Gå till innehåll

Poker och universitetspluggande samtidigt?


VicD

Recommended Posts

Tjo! Undrar om det är många som pluggar på universitet och lirar vinnande poker, samtidigt som det går bra i skolan?

 

Har precis börjat spela poker igen, har tagit en liten paus eftersom jag har ansett att mina studier är viktigare och att jag inte ville chansa att kugga på något ämne. Har bestämt mig att jag ska bli klar med utbildningen efter 4.5 år. Skolan har gått bra tills nu, har klarat alla tentor och har två stycken kvar nästa vecka. Fast poker suget har alltid varit i bakhuvet och bestämde mig att för 1 månad sedan ta ut liten del av mina pokervinster och uttnyttja några bonusar, har vunnit 4000 dollar på 1 nl för några år sedan. Vet att det var mycket lättare att tjäna pengar då. Då pluggade jag ett annat ämne i universitetet under 1 termin och kuggade allt eftersom jag tog poker och träning på mer allvar än skolan.

 

Ok nu har jag precis avslutat en 300 dollar bonus på towergaming och funderar på att fortsätta på en annan eller att råplugga till tentorna. Jag har i dagens läge spelat på 1 dollar nl med 50 dollar inköp och spelat tight som ett rövhål. 1 bord samtidigt som jag pluggar vid sidan om, när jag hör ett plingande är det min tur, oftast blir det fold 85 % av gångerna. Tänker bara på att tjäna av poängen som krävs för bonusen. Så klart så är nackdelen att bra spelare läser mig som en bok men av erfarenhet så finns det gott om folk som har noll koll. Använder även poker office som hjälper mig.

 

Ok det blev jävligt långt, men ville bara kolla om det finns folk med erfarenheter för detta? Vill gärna veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Undrar om det är många som pluggar på universitet och lirar vinnande poker, samtidigt som det går bra i skolan?

 

Har precis börjat spela poker igen, har tagit en liten paus eftersom jag har ansett att mina studier är viktigare och att jag inte ville chansa att kugga på något ämne. Har bestämt mig att jag ska bli klar med utbildningen efter 4.5 år. Skolan har gått bra tills nu, har klarat alla tentor och har två stycken kvar nästa vecka. Fast poker suget har alltid varit i bakhuvet och bestämde mig att för 1 månad sedan ta ut liten del av mina pokervinster och uttnyttja några bonusar, har vunnit 4000 dollar på 1 nl för några år sedan. Vet att det var mycket lättare att tjäna pengar då. Då pluggade jag ett annat ämne i universitetet under 1 termin och kuggade allt eftersom jag tog poker och träning på mer allvar än skolan.

 

Ok nu har jag precis avslutat en 300 dollar bonus på towergaming och funderar på att fortsätta på en annan eller att råplugga till tentorna. Jag har i dagens läge spelat på 1 dollar nl med 50 dollar inköp och spelat tight som ett rövhål. 1 bord samtidigt som jag pluggar vid sidan om, när jag hör ett plingande är det min tur, oftast blir det fold 85 % av gångerna. Tänker bara på att tjäna av poängen som krävs för bonusen. Så klart så är nackdelen att bra spelare läser mig som en bok men av erfarenhet så finns det gott om folk som har noll koll. Använder även poker office som hjälper mig.

 

Ok det blev jävligt långt, men ville bara kolla om det finns folk med erfarenheter för detta? Vill gärna veta!

 

Jag själv och många av mina kompisar har spelat under studierna, vissa mer andra mindre (med olika grad av påverkan på studier)... Men för min del kan jag säga att det är väl självklart att det påverkar studierna att ha ett intresse som tar upp kopiös tid oavsett om det är poker lr korsord eller vad fan som helst...

 

men pokern kan ju faktiskt berilka din studietid rent ekonomiskt och jag själv ser det som ett större plus än fatumet att studierna kanske tar lite längre tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller, precis som med allt annat i livet, att hitta en bra balans. Även om studierna tar mycket tid (beroende på vilken utbildning förstås) så finns det tid för annat, det är fan inte hälsosamt att studera 90 % av den vakna tiden.

 

Jag personligen har hunnit med att spela en hel del poker utan att skolan tar alltför mycket stryk. Sen är det väl klart, under tunga tentaperioder eller upsatsskrivande är det desto svårare att hitta luckor i schemat.

 

Det gäller att prioritera.

Men jag säger: go for it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man lever på pokern så behövs det många timmar om dagen för att få ihop en dagslön. Men om man är hobbyspelare så kan man nöja sig med en timme på kvällen eller nått så hinner man ändå med skolan. Men som sagt om det handlar om 6h+ som man ska lira så lär de bli väldigt tufft med skolan samtidigt..

 

Om du vill spela poker och plugga samtidigt (vilket de flesta vill) så försök hitta din "lagom" nivå för pokerspelet så att du hinner med båda!

 

Lycka till med studierna och spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan shit alltså, det absolut största problemet e ju att man inte klarar av att lägga sig på kvällarna då man är i full fart med att lira. Och sen om man nån gång har en lektion som börjar 8:15 så är det lätt hänt att man skippar den och sen rullar det bara vidare genom att man aldrig tex kliver upp före 11-12..

