Gå till innehåll

Problem i slutet av MTT


padrinosftw

Recommended Posts

Har tyvärr ingen tillgång till HH, så får försöka återberätta situationen.

 

 

Kvällens 10k euro garanti på B2B, runt 80-90 startande med 13 priser, 19 kvar. Snittet var runt 15k och jag hade 12k. Blinds på 350-700, sju spelare på bordet och jag sitter på platsen före CO och får A8o. Till vänster om mig en överlägsen chipleader på runt 45k, knappen, SB och BB har alla lite runt snitt.

 

Det har varit ganska tight och försiktigt runt bordet. Chipleadern har varierat sitt spel ganska friskt men slagit av på takten på senaste. Resten har spelat ganska ABC, dock lite tightare än standardspel. Får A8o på handen, vad göra?

 

Fortsätter diskutionen med nästa steg om det visas något intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst handen är bra mycke bättre än avg.

 

Antar att du inte varit speciellt aktiv, eller ungefär lika aktiv som resterande bord?

 

Om du tänkt steala och vill vika på omslag kan du i princip spela vilken hand som helst, visst Esset ger spelmöjligheter (mot par och du träffar osv)... men med tanke på kickern är det väl mindre kul att commita...

 

Läge och timing är viktigare än handen som sådan när man stealar, så om läge och timing är rätt, gör en stealraise...

 

A8s kan jag spela i detta läget med då oftast med en syn.
Nä tack...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulla garanterat att ha betat ut runt 2.5-3BB i det läget och vid syn gjort ett CB på flopp på nästan halvpott. Och får jag syn eller omslag där så ger jag upp.

 

Vid omslag redan pre så viker jag ju i rask takt.

 

Och som någon tidigare sagt så var ju handen A8 inte det viktigaste för hur det än är så vill du ju inte visa den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, jag hade vart ungefär lika aktiv som resten av bordet, inte speciellt utmärkande.

 

Rätt bra svar, tänkte efter före som man brukar säga när jag höjde. Inte speciellt genomtänkt. Såg inte fold(förutom mot omslag såklart) eller syn som ett alternativ förrän jag gick igenom handen i efterhand.

 

Nu till följdfrågan;

 

Raisar upp till 2,1k och får syn av chipleadern, resten lägger sig.

 

Flopp; A-T-3 rainbow.

Vad är taktiken nu? Han har position på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, jag hade vart ungefär lika aktiv som resten av bordet, inte speciellt utmärkande.

 

Rätt bra svar, tänkte efter före som man brukar säga när jag höjde. Inte speciellt genomtänkt. Såg inte fold(förutom mot omslag såklart) eller syn som ett alternativ förrän jag gick igenom handen i efterhand.

 

Nu till följdfrågan;

 

Raisar upp till 2,1k och får syn av chipleadern, resten lägger sig.

 

Flopp; A-T-3 rainbow.

Vad är taktiken nu? Han har position på mig.

 

Allvarligt. Detta är en väldigt enkel hand. Det är helt beroende på read av fi. Han kan lätt sitta på ett A.

 

Lägg ut hela HH om du vill ha en analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, jag hade vart ungefär lika aktiv som resten av bordet, inte speciellt utmärkande.

 

Rätt bra svar, tänkte efter före som man brukar säga när jag höjde. Inte speciellt genomtänkt. Såg inte fold(förutom mot omslag såklart) eller syn som ett alternativ förrän jag gick igenom handen i efterhand.

 

Nu till följdfrågan;

 

Raisar upp till 2,1k och får syn av chipleadern, resten lägger sig.

 

Flopp; A-T-3 rainbow.

Vad är taktiken nu? Han har position på mig.

 

Preflop ska du välja att folda, ellerraisa kraftigt du vill inte spela A med vek kicker ur pos på en eller flera synare.

 

Nu synar chippien vilket han kan göra med ganska många händer, han har ingen monster då hade han re-raisat om nu inte readen säger att han slowar.

 

Enda alternativet är nu push, du har träffen du spelade handen för att få. Annars skulle du vikt dig från början, inte fel att släppa den handen ur pos pre, du har trots allt en 15BB i stacken pre.

 

Hoppas du är medveten att du tar onödiga risker när du väljer att spela dessa händer. Får du den med -10 BB så ställer du ju, men med 15 är det en onödig risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...