Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja, så hur gick det för våra pojkar? För inte verkade ni komma till finaltable, så lite update o badbeats vill man ju höra...

Tja,

callen blev sugen på kaffe så han ställde in och åkte ut väldigt tidigt...

lodbrok var nästa att åka ut efter hårt slaskande...

jag spelade bra :roll: (hade tur...) och klarade mig till ca 50-60 plats - helt plötsligt fick jag bra kort och var tvungen syna all in några gånger å torskade...

e_novella slog sig fram i fältet, men åkte runt 35 (?) plats...

supersweed naglade sig fast vid bordet och vägrade att åka ut. Till slut blev det för mycket blod runt hans plats så tävlingsledningen fick lyfta honom skrikande därifrån. Men han fick en tolfteplats och ITM! Han är bra het nu! :D

Sen satt hela tomteligan och slaskade cashgame ett tag tills vår chaufför lodbrok tyckte det var på tok för lite slask och helt plötsligt fick ont i huvudet och ville åka hem...Så jag fick lite panik och synade snabbt AA med mina J9 och drog ut...Så jag blev glad :D

Allt som allt en bra dag med fint spel, fin tävling och fina servitriser!

Postad

ja vad ska man säga när man decimerar sin fina stack med AA mot 44? jag slowplayade inte ens utan killen langar inte 20 av sin stack med 44 UTG och synar min reraise till 40% av hans stack. jag blev helt enkelt utslaskad av en slaskmästare. så det var ju en liten tröst.

försökte återupprätta mitt rykte lite på cashgame, men mådde så jävla dåligt att jag gav upp.

Postad

Alttid lika trevligt att spela pokerforum LIVE turnering på klubben! Mycket folk med gott humör! Det såg helt okay ut för mig när en tredjedel av startfältet fanns kvar. Jag låg runt 25k när average var 15-16k. Men sedan hände ngt plötligt med blindarna!! De rusade upp i taket.........och jag fick just då oxå uppleva en streak med riktigt dåliga kort. Så det blev till att blinda sig ner en bra bit samtidigt som väldigt många spelare flög ur turneringen....

24 (18 fårbetalt) pers kvar och jag har 3*BB kvar och känner att jag inte kan folda mig in i pengarna, så jag gör det enda rätta och ställer in med 78suited( i tidig pos :D ) och turnar en stege mot AQ och tripplar nästan. Efter detta grindar jag mig in i pengarna och öser sedan på för fullt, men åker på tolfte plats.....snyfft......ville ju till Finalbordet igen!!!

Sen blev det cashgame i en knapp timme, jag trappar phid och plussar lite och åker hem med uppsalagänget med ett gott humör! :P

PF-live är alltid mycket trevligt och jag hoppas att vi kan bli ett ännu större gäng som åker från uppsala nästa gång det arrangeras storturnering!!