Gå till innehåll

Moral & Etik typ av sak?


pisak84

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ärligt talat, mister "det var bättre förr". Det kan inte vara så att pistolhoten förekom förr i tiden (vilket alla vet)?

 

Och folk som gnäller över slowrolling borde knappast lira poker heller. Det vore som att klaga på att någon raisar preflop

 

folk som slowrollar borde dödas på plats.

 

förklara gärna hur du tänker när du jämför slowrolla med att raisa preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärligt talat, mister "det var bättre förr". Det kan inte vara så att pistolhoten förekom förr i tiden (vilket alla vet)?

 

Och folk som gnäller över slowrolling borde knappast lira poker heller. Det vore som att klaga på att någon raisar preflop

 

folk som slowrollar borde dödas på plats.

 

förklara gärna hur du tänker när du jämför slowrolla med att raisa preflop?

 

Jag jämför dem därför att de båda är tillåtna element i spelet poker! hur kan man försöka förbjuda folk att utnyttja dem? Lönlöst och tröttsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ärligt talat, mister "det var bättre förr". Det kan inte vara så att pistolhoten förekom förr i tiden (vilket alla vet)?

 

Och folk som gnäller över slowrolling borde knappast lira poker heller. Det vore som att klaga på att någon raisar preflop

 

folk som slowrollar borde dödas på plats.

 

förklara gärna hur du tänker när du jämför slowrolla med att raisa preflop?

 

intressant moralfilosofi, moral är inte okomplicerat som det kan verka..

 

"dödas på plats" när du förspråkar etik och moral. gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe e inte så haj på alla uttryck, vad betyder slowrolling egenteligen? :P

 

när du sitter på nötterna och din motståndare går all in du kommer till 100% syna men du väntar en stund så att han ska tro du kanske lägger dig, eller att han har bäst han bara för att jävlas innan du synar... lite som att spotta han i ansiktet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte göra det mot någon jag spelar cash dagligen med men vet inte hur jag skulle göra mot en anonym gubbe.

 

Jag instämmer även med det D.N skrev om HU FL, om du gulat ner en fisk till hans sista 2-3BB så sitter du inte ut och skriver "reload". Du kan ge honom den lilla ynnesten att få hamna AI med sina sista penningar.

 

Slowrolla? Äh orka.

 

Men det är såklart skillnad på online och live. Det finns lite incitament till att vara trevlig mot en främling du aldrig kommer spela mot igen så det är inget jag skulle orka lägga energi på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och folk som gnäller över slowrolling borde knappast lira poker heller. Det vore som att klaga på att någon raisar preflop

Verkligen inte.

 

Jag jämför dem därför att de båda är tillåtna element i spelet poker!

Ja det är ju ungefär som att säga att allt man kan göra innanför juridikens ramar är moraliskt rätt och att allt man gör utanför dem är moraliskt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowrolling ar fult.

 

Att fordroja spelet infor exempelvis blindhojning ar fult.

 

Att oppet kritisera nagons spel vid bordet ar fult. (Jag ar sjalv kass pa att halla kaft, blev t.o.m utvisad under en livetavling pga det. Av mig sjalv visserligen eftersom jag var TL.)

 

Listan kan goras langre. Vad jag vill ha sagt ar att det finns vett & etikett-regler vid ett pokerbord. Sjalv vet jag inte hur jag skulle gjort i pisak84's motspelares situation, men snyggt ar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowrolling ar kul och mer eller mindre helt ratt tycker jag.

 

Sjalv vet jag inte hur jag skulle gjort i pisak84's motspelares situation, men snyggt ar det inte.

 

Jag är personligen väldigt inne på att leja "hitmen" för att skrämma folk som har begått mindre men jävligt irriterande förseelser som tex denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar det fet roll om han minibettar eller går all in när du ändå är helt f-n diskonnektad.

 

Slowrolling är bra, framkallar tilt hos proffsfiskarna. De blir ju helt ga´lna när de blir slowrollade. Sen kan man plocka dem på mer sen.

 

folk som slowrollar är i regel så fiskiga att jag nästan tycker det är okej då man 9 gånger av 10 ändå tar deras pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som förespråkar slowrolling och annan typ av NL50-beteende; gissar på att ni hellre sätter en snubbe på klockan istället för ringer ambulans om han får en hjärtattack vid ett livebord när det är hans tur att agera och sen slickar er om munnen när markerhögen kommer till er.

 

Allvarligt, sjukt vad ni överskattar tiltfaktorn av att slowrolla någon btw. Jag tycker mest synd om er, som uppenbarligen måste kompensera något för det bristfälliga spelet samt saknar något så grundläggande som moral. Tror aldrig jag stött på en regular som jag respekterar för hans spel som slowrollat mej, däremot är det ju rätt vanligt bland skottare. Man ser ju ett samband..

Igår ex. var det en kille som skulle steka till sista sekunden innan han synade sina sista dollar med sin AT mot min TJ när floppen kommit två tior. Potten blev på $900 nånting på $10/$20. Tror ni allvarligt man blir tiltad av det?

 

Sluta snacka om att det ingår i spelet, är man tillräckligt bra i sitt spel inser man att värdet av att framstå som en idiot kontra den eventuella tiltfaktorn inte väger upp särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns rätt skönt att se inläggen skrivna av the menace och jennez när attityden i allmänt verkar vara

 

Jag älskar att spotta folk i ansiktet

 

inte för att låta nedlåtande, men det verkar som att de duktigare spelarna allmänt håller sig borta från dåliga vanor med dom lite "fiskigare" tar till dessa "knep"...

 

lycka till vid pokerborden allihop och god jul på er! 8-):lol:

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

folk som slowrollar är i regel så fiskiga att jag nästan tycker det är okej då man 9 gånger av 10 ändå tar deras pengar

 

Håller med men det är skillnad på att slowrolla för att framkalla tilt hos en spelare som ser sig själv som bra, än mot en som verkligen är en bra pokerspelare då de senare inte påverkas speciellt av en slowroll.

Tycker det funkar ganska bra att ha en allmänt fiskig image/visa upp nån riktigt kasst spelad hand, för att senare ta igen med råge från nån "bra" (lool) spelare.

 

Jag tror ju egentligen att slowrolling eller inte inte spelar nån roll, men nog är det mer uppenbart oförskämt att slowrolla live än på nätet, på nätet sitter ju en del och håller tiden ut för att komma itm etc, utan att fatta att de skjuter sig själva i foten, då de ger ut massor med info om sig själva och sitt spel genom att sitta och vänta till sista sekunden innan de foldar.

 

 

Sen de där me å minibeta nån som är diskonnektad, finns det NÅGON utom pisak som skulle check-check-checka ner handen när han vet att motståndaren är diskonnektad? Inte jag iaf. Omoraliskt? Nä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...