 

Har precis börjat på högskola iofs, så man har inte fått till rutinerna riktigt än, men hittils har det inte gått så värst bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag går just nu på civilingengör utbildning datateknik. Det har blivit en del pluggande och eftersom jag har klarat mig på tentorna hittils så har jag försökt se om jag kan plugga samtidigt som jag spelar, det blir typ kolla upp på skärmen varje 1-2 minuter för att antingen slänga korten eller köra på.

 

Jag antar att om jag är extra tight så kommer det att gå bra på pokern på grund av bonusen och pluggandet ochså om jag håller mig till 1 bord så att det inte stör koncentrationen för mycket. Sitter just nu och pluggar för Matte Analys 2 tentan samtidigt som jag grindar av poängen :P Får väl se hur det går! Jevla massa integraler.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag går just nu på civilingengör utbildning datateknik. Det har blivit en del pluggande och eftersom jag har klarat mig på tentorna hittils så har jag försökt se om jag kan plugga samtidigt som jag spelar, det blir typ kolla upp på skärmen varje 1-2 minuter för att antingen slänga korten eller köra på.

 

Jag antar att om jag är extra tight så kommer det att gå bra på pokern på grund av bonusen och pluggandet ochså om jag håller mig till 1 bord så att det inte stör koncentrationen för mycket. Sitter just nu och pluggar för Matte Analys 2 tentan samtidigt som jag grindar av poängen :P Får väl se hur det går! Jevla massa integraler.....

 

 

Kan väl kanske vara lämpligast o ågna sig åt en grej i taget, så man inte misslyckas med båda..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, jag går just nu på civilingengör utbildning datateknik. Det har blivit en del pluggande och eftersom jag har klarat mig på tentorna hittils så har jag försökt se om jag kan plugga samtidigt som jag spelar, det blir typ kolla upp på skärmen varje 1-2 minuter för att antingen slänga korten eller köra på.

 

Jag antar att om jag är extra tight så kommer det att gå bra på pokern på grund av bonusen och pluggandet ochså om jag håller mig till 1 bord så att det inte stör koncentrationen för mycket. Sitter just nu och pluggar för Matte Analys 2 tentan samtidigt som jag grindar av poängen :P Får väl se hur det går! Jevla massa integraler.....

 

Jag pluggar också till civ.ing och spelar poker (som hobby), vilket har gått bra hittills.

 

Men borde det inte vara enklare för dig om du först pluggar och sedan sätter dig vid datorn, det känns som att både pluggandet och pokern blir lidande om du gör både och samtidigt, eller?[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man lever på pokern så behövs det många timmar om dagen för att få ihop en dagslön. Men om man är hobbyspelare så kan man nöja sig med en timme på kvällen eller nått så hinner man ändå med skolan. Men som sagt om det handlar om 6h+ som man ska lira så lär de bli väldigt tufft med skolan samtidigt..

 

Om du vill spela poker och plugga samtidigt (vilket de flesta vill) så försök hitta din "lagom" nivå för pokerspelet så att du hinner med båda!

 

Lycka till med studierna och spelet!

 

 

???

 

Beror väl ganska mycket på nivån... Vissa spelare kan ju vinna en årslön på nån timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man lever på pokern så behövs det många timmar om dagen för att få ihop en dagslön. Men om man är hobbyspelare så kan man nöja sig med en timme på kvällen eller nått så hinner man ändå med skolan. Men som sagt om det handlar om 6h+ som man ska lira så lär de bli väldigt tufft med skolan samtidigt..

 

Om du vill spela poker och plugga samtidigt (vilket de flesta vill) så försök hitta din "lagom" nivå för pokerspelet så att du hinner med båda!

 

Lycka till med studierna och spelet!

 

 

???

 

Beror väl ganska mycket på nivån... Vissa spelare kan ju vinna en årslön på nån timme.

 

Jo men du får ju ändå spela ganska mkt om inte variansen helt ska avgöra lönen... eller rullen börja lida. Och för övrigt verkar inte trådskaparen spela highstakes...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Jessica, det är skitsvårt att vara så seriös som jag skulle önska med pokern samtidigt som jag pluggar och har familj! Var på gång i augusti att satsa lite på SnG's. Läste en hel del, la upp HH's, skaffade PO och var på g att skaffa SNGPT. Spelade en del och det gick hyffsat bra. Men, så började terminen och allt rann ut i sanden pga av tidsbrist! :cry: Jag är nu förbannat sugen på att göra ett nytt försök men det innebär att spelandet får bli sent på kvällarna/nätterna när familjen somnat och plugandet är avklarat. Detta innebär givetvis att studierna blir lidande då sömnen kommer bli betydligt sämre än vad den borde. Det är en aaaning svårt att vara fokuserad när man läser på dagarna om man sovit för lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att grinda ut lite kaffepengar och knappt klara kurserna kanske inte är så krävande t.ex.

 

Men att satsa på att dra in 8siffriga belopp om året samtidigt som man har toppbetyg på en hård linje kanske är en annan femma.

