Rebonius Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Har hittat ett riktigt fiskigt bord där snittpotten ligger på över 1 dollar. Folk verkar slänga runt lite pengar hit och dit och jag vet inte riktigt hur jag ska spela mina kort för att inte få så enorma swings. Jag har fått rätt dåliga kort och inte träffat floppar alls, motståndarna ser mig nog som tight/passive. Ungefär alla motståndare känns som LAG. Jag gillar inte alls 9-9/10-10/J-J mot många motståndare så jag försöker göra en stor raise preflop. Som ni ser tunnar det knappt ut fältet alls. Känns svårt att sätta dom på någon hand eftersom dom verkar spela det mesta. Är all in preflop helt galet? Känns kanske som att man bara får syn av händer som slår en plus A-K. Ska man köpa in sig som shortstack så man kan pusha i dom här lägena eller ska man köpa in sig för max? (10 dollar här) Eftersom man väldigt lätt har edge över spelarna känns det kanske som att man ska köpa in för 10, men blir det inte enorma swings då? PokerStars Game #7272142652: Hold'em No Limit ($0.02/$0.05) - 2006/12/02 - 18:17:11 (ET) Table 'Rotanev II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: pogosoft ($6.27 in chips) Seat 2: billybada552 ($12.73 in chips) Seat 3: HonyZahy ($5.58 in chips) Seat 4: Loquillo661 ($1.59 in chips) Seat 5: Ultimecia ($4.66 in chips) Seat 6: tomgus456 ($4.51 in chips) pogosoft: posts small blind $0.02 billybada552: posts big blind $0.05 *** HOLE CARDS *** Dealt to tomgus456 [Jd Jc] HonyZahy: calls $0.05 Loquillo661: calls $0.05 Ultimecia: calls $0.05 tomgus456: raises $0.45 to $0.50 (väldigt synvänlig nivå, vill få bort några spelare för att göra postflop spelet enklare. Är bara syn eller all in här ett alternativ?) pogosoft: calls $0.48 billybada552: folds HonyZahy: folds Loquillo661: calls $0.45 Ultimecia: calls $0.45 *** FLOP *** [Ks 9d 2h] (ett överkort, dom här flopparna känns grymt jobbiga) pogosoft: bets $0.15 Loquillo661: calls $0.15 Ultimecia: folds tomgus456: calls $0.15 (Det var en väldigt liten bet, känns som att höjning här vore bättre. Om jag skulle höja, ungefär hur mycket borde jag då höja? Jag synar för att hålla potten nere) *** TURN *** [Ks 9d 2h] [Qh](ett till överkort, som ger mig hålstege.) pogosoft: bets $0.20 (han betar väldigt klent fortfarande) Loquillo661: folds (blir iallafall av med en motståndare) tomgus456: calls $0.20 (vet inte alls vad jag borde ha gjort här, har ju grymma potodds. Inte kan jag väl lägga mot en sån klen bet?) *** RIVER *** [Ks 9d 2h Qh] [4d] (blank) pogosoft: bets $0.55 (han betar ut lite mer, när han betar ut mer än han har gjort i den större delen av handen har han bluffat, eller iallafall inte velat bli synad.) tomgus456: calls $0.55 (jag gör en crying call och hoppas på att min hand står) Ps. Min första hh! Kom gärna med kommentarer om upplägget också. Citera
jojje2k Postad 3 December , 2006 Rapport Postad 3 December , 2006 Fold på river finns fan inget du kan slå mot så många fi's, edit: eller kanske inte såg inte att du hade read. Men en helt sjuk hand iaf JJ är svårspelad, Citera
Rebonius Postad 3 December , 2006 Författare Rapport Postad 3 December , 2006 I potten ligger 3-3,5 efter min syn på river, känns faktiskt lite svagt att lägga den där. Borde jag bestämma tidigare om jag leder eller inte? Eller ska jag syna i förhoppning om att vi bluffar bort sig? Citera
Rebonius Postad 4 December , 2006 Författare Rapport Postad 4 December , 2006 *** SHOW DOWN *** pogosoft: shows [Qd Ad] (a pair of Queens) tomgus456: mucks hand pogosoft collected $3.90 from pot *** SUMMARY *** Total pot $4.05 | Rake $0.15 Board [Ks 9d 2h Qh 4d] Seat 1: pogosoft (small blind) showed [Qd Ad] and won ($3.90) with a pair of Queens Seat 2: billybada552 (big blind) folded before Flop Seat 3: HonyZahy folded before Flop Seat 4: Loquillo661 folded on the Turn Seat 5: Ultimecia folded on the Flop Seat 6: tomgus456 (button) mucked [Jd Jc] Citera
