Gå till innehåll

Primas Midstakesspelare - Diskussionstråd

Recommended Posts

Postad

Nu för tiden så stjäl vi på pokerforum ganska ofta idéer till trådar från 2+2 forumet och jag tänkte att jag skulle följa strömmen. Jag har sett att det på senare tid på 2+2 startats trådar om PokerStars, FullTilt samt Partys MidstakesRegulars och därför tänkte jag att eftersom det finns en hel del från forumet som spelar 2/4 - 5/10 på Prima så kunde det vara intressant att ha en tråd där man kan diskutera olika spelare, hur de spelar och vilka man har lätt för att möta, svårt för att möta etc. etc. Det kan säkerligen bli en hel del intressanta diskussioner om olika spelare och förhoppningsvis kan det vara utvecklande för ens eget spel.

Hoppas nu att detta förslag inte blir dissat utan att vi gör detta till en väldigt bra diskussionstråd :)

Shoot!

• Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Nu lirade jag förvisso endast NL100-NL200 när jag lirade på prima för lääänge sedan men jag undrar hur det kommer sig att alla grinders från PF stannat kvar där? Det fanns knappt bord uppe och på dom där det fanns så var det minst 30% grinders. Måste vara rakebacken eller?

Nu när man sitter på Stars, samt har startat om från $0 för inte många veckor sedan så saknar man rakebacken så sjukt mycket! Har man fortfarande upp till 55% eller stämmer ryktena om max 30?

Postad

givande inlägg grabbar ;)

Tycker det är ganska meningslöst att gå efter härkomst så där. Såg nån tråd för en vecka sedan där trådskaparen undrade om det var fler än bara honom som brukade avgöra sitt riverbeslut beroende på vad fi bodde i för land. Kan säga att enda gången det motiverar mitt beslut är om jag är tiltad och det står "NORGE" =)

Postad
Någon som har koll på en tönt som nickar "TheJob" på Prima? Står att han är från Linköping iaf.. Vem är han?

tyckte att han va duktig förut men på senare tid insett att han är jättetight abc preflop...postflop betalar han av med alla alldeles för mkt händer och aldrig lägger överpar (och börjar ofta whina när han spelat sina AA som en åsna å blivit utdragen av en 86s eller nått) mer än så vet jag inte

Postad
Någon som har koll på en tönt som nickar "TheJob" på Prima? Står att han är från Linköping iaf.. Vem är han?

tyckte att han va duktig förut men på senare tid insett att han är jättetight abc preflop...postflop betalar han av med alla alldeles för mkt händer och aldrig lägger överpar (och börjar ofta whina när han spelat sina AA som en åsna å blivit utdragen av en 86s eller nått) mer än så vet jag inte

Hehe ok. Jag har blivit jagad av honom i chatten hela dagen efter att jag drog ut honom i en monsterpot HU igår med färgdrag all in på turn mot hans överpar. Har fått höra saker som, kärringjävel, Fucking idiot, tönt, sopa mm..mm.. samtidigt som han tjatar om HU-spel och hur jävla överlägsen han är mot mig :D

Konstant tjat från honom i flera timmar, känns som nåt inte står helt rätt till med han iaf.

BTW Ken!! Sluta syna re-raises med 72 emot mig för att dra in runnerrunner-kåken.. Var hundra på att du hade färgdrag den handen. Så rätt man kan ha men ändå så fel.. gg.

Postad

Vilka 5-10 spelare tycker ni är svårast att möta, mest vinnande osv? Jag har själv bara spelat nivån en knapp månad och har faktiskt ingen direkt koll än..

Tycker dock att i princip alla spelare på 5-10 från norra sverige är ruskigt tighta abc-lättlästa nötförsäljare..

De jag har mest respekt för i nuläget är nog polrev, askel, tiltjohan och pokiwiz. Har säkert glömt många andra..

Postad
Singforme måste vara den sämsta spelaren på 1.5/3$ iallafall. Spelar verkligen allt fram till river, oavsett. Jävligt välbetalade är han hursomhelst..

haha spelat en del 3 6 HU mot honom... psykopat-aggro snubbe.. spelar han 1.5 3 nu eller var det innan... han blev slaktad en dag av mig och några andra på 3 6 för inte så längesen iaf...

Postad
Vilka 5-10 spelare tycker ni är svårast att möta, mest vinnande osv? Jag har själv bara spelat nivån en knapp månad och har faktiskt ingen direkt koll än..

Tycker dock att i princip alla spelare på 5-10 från norra sverige är ruskigt tighta abc-lättlästa nötförsäljare..

De jag har mest respekt för i nuläget är nog polrev, askel, tiltjohan och pokiwiz. Har säkert glömt många andra..

Vad nickar du?

Postad

Vad nickar du?

mo1dp

Postad

rilleg e nog bäst där..

mkt knarkare på alla nivåer...

askel är krafigt underskattad i era beröm

för mkt slå om svenskar

thejob dödade de flesta under hemligt nick

polrev mår inte bra

tiltjohan är inget speciellt längre, var för bra förr

alla göteborgare är donatorer

alla umeå killar är donatorer

typ

Postad
mo1dp

Är det du som är Mo1dp :D , Där ser man. Hatten av, Du har spelat stabilt de gånger vi mötts.

Av de spelarna jag har fler än 10K händer på är KER0 den som har bäst bb/100 på de här nivåerna.

KERO är stabil men han hör ju inte till en av de bättre enligt mig.

Är det någon som har något att säga om Addelino?

Postad
Av de spelarna jag har fler än 10K händer på är KER0 den som har bäst bb/100 på de här nivåerna.

får man fråga hur mycket han har?

vad är en bra winrate på 5/10?