 

Handlar ju rätt mycket om vad du försöker uppnå och hur mycket du är villig att satsa för att få allt att funka.

 

Kanske ett oklart svar, men så var ju frågan inte speciellt lättbesvarad heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar tydligt mellan olika utbildningar. Jag läser till civilekonom, blir klar till sommaren om jag klarar alla kurser jag har kvar, och jag spelar väl cirka 3-4 timmar poker per dag/5 ggr. Jag lever inte på pokern, men jag får in en hel del pengar på pokern varje månad som höjer min levnadsstandard avsevärt samt lättar på studielånet + lite sparande.

 

Anledningen till att jag kan lägga ner så pass mycket tid på pokern är att jag har lärt mig att värdera när jag går till skolan, hur jag läser/pluggar inför tentor, hur jag lägger upp min effektiva studietid. Med andra ord: jag har kortat ner den totala studietiden men jag har ökat den högeffektiva studietiden. Det är just det sistnämnda som jag tror många har problem med.

 

Dessutom har man sambo, men som tur är är även hon pokerintresserad. Även det en viktig faktor: hur klarar din närmaste omgivning/familj ditt pokerspelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att plussa rejält och plugga samtidigt är att man hela tiden har ett någorlunda legitimt skäl att inte studera.

 

Att man spelar 3-4H poker om dagen hindrar ju knappast rent tidsmässigt en medelintelligent människa från att ta sina poäng.

 

Studerar man däremot med hjälp av sparkonto, studielån eller generösa föräldrar existerar ju knappast alternativet att inte ta sina poäng. Det vore ju ett hutlöst slöseri med pengar. Drar man däremot in bra med cash existerar inte det problemet.

 

Samtidigt kan man ju fråga sig om man verkligen bör satsa på studierna om nu spelet skulle bli lidande. Pokerboomen som råder nu ger en helt unik möjlighet att bygga upp en förmögenhet som man aldrig annars med ett vanligt kneg kunnat göra inom en överskådlig framtid.

 

Jag har pluggat halvtid de sista två åren och det är inget jag ångrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Samtidigt kan man ju fråga sig om man verkligen bör satsa på studierna om nu spelet skulle bli lidande.

 

 

Borde inte det omvända gälla för majoriteten här...?

 

Jag avser givetvis de pokerspelare som plussar rejält och kan lägga undan större summor tack vare sitt pokerspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina gymnasiestudier har defintivt blivit lidande av mitt pokerspelande. Jag hade i och för sig ganska höga betyg från början, så på det sättet lär allting ordna sig. Dock börjar det tära lite att sova kanske 1-2 timmar om man börjar klockan 8. Jag har också naturligt lätt att få rubbningar i dygnsrytmen, vilket knappast gör saken bättre.

 

Motiveringen att plugga inför prov och lämna in arbeten maximeras inte heller precis av att jag när som helst kan sätta mig och lira om summor som är väldigt stora även för välutbildade femtioplussare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är studierna viktigast, jag tycker om poker för att det ger mig lite extra inkomst. Spelar bara på 10 manna bord så mycket action blir det inte. Skulle jag vara en förlorande spelare skulle jag slutat direkt. Håller på att bygga upp min bankrulle med hjälp av bonusar, vill kunna spela stabilt på 2/4 nl bord. Just nu nöter jag av bonusar på 1 bords 1 dollar nl bord. Bankrollen ligger på runt 4000 dollar.

 

Kanske lite oroväckande att jag är den enda som pluggar samtidigt som jag spelar. Trodde det var många som gjorde det faktiskt. Hmm ska göra några extentor imorgon och går det dåligt på de så blir det nog råplugg istället för poker. Ni som pluggar har väl ochså de flesta tentor nästa vecka, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina gymnasiestudier har defintivt blivit lidande av mitt pokerspelande.

 

Varför skrattar jag okontrollerat? Förlåt Jello...

 

Gå in för skolan Jello, ta det varsamt när du börjar dricka alkohol och känn ingen press att bli av med oskulden, vänta tills du känner dig mogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar kombinationen poker + studier utmärkt. Visst, 5:orna haglar inte in men det är inga problem tidsmässigt att hinna med ett civilingenjörsprogram på Chalmers samtidigt som jag spelar poker för födan och lite där till. Eftersom jag aldrig varit typen som hängt på föreläsningar då det för mig är ett väldigt oeffektivt sätt att få in kunskaper så har jag, åtminstone före masterprogrammet med alla dess obligatoriska föreläsningar, inte lagt mer än max 15h i veckan om man slår ut det. 20h poker i veckan utöver det och man har gjort av med 35h, vilket är mindre än en vanlig arbetsvecka för en knegare.

 

Problemet för mig är snarare att motivera mig att studera till ett jobb som kommer ge $2k-$3k månaden efter skatt för 40h veckor. Det ekonomiska incitamentet är nästan helt bortsopat och det var ett ganska kraftigt incitament för mig. Dock försöker jag övertyga mig själv om allt det där dravlet med personlig utveckling etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...