handmadegod Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Inledande spel 816216894. Handmadegod sitter vid 0 med 690. g0tmilk sitter vid 1 med 1.265. Alunak sitter vid 2 med 2.760. M-J. sitter vid 4 med 455. Carco59 sitter vid 6 med 920. toaster sitter vid 7 med 1.535. josey_wales sitter vid 8 med 845. JKB69 sitter vid 9 med 1.530. Dealern sitter vid 4. Carco59 lägger en blind på 50. toaster lägger en blind på 100. (Handmadegod ges As 10s.) Före floppen: josey_wales höjer med 200. Han väljer att minihöja här när han bara 8,5 bbs i stacken. Det känns som han har en stark hand eller inte en aning om vad han sysslar med JKB69 foldar. Handmadegod ??? Är det ställ här som gäller? [/b] Citera
SuckItOrMuckIt Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Om det är en random low limit fisk (förutsatt att det inte är på högre nivå) så är sjansen ganska så stor att han facktisgt inte har en aning om vad han sysslar men. Du har ju 30% mot tex KK, QQ har han AA blir att bita i det sura. Själv skulle ja tryckt in degen om ja inte hade någon speciel read på fi som gör att det känns som stål. Citera
handmadegod Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Postad 6 December , 2006 Om det är en random low limit fisk (förutsatt att det inte är på högre nivå) så är sjansen ganska så stor att han facktisgt inte har en aning om vad han sysslar men. Du har ju 30% mot tex KK, QQ har han AA blir att bita i det sura. Själv skulle ja tryckt in degen om ja inte hade någon speciel read på fi som gör att det känns som stål. Ja problemet som jag ser det är att det är många bakom mig som inte agerat ännu och även om alla foldar bakom mig så kan jag fortfarande vara dominerad av fi. Citera
Max Cady Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Jag hade inte ställt in där. Håller med om att FI spelar väldigt märkligt, det luktar antingen fisk eller AA-KK. Men, säg att han gör den där miniraisen med en HD på 15% så är det i allafall bara en coinflip. Emellertid sitter du med mindre än 7BB i stacken och är tvungen att väldigt snart för att fortfarande ha FE. Om du väntar finns möjligheten att ett bättre tillfälle dyker upp där du kan ställa som först in men där du troligen har en sämre hand. Jag tycker ändå att detta är ett bättre alternativ. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Ja man kan ju kasta och hoppas på att kunna sno blinds i bättre läge eller plocka upp en fin hand. frågan är bara villket som ger mest +EV. Antar att inget är specielt mycket bättre en det andra. Citera
Albin72 Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Autofold med tanke på hur många det är bakom dig som skall agera. När det gäller fi:s raise tycker jag han kan ha precis vilken hand som helst... ja vilket pp och AT+ som helst. Fiskigt? Ja, men med tanke han nästan blir av med halva sin stack vid en 3-4xBB raise så kanske han av den anledningen väljer ett miniraise... Får han mothugg med en all-in emot för att sedan vika har han inte tappat alltför många marker.... Citera
SuckItOrMuckIt Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Autofold med tanke på hur många det är bakom dig som skall agera. När det gäller fi:s raise tycker jag han kan ha precis vilken hand som helst... ja vilket pp och AT+ som helst. Fiskigt? Ja, men med tanke han nästan blir av med halva sin stack vid en 3-4xBB raise så kanske han av den anledningen väljer ett miniraise... Får han mothugg med en all-in emot för att sedan vika har han inte tappat alltför många marker.... absolut ingen auto fold. sjansen är inte stor att nån ska syna mot raise + all in. han har för liten stack för att göra nått annat en ställa in degen. Om han inte väljer att just mini höja för att försöka få en dubbling med AA KK. vika där skulle vara katastrof spel av han. Räknar du in att det finns ganska stor sjans att han viker så är det absolut all in. Citera
handmadegod Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Postad 6 December , 2006 Jag valde att folda i det läget. Jag plockade upp en hand varvet efter, men problemet var att jag endast hade 5 bbs kvar i stacken, blev synad och åkte ut. resten av handen gick så här Handmadegod foldar. g0tmilk foldar. Alunak foldar. M-J. foldar. Carco59 foldar. toaster synar med 200. Floppen kommer upp Ar 6r 10h. toaster checkar josey_wales går all-in med 545. toaster foldar. 545 skjuts över till josey_wales. josey_wales döljer korten josey_wales vinner potten på (650). Citera
Albin72 Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 absolut ingen auto fold. sjansen är inte stor att nån ska syna mot raise + all in. han har för liten stack för att göra nått annat en ställa in degen. Om han inte väljer att just mini höja för att försöka få en dubbling med AA KK. vika där skulle vara katastrof spel av han. Räknar du in att det finns ganska stor sjans att han viker så är det absolut all in. Jo, jag håller med om att fi inte har något annat val än ställa men nu sägs det inget om vilken nivå detta är. Är det $5 eller $10 SnG kan jag mkt väl tänka mig någon som miniraisar AX eller lägre pp... men försöka dubbla med monster är/var troligast... Citera
Recommended Posts