Gå till innehåll

Hur ska jag lyckas sluta?


Bluffaren

Recommended Posts

Du är helt enkelt dålig. Skyll inte ifrån dig på oflyt.

 

Mitt råd är att sätta in $100 på PokerStars och grinda $5-bord med 0.01/0.02 blinds. Flytta bara upp när du har 20 inköp för nästa nivå, och flytta ner igen om det går för dåligt där. På så vis är det nästan omöjligt att busta, och genom att vara bekväm med nivån kan du lära dig i lugn och ro utan att bli förbannad över att du floppar två par mot stege.

 

Om du inte har tålamodet att göra detta borde du fundera på att lägga ambitionerna att vinna i längden på poker på hyllan.

Vad vet du om mitt spel? Har du sett mig spela? Visst spelar jag mindre bra ibland men det är knappast hela sanningen. Att inte vara vinnande i längden behöver inte betyda "dålig spelare" men att man helt enkelt inte håller pokerproffsens klass. Jag borde dock inte ha synat med mitt tvåpar mot en så stor all in utan att ha rulle för det.. där håller jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har glömt det viktigaste, att spela för att det är roligt. För dig verkar det inte vara roligt. Det som istället driver dig är att snabbt vinna tillbaka gamla förluster genom att spela på nivåer långt över din bankrulle.

 

Det funkar givetvis inte och du förlorar mer och sen loopas du igenom detta, samtidigt som du säkert spelar dåligt stundvis också pga tvångstankarna att vinna tillbaka.

 

Tycker du ska ta en paus. Om du ska komma tillbaka så ska det vara dels med en vettig rulle i förhållande till nivå, och dels för att du tycker det är roligt och spelar för att det är roligt. Klarar man inte att sitta på 0.25-0.50 och lira en månad eller två så är det nog inte lönt att fortsätta.

Ja jag borde åtminstone spara ihop till en 10000-kronorsrulle med min lön innan jag fortsätter. Hittills har jag sällan haft råd med att låta pengarna ligga kvar i pokerkontot utan har varit tvungen att plocka ut ganska mycket av den för att klara ekonomin (var student). Detta har indirekt påverkat min pokerekonomi i negativ riktning. Jag har inte haft någon seriös BR-policy och det är det jag får sota för idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har glömt det viktigaste, att spela för att det är roligt. För dig verkar det inte vara roligt. Det som istället driver dig är att snabbt vinna tillbaka gamla förluster genom att spela på nivåer långt över din bankrulle.

 

Det funkar givetvis inte och du förlorar mer och sen loopas du igenom detta, samtidigt som du säkert spelar dåligt stundvis också pga tvångstankarna att vinna tillbaka.

 

Tycker du ska ta en paus. Om du ska komma tillbaka så ska det vara dels med en vettig rulle i förhållande till nivå, och dels för att du tycker det är roligt och spelar för att det är roligt. Klarar man inte att sitta på 0.25-0.50 och lira en månad eller två så är det nog inte lönt att fortsätta.

Ja jag borde åtminstone spara ihop till en 10000-kronorsrulle med min lön innan jag fortsätter. Hittills har jag sällan haft råd med att låta pengarna ligga kvar i pokerkontot utan har varit tvungen att plocka ut ganska mycket av den för att klara ekonomin (var student). Detta har indirekt påverkat min pokerekonomi i negativ riktning.

Jag tycker verkligen att du ska lyssna på mitt råd istället. Bygg rullen istället för att spara ihop den. Jag själv började med $50 1:a oktober förra året, och har inte satt in ett öre sen dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har glömt det viktigaste, att spela för att det är roligt. För dig verkar det inte vara roligt. Det som istället driver dig är att snabbt vinna tillbaka gamla förluster genom att spela på nivåer långt över din bankrulle.

 

Det funkar givetvis inte och du förlorar mer och sen loopas du igenom detta, samtidigt som du säkert spelar dåligt stundvis också pga tvångstankarna att vinna tillbaka.

 

Tycker du ska ta en paus. Om du ska komma tillbaka så ska det vara dels med en vettig rulle i förhållande till nivå, och dels för att du tycker det är roligt och spelar för att det är roligt. Klarar man inte att sitta på 0.25-0.50 och lira en månad eller två så är det nog inte lönt att fortsätta.

