Gå till innehåll

Hjälp mig välja sida för NL100 SH!


DaPine87

Recommended Posts

Tänkte testa en sida att lira på parallelt med everestpoker. Dem sidorna jag funderar på är:

 

Fulltiltpoker:

*Rakeback

*Bra trafik

*Snygg klient

 

Det sades dock för ett tag sen att det var TAG som fan, men vet inte hur det är nu när det kommit spelare från party.

 

WPX:

*100% RB

*OK trafik på kvällarna, sämre på dagtid

*Ful klient

 

Vet inte hur det är med spelarkvalitén. Många säger att det är rätt tufft. Klienten går ju att fixa till så att man inte spyr allafall med skins. Sen så är ju rakefritt sjukt bra.

 

Ultimatebet:

*rakeback + bonus

*Bra trafik

*Sjukt snabb ( över 100 händer/timma)

 

Vet inte hur spelarkvalién är, men är väl rätt mycket jänkare vad jag förstått. Bästa är ju allafall att klienten är sjukt snabb, man får säkert in 120 händer i timman på varje bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv hus på FTP och motståndet är varierande mer mellan tight-passiv till lose-aggressiv men, i och med de har så många bord igång så kan välja bord rätt så bra även på dagen. Jag spelar SH

 

Sen ryktas det om att de ska öppna riktig shop nästa år.

 

Jag tycker FTP är helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv hus på FTP och motståndet är varierande mer mellan tight-passiv till lose-aggressiv men, i och med de har så många bord igång så kan välja bord rätt så bra även på dagen. Jag spelar SH

 

Sen ryktas det om att de ska öppna riktig shop nästa år.

 

Jag tycker FTP är helt okej.

 

Tack för att du skrev det där. Fick för mig att gå in och kolla och till min stora glädje är shoppen redan öppnad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv hus på FTP och motståndet är varierande mer mellan tight-passiv till lose-aggressiv men, i och med de har så många bord igång så kan välja bord rätt så bra även på dagen. Jag spelar SH

 

Sen ryktas det om att de ska öppna riktig shop nästa år.

 

Jag tycker FTP är helt okej.

 

Jag lirar också NL100 på FT. Är ganska ny på NL men tycker det är helt ok. Sen så har de lagt till lite nya saker i shoppen me, du hittar säkert något roligt att se fram emot :)

 

Stars gillar jag inte och UB har jag aldrig lirat på btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att FTP's shop är något sämre än Stars vid en första blick. Jag har inte orkat räkna eller ta reda på särskilt mycket, jag kollade mest runt lite.

 

För det första så står inte modellnumren utsatta på FTP. Sen är priserna högre. Dock är det kanske lättare att samla ihop poängen på FTP eftersom man får 0,01 poäng för varje cent som rejkas. På Stars är det lite segare, men på NL200 tickar det på bra ändå och när man blir VIP-spelare där får man 50%, 100%, 150% eller 250% bonus på poängen man spelar in och frågan är om det verkligen är lättare att tjäna poäng på FullTiltPoker då.

 

Hur som helst. Kameran på FTP är en Canon Powershot A530 enligt bilden (modellnumret står ju inte, men jag antar att bilden visar det den ska). Den kostar 41 000 poäng och det betyder att du kommer att betala 41 000 DOLLAR i rejk. (Inte riktigt sant, men borden du sitter vid ska betala så mycket. Jag antar att alla som fått kort i handen tilldelas de poäng som rejken ska ge. Oj, det blev en kostig mening, men jag tror ni förstår.) Är det 6-handat och man vinner 15% av potterna så är det ändå över $6k.

 

Kan detta verkligen stämma? Det måste ha blivit fel nånstans. Eller? Om snittpotten ligger på $20 så blir det nånstans runt 1 poäng i snitt per hand. Antagligen mindre eftersom många händer i NLSH avgörs innan man får se en flopp samt att det linjära poängutdelandet bara sker tills potten når $60 och en hel del potter på NL100 går över det.

 

A530 kostar enligt http://www.prisjakt.nu 1 290:-

A540 kostar enligt samma sajt 1 785:-

 

Den senare kameran erbjuds i Stars shop. Den kostar där 17k FPP. Det enda jag kan säga om FPP:erna på Stars är att det är ungefär 10k händer på NL200 med Platinum-status. Jag har ingen statistik på NL100 här.

 

Dock så finns det bananer på FTP och det är väl det enda som talar för dem i nuläget. Shoppen gör det absolut inte iaf. Det är för övrigt riktigt tråkiga saker de har fått in i shoppen hittills.

 

Stars FTW

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade helt klart tagit FTP, sämre motstånd på NL100 SH får man letar efter. Dock är det ganska dålig action på dagtid innan amerikanarna har vaknat, problemet då är inte att det finns lite bord, kanske 10-15, men motståndet är ganska bra då. Men sen på kvällen är det riktigt uselt spel, folk ger bort pengar ibland.

Sen resonomanget om poängen stämmer INTE, jag har hitils rakat ungefär 400$ enligt PO och har fått 4000 poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade helt klart tagit FTP, sämre motstånd på NL100 SH får man letar efter. Dock är det ganska dålig action på dagtid innan amerikanarna har vaknat, problemet då är inte att det finns lite bord, kanske 10-15, men motståndet är ganska bra då. Men sen på kvällen är det riktigt uselt spel, folk ger bort pengar ibland.

Sen resonomanget om poängen stämmer INTE, jag har hitils rakat ungefär 400$ enligt PO och har fått 4000 poäng.

 

Låter trevligt :) När börjar jänkarna rulla in då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...