Gå till innehåll

NLT - SnG, ställa med K7s?


kausti

Recommended Posts

Sitter vid en 2tables sitngo. Vi är 11 pers kvar, varav 5 vid detta bord. Jag sitter på K7s och har ungefär 3,5 x BB kvar. Får bb nästa hand. Vad ska man göra här? Sitter ju UTG. Är det bara å ställa å be till gudarna? Ska man vänta? Är inte så hajj på detta med sngs... Men försöker bättra mig :)

 

Game # 474857829 - Texas Hold'em No Limit 50,00/100,00 - Table "EUR 1+0.10/100VIP(EUR 1) Two Table Sit Go 2453367 1"

Game ended 2006-12-03 14:16:00 GMT+01:00

 

Players:

priima (5 370,00 in seat 1)

jens011 (1 628,00 in seat 3)

northhorse (960,00 in seat 5)

joer (800,00 in seat 7)

n3n1t (355,00 in seat 9)

 

Dealer: jens011

Small Blind: northhorse (50,00)

Big Blind: joer (100,00)

 

n3n1t was dealt: Kc - 7c

 

n3n1t ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket att tänka där. In med det. Foldar gänget så har du fått blinds för en runda till. Synar någon så har du hyfsad chans att dubbla. Även om du dubblar ligger du pyrt till och behöver fortsätta att gå allin med marginella händer.

 

Edit: det mer intressanta är varför du är så liten? Var det ett misstag eller en bad beat? Analysera händerna innan. Du vill inte hamna i detta läget. Det enda positiva med detta läget är att det är så enkelt att spela... :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det utan tvekan är ställ med K7s när du bara har 3.5BB i stacken och ska sitta i BB nästa hand! Om du inte ställer här så har du definitivt ingen FE när du tvingas ställa i BB.

 

Sen funderar jag på hur du hamnat i det läge du är i, att du endast har 3.5BB i stacken? Du skriver själv att du inte är så haj på SnG´s så jag undrar hur du hanterat positionsspelet och spelet med din egen stack mot de andras stackar? Nåt som är värt att tänka på är att FI behöver en riktigt starka hand för att syna en all in om era stackar är jämnstora eller om FI riskerar att bli shortstacked om han förlorar. Med andra ord är det ofta bättre att ställa i mot likvärdiga stackar än mot stora eller små stackar. De stora vill gärna slå ut dig och "har råd" att förlora lite chips medan småstackar är tvugna att chansa med betidligt sämre händer.

 

Det finns lite att läsa om SnG´s men den här artikeln tycker jag sammanfattar tänket ganska bra:

 

http://www.zeejustin.com/articles.php?art_id=9

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Auto-ställ

 

Men är det så att du hamnat short handen innan? Om inte skulle jag ställt för flera händer sen med random hand. Just för att det är svårt att inte syna dig i detta läger med 3,5BB. Hade du ställt med 5-6 eller mer blir det ju klart svårare att syna.

 

Tänk på att det även är bubbelspel innan finalbord på dessa 2-bord, du MÅSTE stjäla mer blinds tidigare i sng´n för att inte hamna i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...