Ja jag borde åtminstone spara ihop till en 10000-kronorsrulle med min lön innan jag fortsätter. Hittills har jag sällan haft råd med att låta pengarna ligga kvar i pokerkontot utan har varit tvungen att plocka ut ganska mycket av den för att klara ekonomin (var student). Detta har indirekt påverkat min pokerekonomi i negativ riktning.

Jag tycker verkligen att du ska lyssna på mitt råd istället. Bygg rullen istället för att spara ihop den. Jag själv började med $50 1:a oktober förra året, och har inte satt in ett öre sen dess.

Hur mycket har du idag då och hur har du lyckats undvika att gula en enda gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska sluta helt och hållet. Känner igen mig i din situation och jag har själv varit nära att spela bort 10000 tals kronor, men genom ren tur lyckats få tillbaka allt så jag hamnat break even mer eller mindre. Har en gammal klasskompis som gått från i princip noll kronor till highstakes spelare med över 20 miljoner inspelade på lite drygt tre år. Han är en oerhört begåvad/intelligent (iq omkring 140) person och en av väldigt få som har förmågan att tjäna stora pengar på poker. Det är inte alla som kan bli pokermiljonärer och det kräver ett oerhört psyke och begåvning för att lyckas. Jag tror inte du är någon vinnande spelare så varför slösa energi och tid på poker när det finns så mycket mer saker som betyder mer.

 

Lycka till!

20 miljoner!! Är han relativt känd idag och vilket nick använder han? Var det förresten du som vann tillbaka alla pengarna genom att sätta 2000:- på ett roulette-nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har glömt det viktigaste, att spela för att det är roligt. För dig verkar det inte vara roligt. Det som istället driver dig är att snabbt vinna tillbaka gamla förluster genom att spela på nivåer långt över din bankrulle.

 

Det funkar givetvis inte och du förlorar mer och sen loopas du igenom detta, samtidigt som du säkert spelar dåligt stundvis också pga tvångstankarna att vinna tillbaka.

 

Tycker du ska ta en paus. Om du ska komma tillbaka så ska det vara dels med en vettig rulle i förhållande till nivå, och dels för att du tycker det är roligt och spelar för att det är roligt. Klarar man inte att sitta på 0.25-0.50 och lira en månad eller två så är det nog inte lönt att fortsätta.

Ja jag borde åtminstone spara ihop till en 10000-kronorsrulle med min lön innan jag fortsätter. Hittills har jag sällan haft råd med att låta pengarna ligga kvar i pokerkontot utan har varit tvungen att plocka ut ganska mycket av den för att klara ekonomin (var student). Detta har indirekt påverkat min pokerekonomi i negativ riktning.

Jag tycker verkligen att du ska lyssna på mitt råd istället. Bygg rullen istället för att spara ihop den. Jag själv började med $50 1:a oktober förra året, och har inte satt in ett öre sen dess.

Hur mycket har du idag då och hur har du lyckats undvika att gula en enda gång?

Jag spelade ironiskt nogpå $25 nl på PP (de hade inga lägre bord då), köpte in mig för $10 och lirade två bord shorthanded. Hade inget val då eftersom jag inte var 18 än och hade därför svårigheter med att sätta in pengar någon annanstan (de $50 var en gåva/lån från en $600 nl-spelare, om jag vann lite skulle jag betala tillbaka, men om jag inte gjorde det kvittade det) Hade tur som inte hade otur i början, utan lyckades få ihop en liten rulle. Därefter var det bara att nöta och ha bra bankroll management som gällde. Stannade kvar på nl $25 tills jag hade drygt $1000, o på den vägen har det gått, omen kringelikrokigt med mkt swings. Jag spelade mkt samtidigt som jag gick på gymnasiet och var en riktigt tight jävel på 10spelarborden. Började dock med shorthanded för ett par månader sedan och vunnit nästan hälften av mina sammanlagda vinster sedan dess. Tycker det är mycket, mycket roligare.

 

Har vunnit ca 700 000:- (eller drygt $100k) nu iaf, har en stor del av det på banken, och kan leva gött på pokern (bott i Buenos Aires i tre månader nu och ska hem nästa lördag).

