mgps Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 men det spelar väl ingen roll om de är med i svepof eller ej? det är ju fortfarande illegalt, varför skulle polisen låta bli svepofanslutna klubbar? edit: hur i h_e kunde jag ändra förstainlägget när jag ej skrivit det? jag klickade på besvara... buggelibuggbugg Citera
kentAA Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 En fågel ringde och varna mig: Gävle´s poker klubb: No Limit Gefle fick påhälsning av polisen för 10min sedan. Klubben spelar sin årliga Gefle Open och är inne på sin andra dag. Alla i styrelsen har fått åkt med polisen till station för förhör! Det är 14st kvar i turneringen och alla fick lämna lokalen! Något mer vet jag inte ännu.. Citera
kentAA Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Ännu en klubb som inte är ansluten till SVEPOF ska jag tillägga! Citera
Eldkvarn Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Ännu en klubb som inte är ansluten till SVEPOF ska jag tillägga! Då undrar jag som medlem i SVEPOF om har någon betydelse för SVEPOF eller inte...... Citera
Leif Klingemo Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Kent! Tack för snabb information, både här och på telefon. Ja det stämmer, dom är inte medlemmar i förbundet. Vi har aktivt försökt få med dom ett antal gånger det senaste året. Citera
gdaily Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Jag kan inte göra mer än att påminna, i dessa dystra tider, om insamlingen som görs till krigskassan. Förbundet och vi initiativtagare har än så länge fått in ungefär fem timmars advokattid, mer pengar behövs. Stoppa in en slant på förbundets postgirokonto eller överför till nomonopoly på B2B-nätet! Citera
me_too Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Jag kan inte göra mer än att påminna, i dessa dystra tider, om insamlingen som görs till krigskassan. Förbundet och vi initiativtagare har än så länge fått in ungefär fem timmars advokattid, mer pengar behövs. Stoppa in en slant på förbundets postgirokonto eller överför till nomonopoly på B2B-nätet! Ett tips är att anlita biträdande jurister eller juristbyrå iställer för advokater så sparar ni pengar (kunskapen bland jurister/advokater är generellt sett låg och genom att anlita de lika insatta juristerna betalar ni bara tredjedelen av arvodet. Kanske också kunde fundera på att anlita en/flera studenter i juridik som ombud istället. De har tid att engagera sig o verkligen läsa på och det de inte har i erfarenhet kan de kompensera med detta. Dessutom kan det säkert ske till förmånliga villkor. Citera
L-S Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Kent!Tack för snabb information, både här och på telefon. Ja det stämmer, dom är inte medlemmar i förbundet. Vi har aktivt försökt få med dom ett antal gånger det senaste året. Efter att de nobbat ditt erbjudande, blir du rosenrasande och tipsar polisen? Nej, men det är tamejfan skamligt att polisen lägger ner resurser på detta. Citera
a_apelqvist Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Nej, men det är tamejfan skamligt att polisen lägger ner resurser på detta. Klockrent. Det borde väl finns värre brott att lägga resurser på, tycker man ju. Citera
rilleg Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Ännu en klubb som inte är ansluten till SVEPOF ska jag tillägga! kom in i matchen Kent en gång i livet Citera
kentAA Postad 5 December , 2006 Rapport Postad 5 December , 2006 Ännu en klubb som inte är ansluten till SVEPOF ska jag tillägga! kom in i matchen Kent en gång i livet Grejen varför jag skrev det här i den här tråden SVENSKA POKER FÖRBUNDET var utifall SVEPOF skall gå in med resuser i ännu en klubb som inte var ansluten, OKEJ? Vi som är anslutna har väl ett ganska stort intresse isåfall? Så kom in i matchen Rickard en gång i livet! Citera
Peder Månsson Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Vi har styrelsemöte nu på fredag, och kommer då diskutera Gefle. Hurvida vi kommer gå in eller ej har jag än bara en personlig åsikt om. Återkommer gällande detta. Citera
eurythmech Postad 10 December , 2006 Rapport Postad 10 December , 2006 Vi har styrelsemöte nu på fredag, och kommer då diskutera Gefle. Hurvida vi kommer gå in eller ej har jag än bara en personlig åsikt om. Återkommer gällande detta. nå? Citera
Peder Månsson Postad 11 December , 2006 Rapport Postad 11 December , 2006 Vi har beslutat att i dagsläget inte gå in och stödja klubbarna i Alingsås eller Gävle. Anledningen till att vi nu beslutat att inte hjälpa Alingsås, är att vi inte kan sympatisera med hur det utvecklat sig. Vi bad dom berörda att ligga lågt, samt att informera oss löpande om läget. Detta har inte skett då vi inte visste något om några förhör, förrän efter förhör 3, som vi då fick läsa om på forum. Även arrangemanget "Razzia Open" med ett razzia- och polistema i Alingsås har vi reagerat på, det kan vi inte sympatisera med. Detta är också en fråga om resurser. Gällande Gävle så ser vi i dagsläget ingen anledning att gå in och stötta ännu en klubb som inte är medlem. Vi bevakar dock båda fallen med ett stort intresse, samt satsar våra resurser på Halmstadfallet. Citera
Recommended Posts