cOP Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Ingen idé att krångla till det på denna nivån. Väldigt klena bets så jag hade nog också följt med till river men sen kastat. Får man med många spelare här och det kommer överkort är det bara att mucka. Det kommer ändå dyka upp så många bättre situationer där du kan vinna pengar av motståndarna. Citera
JENZOER Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 Små bets på dessa nivåer brukar ofta vara en svag hand som foldar omsalag. Jag hade höjt på flop och och jag fått syn där givit upp potten. Citera
handmadegod Postad 4 December , 2006 Rapport Postad 4 December , 2006 På micronivå måste du raisa mycket mer än du gör, höj till 0.80-1. Mot så många spelare skulle jag nog antingen lägga mig eller raisa på floppen, eller alternativt lägga mig på turn för med två överkort ute så är det inte många händer du slår. När jag spelade micro brukade jag vika ganska ofta då jag inte träffar och när jag väl träffar spela händerna väldigt aggressivt. Motståndarna brukade inte se att jag spelar på det viset och om de gjorde det var det dags att byta bord. Citera
Rebonius Postad 5 December , 2006 Författare Rapport Postad 5 December , 2006 På micronivå måste du raisa mycket mer än du gör, höj till 0.80-1.N Alltså ska jag höja oftare eller större? Säg att jag höjer till 90 cent preflop, med 3,5 bakom, hur agerar jag vid flop då? Citera
okocha Postad 20 November , 2010 Rapport Postad 20 November , 2010 Har hittat ett riktigt fiskigt bord där snittpotten ligger på över 1 dollar. Folk verkar slänga runt lite pengar hit och dit och jag vet inte riktigt hur jag ska spela mina kort för att inte få så enorma swings. Jag har fått rätt dåliga kort och inte träffat floppar alls, motståndarna ser mig nog som tight/passive. Ungefär alla motståndare känns som LAG. Jag gillar inte alls 9-9/10-10/J-J mot många motståndare så jag försöker göra en stor raise preflop. Som ni ser tunnar det knappt ut fältet alls. Känns svårt att sätta dom på någon hand eftersom dom verkar spela det mesta. Är all in preflop helt galet? Känns kanske som att man bara får syn av händer som slår en plus A-K. Ska man köpa in sig som shortstack så man kan pusha i dom här lägena eller ska man köpa in sig för max? (10 dollar här) Eftersom man väldigt lätt har edge över spelarna känns det kanske som att man ska köpa in för 10, men blir det inte enorma swings då? PokerStars Game #7272142652: Hold'em No Limit ($0.02/$0.05) - 2006/12/02 - 18:17:11 (ET) Table 'Rotanev II' 6-max Seat #6 is the button Seat 1: pogosoft ($6.27 in chips) Seat 2: billybada552 ($12.73 in chips) Seat 3: HonyZahy ($5.58 in chips) Seat 4: Loquillo661 ($1.59 in chips) Seat 5: Ultimecia ($4.66 in chips) Seat 6: tomgus456 ($4.51 in chips) pogosoft: posts small blind $0.02 billybada552: posts big blind $0.05 *** HOLE CARDS *** Dealt to tomgus456 HonyZahy: calls $0.05 Loquillo661: calls $0.05 Ultimecia: calls $0.05 tomgus456: raises $0.45 to $0.50 (väldigt synvänlig nivå, vill få bort några spelare för att göra postflop spelet enklare. Är bara syn eller all in här ett alternativ?) pogosoft: calls $0.48 billybada552: folds HonyZahy: folds Loquillo661: calls $0.45 Ultimecia: calls $0.45 *** FLOP *** (ett överkort, dom här flopparna känns grymt jobbiga) pogosoft: bets $0.15 Loquillo661: calls $0.15 Ultimecia: folds tomgus456: calls $0.15 (Det var en väldigt liten bet, känns som att höjning här vore bättre. Om jag skulle höja, ungefär hur mycket borde jag då höja? Jag synar för att hålla potten nere) *** TURN *** (ett till överkort, som ger mig hålstege.) pogosoft: bets $0.20 (han betar väldigt klent fortfarande) Loquillo661: folds (blir iallafall av med en motståndare) tomgus456: calls $0.20 (vet inte alls vad jag borde ha gjort här, har ju grymma potodds. Inte kan jag väl lägga mot en sån klen bet?) *** RIVER *** (blank) pogosoft: bets $0.55 (han betar ut lite mer, när han betar ut mer än han har gjort i den större delen av handen har han bluffat, eller iallafall inte velat bli synad.) tomgus456: calls $0.55 (jag gör en crying call och hoppas på att min hand står) Ps. Min första hh! Kom gärna med kommentarer om upplägget också. tycker du spelar den okej Citera
Recommended Posts