 

Är rätt tävlingsinriktad, och om jag hittar ett spel jag gillar mycket så vill jag inte bara spela for fun utan bli så bra som möjligt. Det är dock mycket olika människor emellan, så om du vill lira mest för skojs skull ska jag inte försöka få dig att nöta microbord för att jobba dig upp. Men om du verkligen vill satsa på pokern tycker iaf jag att det är bäst att börja på de lägsta nivåerna och jobba sig upp. Med tålamod och arbete kommer man förr eller senare upp till de högre nivåerna som en van grinder som kan ta en bad beat utan att blinka, och i längden spöa de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då har du missuppfattat mina intentioner. Jag skrev det jag skrev för att visa att min tro på mig själv som en bättre spelare än tidigare gör att jag har väldigt svårt att sluta trots att jag borde det. Ifall ingen skulle kommentera det ville jag åtminstone få tips om bättre spelrutiner (vilket skrivs i sista raden!). Måste jag skriva en sorglig historia för att du ska tro mig?

 

Om dina intentioner är att försöka sluta men du inte kan så tycker jag att du ska kontakta Spelberoendes riksförbund http://www.spelberoende.se/

 

De kan hjälpa dig med det problemet. Skriv gärna här efter hur det gick och vilken hjälp du fick.

 

Men om du tittar på var diskussionen hamnat här så är den ganska fokuserad på Money Management, spelstrategier/dicipliner etc. dvs inte hjälp för dig att sluta utan hjälp för dig att spela bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dock med shorthanded för ett par månader sedan..

Vad syftar du på när du skrev att du började spela "shorthanded"? Att du spelade 6 istället för 10-seats? Själv tycker jag att 10-sets är intressant för att det ger stora möjligheter till jätte-potter men å andra sidan lite trist för att man får vänta längre på bra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då har du missuppfattat mina intentioner. Jag skrev det jag skrev för att visa att min tro på mig själv som en bättre spelare än tidigare gör att jag har väldigt svårt att sluta trots att jag borde det. Ifall ingen skulle kommentera det ville jag åtminstone få tips om bättre spelrutiner (vilket skrivs i sista raden!). Måste jag skriva en sorglig historia för att du ska tro mig?

 

Om dina intentioner är att försöka sluta men du inte kan så tycker jag att du ska kontakta Spelberoendes riksförbund http://www.spelberoende.se/

 

De kan hjälpa dig med det problemet. Skriv gärna här efter hur det gick och vilken hjälp du fick.

 

Men om du tittar på var diskussionen hamnat här så är den ganska fokuserad på Money Management, spelstrategier/dicipliner etc. dvs inte hjälp för dig att sluta utan hjälp för dig att spela bättre

Ja det blev så för att jag delvis själv föll in i den diskussionen. Mitt syfte var dock förhållandet mellan att jag är en mer erfaren spelare nu och att jag borde sluta, d v s ett motsatsförhållande som gör det svårt för mig att ta det avgörande steget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har spelat i ca 2 år och känner knappt till vad "shorthanded" är? Wow...

 

Nej, seriöst. Hade jag varit du så hade jag gjort som flera redan föreslagit. Sätt in lite småpengar på en site och grinda låga limits och cleara lite bonusar. Kan garanterat dig att om du lägger undan 10K som en ny startrulle och börjar lira NL50 så kommer du att gula förr eller senare.

 

Det är mer eller mindre omöjligt att gula så länge du följer strikta bankrullekrav och har relativt bra disciplin. Om man nu av förmodan lyckas med det konststycket så är det väl inte så mycket att snacka om, poker är inte ens grej helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska sluta helt och hållet. Känner igen mig i din situation och jag har själv varit nära att spela bort 10000 tals kronor, men genom ren tur lyckats få tillbaka allt så jag hamnat break even mer eller mindre. Har en gammal klasskompis som gått från i princip noll kronor till highstakes spelare med över 20 miljoner inspelade på lite drygt tre år. Han är en oerhört begåvad/intelligent (iq omkring 140) person och en av väldigt få som har förmågan att tjäna stora pengar på poker. Det är inte alla som kan bli pokermiljonärer och det kräver ett oerhört psyke och begåvning för att lyckas. Jag tror inte du är någon vinnande spelare så varför slösa energi och tid på poker när det finns så mycket mer saker som betyder mer.

