Sladdafan Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Pitic_75 sitter vid 0 med $12,44. Netstorm sitter vid 1 med $68,07. fergus sitter vid 2 med $50. wolf1902 sitter vid 3 med $45,50. dirwz sitter vid 4 med $79,18. freedome sitter vid 5 med $45,80. Sladdafan sitter vid 6 med $76,94. Darckangel sitter vid 7 med $22,85. Heiko sitter vid 8 med $47,25. A-L-F sitter vid 9 med $53,91. Dealern sitter vid 4. freedome lägger en blind på $,25. Sladdafan lägger en blind på $,50. (Sladdafan ges 6k 6s.) Före floppen: Darckangel foldar. Heiko synar med $,50. A-L-F foldar. Pitic_75 synar med $,50. Netstorm höjer med $2,25. fergus synar med $2,75. wolf1902 foldar. dirwz foldar. freedome synar med $2,50. Sladdafan synar med $2,25. - Brukar syna sånahär raisar för om man floppar set blir det oftast en väldigt fin pott. Heiko synar med $2,25. Pitic_75 synar med $2,25. Floppen kommer upp 6r 5r 7s. - 6an kommer precis som man vill. 3 kort på rad kanske inte är ngt man vill ha direkt men ändå. freedome checkar Sladdafan satsar $10. - Har ju en stark hand så betar på. skulle checkat? Betat på annorlunda sätt? Heiko synar med $10. Pitic_75 foldar. Netstorm höjer med $20 fergus foldar. freedome går all-in med $43,05. Sladdafan går all-in med $64,19. - Går också allin istället för att syna för att försöka isolera mig. Skulle man kanske ha foldat? Ser det som det enda som slår mig är 77 som floppat högre set.stegen känns inte så aktuell med raisen preflop. Men man vet ju allri. Heiko går all-in med $34,50. - En till går Allin nu blir de lite mer "svettigt" och jag fruktar 77 Netstorm foldar, visar * *. Så nu är då alltså frågan. Skulle man lagt sitt set här? Citera
Bogust Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Skulle aldrig någonsin foldat. Har någon 89 eller 77 så får det vara, du kommer garranterat vinna i längden på all-in här. Du förlorar mot två händer men samtidigt vinner du mot överpar, 55, färgdrag, stegdrag tvåpar och alla dessa händer kan nog tänkas spelas mkt hårt här. Citera
Raimo Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Jag hade inte gjort det, en har ju säkert ett överpar kanske både men jag tror någon sitter med nötflushdraget kanske a,k r och den andra aa,kk,qq. 77 betalar jag av vad säger att han inte har 55? har någon floppat stegen har vi forfarande outs Citera
Ripperkof Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Blixtsyn! Allt från 99 och uppåt. Ev. drag, men det missar ju FI såklart. Citera
bossbaver Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Blixtsyn! Ev. drag, men det missar ju FI såklart. Inte i min värld hehe, nae allvarligt- "Semi-üuuuuber-Klonk" som du ville, autoställ! synd att du blev slagen 89s där då, som hade samma preflop resonemang med "syna rejs för att få bra pröjs vid klonkarträff"... =( Citera
Sladdafan Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 Inte i min värld hehe, nae allvarligt- "Semi-üuuuuber-Klonk" som du ville, autoställ! synd att du blev slagen 89s där då, som hade samma preflop resonemang med "syna rejs för att få bra pröjs vid klonkarträff"... =( Tror du de va någon som hade 89s eller? Citera
bandini Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 vad hände? Vad hade de andra. Stark läggning Netstorm med KK? Nån med T9r kanske drog in färgstegen? Man kan inte bara posta sånt här och låta det dö ut. Citera
Sladdafan Postad 6 December , 2006 Författare Rapport Postad 6 December , 2006 vad hände? Vad hade de andra.Stark läggning Netstorm med KK? Nån med T9r kanske drog in färgstegen? Man kan inte bara posta sånt här och låta det dö ut. Korrekt med KK Netstorm foldar, visar Kk Kh. $29,69 skjuts över till Sladdafan. Kortvisning: freedome visar 5k 5h. Triss i femmor - 5r 5k 5h 7s 6r Sladdafan visar 6k 6s. Triss i sexor - 6r 6k 6s 7s 5r Heiko visar 8s 8h. Par i åttor - 8s 8h 7s 6r 5r Turnkortet kommer upp Ar. Riverkortet kommer upp 4s. Sladdafan: Triss i sexor - 6r 6k 6s Ar 7s Heiko: Straight, Åtta högt - 8s 7s 6r 5r 4s freedome: Triss i femmor - 5r 5k 5h Ar 7s Heiko vinner potten på ($172,76). Heiko vinner potten på ($2,79). Citera
Looseweak Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Hmm.. Du kanske tyckte det var roligt att chansa, men som du ser på resultatet skulle du lagt dig. Bättre lycka med beslutet nästa gång! Citera
cluelessrookie Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Förlåt mig om jag ser fel, men hade inte Heiko ett stegdrag på floppen? Dvs 8 (+2) outs. Då kan väl inte en fold ha varit korrekt med så mycket deg i potten. Vårat bidrag var ju 50$ på 175$ totalpott om jag räknar rätt. Cluelessrookie Hmm.. Du kanske tyckte det var roligt att chansa, men som du ser på resultatet skulle du lagt dig. Bättre lycka med beslutet nästa gång! Citera
bandini Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Det är väl ingen som spelar handen fel. Jobbigt läge med sexorna helt enkelt. All in är nog lönande i längden men med hög varians med så många i potten. Läggning kanske finns, men vilket tråkigt liv... Citera
bandini Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 påminner förresten starkt om dagens fråga här på siten. Där är det någon med 55 på hand som träffar triss och får stryk av högre triss och stege. De flesta verkar vara inne på att han spelaat handen fel vilket han knappast gjorde. Citera
bossbaver Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Tror du de va någon som hade 89s eller? jo det var det jag trodde ja =) Citera
Sladdafan Postad 7 December , 2006 Författare Rapport Postad 7 December , 2006 Hmm.. Du kanske tyckte det var roligt att chansa, men som du ser på resultatet skulle du lagt dig. Bättre lycka med beslutet nästa gång! Så kan man ju alltid säga i efterhand. Men innan man vet resultatet så kan man väl inte bara lägga sig här? Citera
nizzor Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Looseweak skrev: Hmm.. Du kanske tyckte det var roligt att chansa, men som du ser på resultatet skulle du lagt dig. Bättre lycka med beslutet nästa gång! Så kan man ju alltid säga i efterhand. Men innan man vet resultatet så kan man väl inte bara lägga sig här? Prova slå på sarkasmdetektorn? Citera
ronnagangstern Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Hehe.. Om någon läste tråden om ett par överspelade knektar igår skulle ni ha sett att just Heiko vek QQ på en ofarlig bräda. Känns inte som du leder denna så ofta, men wtf.. du drar ju ut till kåk en gång på fyra typ =) Citera
Recommended Posts