CarlLee Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Anpassar man spelet på 100$+ sitngo´s, eller använder man i praktiken samma framgångsrecept som i lowlimit? Om så är fallet, finns det så många torskar på denna nivån som inte spelar bra på bubblan? Citera
sulla Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Generellt har den stora skillnaden där jag spelat vart att man kan inte göra lika många uppenbara steals som på lägre nivå. Samt att de flesta förstår sig på bubbeltaktik samt allmän sng taktik. Men tro mig, det finns fiskar även på högre nivåer. Minns lir på laddies 50 o 100$ turbo där jag hade ett grymt winning streak mestadels tack vare att det fanns folk som inte fattade hur man spelar. Såg tom en kille som var short syna sig ur en given ITM situation en gång. Citera
Gäst Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Nu spelar jag inte på $109 nivån men jag kan ju ändå spekulera lite... Vet inte riktigt om man behöver anpassa spelet sååå mycket. Man lär ju upptäcka en del snortighta regulars som man kan stjäla lite mer av på tidiga levels kanske. Framförallt så måste du säkerligen vara bättre på att hitta $EV+ situationer. På låga nivåer kan man ofta folda marginella EV+ situationer eftersom man vet att man kommer hitta så mycket mer $EV i senare skeden. På lite högre nivåer måste man nog söka upp de små marginalerna i högre utsträckning. (Vet inte riktigt vad man ska klassa som högt heller, exempelvis $55 klassar iaf jag som lågt och till viss del även $109) Citera
Baloos Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ja, synfrekvensen skiljer sig mellan låg och hög. På låga nivåer är det rätt att nästan aldrig ta en syn eftersom folk är så bra på att busta ut sig själva och i allmänhet stjäl för lite. Vill du ha ett övertag på hög så måste du greja detta med äckelsyner beroende på hur stackarna och positionerna är fördelade. Citera
Gäst Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ja, synfrekvensen skiljer sig mellan låg och hög. På låga nivåer är det rätt att nästan aldrig ta en syn eftersom folk är så bra på att busta ut sig själva och i allmänhet stjäl för lite. Vill du ha ett övertag på hög så måste du greja detta med äckelsyner beroende på hur stackarna och positionerna är fördelade. Ungefär var börjar man märka en tydlig skillnad i spelet? $215? Citera
Cyntax Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ja, synfrekvensen skiljer sig mellan låg och hög. På låga nivåer är det rätt att nästan aldrig ta en syn eftersom folk är så bra på att busta ut sig själva och i allmänhet stjäl för lite. Vill du ha ett övertag på hög så måste du greja detta med äckelsyner beroende på hur stackarna och positionerna är fördelade. Ungefär var börjar man märka en tydlig skillnad i spelet? $215? Jag märker en tydlig skillnad mellan $20/$30 och $50/$60. (Stars, FTP och gamla Party)Mellan 1€ och 20€ på B2B är skillnaden inte så stor. Citera
Baloos Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ungefär var börjar man märka en tydlig skillnad i spelet? $215? Ja typ. Sen på en del mindre nätverk redan på 55$. Det handlar mycket om att man ofta träffar på regulars som alla känner varandras HD ganska väl. Citera
Hjulapan Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 En sak jag har lagt märke till på de övre nivåerna är att alla är medvetna om dominerade händer. Därför gör man mycket hellre pushar och stölder med kopplade kort under 10. Så de på låga nivåer så usla A2, A3 etc blir rättfärdiga call-händer igen. Dessutom kan och bör man variera sitt spel med avancerade bluffar. sådana som inte alls funkar på låga nivåer. Citera
Hjulapan Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 ville bara tilläga att det är skillnad på low stake och low stake. Expempelvis på ultimate bet håller spelarna relativit hög klass på 10-20 $ medan jag ibland undrar om spelarna på party saknar den logiskt tänkande delen av hjärnan. Citera
MacDaddy Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 ville bara tilläga att det är skillnad på low stake och low stake. Expempelvis på ultimate bet håller spelarna relativit hög klass på 10-20 $ medan jag ibland undrar om spelarna på party saknar den logiskt tänkande delen av hjärnan. Ultimatebet har väl den längsta blindstrukturen på nätet vilket gör att man har tid o vänta på rakterna. På party går det ganska snabbt även på regulars. Citera
Hjulapan Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 personligen tycker jag det är för drygt på ultimate. kör alltid på turbo (5 minutersblind) där. Citera
Gäst Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 personligen tycker jag det är för drygt på ultimate. kör alltid på turbo (5 minutersblind) där. OT: Hur bra action är det på UB? Jämfört med exempelvis FTP? Citera
Hjulapan Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Har faktiskt inte spelat på FTP så jag vet inte. Citera
Gäst Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Har faktiskt inte spelat på FTP så jag vet inte. Ok Om vi säger så här, hur lång tid tar det att fylla fyra bord? Citera
emilio_15 Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Det är ENORM skillnad på $20 och $50, jag har nyligen blivit semiregular på $60 och det är jävligt tufft där. Citera
Joey Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Det är ENORM skillnad på $20 och $50, jag har nyligen blivit semiregular på $60 och det är jävligt tufft där. Det beror väl på vilken site det gäller. På Everest är det ingen större skillnad, om ens någon, på $20 och $50. Citera
majorj Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 På Ongame är det marginell skillnad på 20, 30 och 50. Citera
emilio_15 Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Det är ENORM skillnad på $20 och $50, jag har nyligen blivit semiregular på $60 och det är jävligt tufft där. Det beror väl på vilken site det gäller. På Everest är det ingen större skillnad, om ens någon, på $20 och $50. Stars. Citera
Recommended Posts