 

Lycka till!

20 miljoner!! Är han relativt känd idag och vilket nick använder han? Var det förresten du som vann tillbaka alla pengarna genom att sätta 2000:- på ett roulette-nummer?

 

Han är känd online och vad han nickar tänker jag inte skriva med hänsyn till honom...anledningen till att jag tog upp honom är att jag tror många tror att de kan bli bra på nätpoker och att förluster bara handlar om bad beats eller "downswings". Det stämmer inte. Visst kan man träna upp sin förmåga och visst kan man tjäna pengar på nätpoker men i grund och botten är poker ett spel som kräver hög intelligens och tävlingsinstinkt, något långt ifrån alla har.

Satte inte alla pengarna på rouletten hehe men däremot in med alla besparingar på pokerkontot och upp på ett 20/40 nl bord, något jag absolut inte borde ha gjort men som ändå visade sig vara rätt i efterhand när jag lyckats vinna tillbaka pengarna. Jag var sjukt tiltad och önskar att ingen hamnar i den situationen, kan sluta olyckligt då. Titta bara på Tiltmenot som torska 800k på tilt och han är (var hehe) proffs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga är att jag har fått uppfattningen att typ 80% av skribenterna i detta forum är vinnande spelare. Så jag har svårt att tro på den där generella procenten. En massa spelare tycks ju stadigt gå plus i vilket pokerforum man än läser. Men men.. jag kanske har fel?

 

Tror du har problem med mängdläran. Pokersverige består enligt vissa undersökningar av 250 000 individer. 30 000 av dessa har någon gång registrerat sig här (några ett flertal gånger). Av dessa är ca. 1000 personer reguljära postare. Låt oss då anta att dessa 1000 postare spelar en hel del poker så är det ju inte så svårt att tro att flertalet är vinnande. Dock är det fortfarande bara .5% av alla spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolka mig inte fel, jag säger inte detta för att vara förolämpa dig:

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas otur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har spelat i ca 2 år och känner knappt till vad "shorthanded" är? Wow...

 

Nej, seriöst. Hade jag varit du så hade jag gjort som flera redan föreslagit. Sätt in lite småpengar på en site och grinda låga limits och cleara lite bonusar. Kan garanterat dig att om du lägger undan 10K som en ny startrulle och börjar lira NL50 så kommer du att gula förr eller senare.

 

Det är mer eller mindre omöjligt att gula så länge du följer strikta bankrullekrav och har relativt bra disciplin. Om man nu av förmodan lyckas med det konststycket så är det väl inte så mycket att snacka om, poker är inte ens grej helt enkelt.

Jag vet förstås att shorthanded betyder när man är ett fåtal spelare istället för 10 spelare men jag undrade om det var 6-platsers han syftade på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du ska sluta helt och hållet. Känner igen mig i din situation och jag har själv varit nära att spela bort 10000 tals kronor, men genom ren tur lyckats få tillbaka allt så jag hamnat break even mer eller mindre. Har en gammal klasskompis som gått från i princip noll kronor till highstakes spelare med över 20 miljoner inspelade på lite drygt tre år. Han är en oerhört begåvad/intelligent (iq omkring 140) person och en av väldigt få som har förmågan att tjäna stora pengar på poker. Det är inte alla som kan bli pokermiljonärer och det kräver ett oerhört psyke och begåvning för att lyckas. Jag tror inte du är någon vinnande spelare så varför slösa energi och tid på poker när det finns så mycket mer saker som betyder mer.

 

Lycka till!

20 miljoner!! Är han relativt känd idag och vilket nick använder han? Var det förresten du som vann tillbaka alla pengarna genom att sätta 2000:- på ett roulette-nummer?

 

Han är känd online och vad han nickar tänker jag inte skriva med hänsyn till honom...anledningen till att jag tog upp honom är att jag tror många tror att de kan bli bra på nätpoker och att förluster bara handlar om bad beats eller "downswings". Det stämmer inte. Visst kan man träna upp sin förmåga och visst kan man tjäna pengar på nätpoker men i grund och botten är poker ett spel som kräver hög intelligens och tävlingsinstinkt, något långt ifrån alla har.

