Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte spelat så många händer mot fi och spelar inte på topp direkt eftersom jag är bakfull något så bedrövligt. Skäms faktiskt över hur jag spelar så fråga inte varför jag spelar som jag spelar :D

5 SPELARE

UTG hero: K :spade: J :heart:, Call

Spelare 1:

Spelare 2:

Spelare 3:

Spelare 4: XX Call

Gör ett tveksamt spel redan preflopp, först och främst att jag spelar KJoff och för det andra att jag bara limpar som first in. Som sagt skyller på bakfyllan.

FLOPP 4 :spade: J :club: 4 :club:

Fi: CHECK

Hero: BET

Fi: CALL

TURN: 4 :spade: J :club: 4 :club:2 :club:

Fi: CHECK

Hero: CHECK

RIVER: 4 :spade: J :club: 4 :club: 2 :club:9 :diamond:

Fi: BET

Hero: ???

Har bara spelat ett 20-tal händer mot fi och vet inget om honom förutom att han verkar ganska tight och passiv. På floppen har jag ju en bra hand men vid en call känns det som om jag ligger risigt till. På turn känns det som om jag bör vara slagen på ett sett eller annat i.o.m. klövret som dyker upp.

Hur stor är sannolikheten att Fi sitter på en J och att jag har honom slagen? Måste väl nästen ge honom kredit för att sitta på 4 eller flush? Bättre att trycka den här handen även på turn för att autofolda vid ev. Checkraise eller om fi bettar ut på rivern? I och med checken bjuder jag ju in för riversteal?

Som sagt är inte nöjd med mitt spel, men kom med synpunkter och hur man lirar handen.

Postad

På turn kommer ju 3e klövret, vilken hand synar han floppen med är min fråga? Han kan iofs syna med sämre J, 4, PP lägre än J högre än 4 samt färgdraget.

betfolda på turn om jag och blir checkraisad?

Postad

Funderat lite på om man ska raisa med KJ utg i SH. Driver man inte bara ut sämre händer än KJ genom o raisa?

Potten är inte tillräckligt stor för att du ska göra ett direkt misstag genom att ge ett frikort, lr?

Postad

KJo UTG 6 hänt är lite beroende på, 5 hänt som här tycker jag det är standard.

EDIT: Att raisa är så självklart jag inte ens skrev det. Om man inte vill raisa in den får man folda. KJo är ingen gudahand OOP multiway.