ), alternativt drar mot färg, men fortsätter att skugga ändå. Jag vet ju inte hur han har agerat tidigare men...

Nu till spekulation som givetvis kan ifrågasättas...

Du skulle nog ha fortsatt att betta. Då hade du fått ett konkret halvdyrt svar, (beroende på vad utgången blev). Nu blir det bara onödigt dyrt att få reda på det, denna bet + nästa(?). När du nu inte bettade så är möjligheten att du fick färg i hans/hennes ögon, i princip utesluten. Jag tror att denne sitter med JX, TT eller två låga par. Men färg är ju också farligt möjligt.

En reraise skulle kanske kunna hjälpa men det vet du inte förän 1080 i marker senare. Vilket är svindyrt i det här läget, om du frågar mig.

Nä, spara markerna till nästa tåg i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, svårt utan read. Men en normalt vaken motståndare anar ju att din check tyder på svaghet, alternativt att du träffat färg/stege och bluffar svaghet (mest troligt färg). Standardspel från honom oavsett om han träffat eller inte. Om du då på turn väljer att syna hans bet, måste motståndaren få svårt att bluffa hem potten på river oavsett om/vad du betar på river. Så turnbeslutet tycker jag är check-syn.

Om han redan träffat stegen, så betar han ut lite väl lite med tanke på att det är 3 hjärter ute, vilket innebär att han förlorar på 9 hjärter och eventuellt 3 tior (om du har Q ).

Samma resonemang om han har trissen (minus de kort som parar brädan förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan read så folda men ibland måste du ta denna hand till river i alla fall. Man vill ju inte vara weaktight.

Det är väl att det är turnering och heros stack som talar för fold i detta läget.

I en turnering behöver det inte heller vara negativt att bli läst som wektajt. Då kan ju någon göra ett move mot dig när du sitter med stål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...