Satte inte alla pengarna på rouletten hehe men däremot in med alla besparingar på pokerkontot och upp på ett 20/40 nl bord, något jag absolut inte borde ha gjort men som ändå visade sig vara rätt i efterhand när jag lyckats vinna tillbaka pengarna. Jag var sjukt tiltad och önskar att ingen hamnar i den situationen, kan sluta olyckligt då. Titta bara på Tiltmenot som torska 800k på tilt och han är (var hehe) proffs...

Du verkar snacka om Erik123 men han har väl dragit in ännu mer antar jag? Förlorade Tiltmenot 800k i dollar? :-o och är han svensk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolka mig inte fel, jag säger inte detta för att vara förolämpa dig:

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas tur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

Vad grundar du det på att jag inte skulle känna till fundamentala pokerbegrepp? Inte short-handed hoppas jag får då missuppfattade du min fråga till honom. Kan jag inte skylla på tur när (som idag) en spelare synar 30 spänn före floppen med J4, i floppen bettar han 40 utan träff och jag reraisar till 150 med KQ p g a träff med damen. Han synar.. på turn får jag tvåpar och bettar 300 spänn. Han synar och får in stege med riverkortet. Sådana badbeats har jag ofta råkat ut för under den senaste tiden så du ska enbart sluta upp med dina besserwisserkommentarer! Kan jag hjälpa att han var en fiskig jättetomte med råflyt?? Visst har jag gjort misstag men inte värre än flertalet har gjort vid tilt och andra frustrerande situationer. Ni är som ett gäng grupptrycksmesar som vill visa sig smartare genom att trycka ner någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolka mig inte fel, jag säger inte detta för att vara förolämpa dig:

 

Ditt IQ är troligtvis för lågt för att du nånsin ska kunna bli en framgångsrik pokerspelare.

 

Sluta nu på en gång.

 

Jag baserar detta endast på de inlägg jag sätt dig skriva där du visar att du inte lyckat tillgodogöra dig fundamentala basic begrepp. Samt att du efter 2år skyller dina förluster på motståndarnas tur och måste sätta upp löjliga och strikta spelregler istället för att försöka fundera ut vad motsåndaren kan ha och anpassa spelet efter det.

 

Gör t ex danska mensas webbaserade test. Gissningsvis har du runt 80, skulle du utan att fuska få ett resultat närmare 100 tycker jag du kan ge pokern en chans till.

Vad grundar du det på att jag inte skulle känna till fundamentala pokerbegrepp? Inte short-handed hoppas jag får då missuppfattade du min fråga till honom. Kan jag inte skylla på tur när (som idag) en spelare synar 30 spänn före floppen med J4, i floppen bettar han 40 utan träff och jag reraisar till 150 med KQ p g a träff med damen. Han synar.. på turn får jag tvåpar och bettar 300 spänn. Han synar och får in stege med riverkortet. Sådana badbeats har jag ofta råkat ut för under den senaste tiden så du ska enbart sluta upp med dina besserwisserkommentarer! Kan jag hjälpa att han var en sådan jättefisk med råflyt?? Visst har jag gjort misstag men inte värre än flertalet har gjort vid tilt och andra frustrerande situationer. Ni är som ett gäng grupptrycksmesar som vill visa sig smartare genom att trycka ner någon annan.

 

 

Vi försöker helt seriöst hjälpa dig, du bekräftar för övrigt bara dig själv med den här sista posten.

 

*100% seriös*

gör du ett riktigt äkta mensatest och får 100 (avarage joe) eller mer så ska jag betala ditt test och ge dig 10 bra pokerböcker.

*100% seriös*

 

 

Lyssna på myssion!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100% seriös nu: Håll dig till playmoney eller lägg ner pokern helt.

100% seriös nu: Håll käften och försök inse att jag beskriver frustrerande tiltsituationer där man inte tänker riktigt klart. Ifall jag hade fått se alla era tiltbeteenden så hade jag säkert själv fått mig ett gott skratt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...