bandini Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Som Limitspelare sitter jag vid ett cashgame 10-manna NL 0,25, 0,25 dollar. Förlorade nyss med QQ mot en lös galning. Nu får jag JJ. Jag och fi-maniac har nästan lika mycket kvar. Dealern sitter vid 0. Thebandini ges J J:diamond: Före floppen: UTG foldar. 4 synar med $,25. 5 foldar. Thebandini höjer med $,75. 7 synar med $1. FI synar med $1. 9 synar med $1. 10 foldar. 1 foldar. 2 foldar. Floppen kommer upp 5 8 10 Thebandini satsar $2. (misstag 1) 7 foldar. FI höjer med $2. 9 foldar. Thebandini synar med $2. (misstag 2) Tänker att han kan ha vad som helst, men sätter honom på färgdrag. Turn 7 Här har jag ingen aning om vad jag ska göra. Thebandini satsar $2. FI går all-in med $13,88. Är det självklar syn med tanke på att Fi spelat alla två kort i samma färg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dunkarn Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Var någonstans är färgstegedraget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elit3n- Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 SOo Limitspelare sitter jag vid ett cashgame 10-manna NL 0,25, 0,25 dollar. Förlorade nyss med QQ mot en lös galning. Nu får jag J:spade: J:diamond: Jag och fi-maniac har nästan lika mycket kvar. Dealern sitter vid 0. Thebandini ges J:spade: J:diamond: Före floppen: UTG foldar. 4 synar med $,25. 5 foldar. Thebandini höjer med $,75. 7 synar med $1. FI synar med $1. 9 synar med $1. 10 foldar. 1 foldar. 2 foldar. Floppen kommer upp 5 8 10 Thebandini satsar $2. (misstag 1) 7 foldar. FI höjer med $2. 9 foldar. Thebandini synar med $2. (misstag 2) Tänker att han kan ha vad som helst, men sätter honom på färgdrag. Turn 7 Här har jag ingen aning om vad jag ska göra. Thebandini satsar $2. FI går all-in med $13,88. Är det självklar syn med tanke på att Fi spelat alla två kort i samma färg? Antar att det var klöverknekten du hade, jag skulle blixtsynat och satt honom på A-10 med A i klöver eller liknande. Känns ändå som om du sitter med den bättre handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 sorry, det var klöverknekt. Så fixat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bandini Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Oftast brukar det sluta med fiasko. Men ibland är livet underbart att leva. Slutet: Thebandini synar med $11,88. Thebandini visar J J Par i knektar - Js Jk 10k 8k 7k Maniac visar 6 9 . Straight, Tio högt - 10k 9r 8k 7k 6r River (5 8 10 7 )9 Synmupp har Stege Tio högt - 10k 9s 8k 7k 6r Hjälten: stege, Knekt högt - Js 10k 9s 8k 7k Thebandini vinner potten på ($38,80). Så min mesbet på floppen fick honom att forsätta. Med tanke på read tror jag att han hade synat även en all in på floppen med hålstegdraget så resultatet hade nog blivit detsamma hur jag än spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts