laban333 Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Jag sitter vid ett bord med nästan 5 inköp ensam. Småningom sätter sig en kille med ett halvt inköp. Jag råkar få en rush med bra starthänder så jag raisar preflop kanske 8 av tio händer. Då kommenterar killen såhär: "If u r gonna be an asshole then u can sit here by yourself!" Snacka om att inte ha koll på vad poker handlar om..Han trodde jag raisade för o jävlas tydligen...och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjocko76 Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Haha...fy fan va gött skrivet av killen. Han måste ju vara helt kung på poker och framför allt en del av killing gänget. Jag tycker att du är taskigt som inte låter han få en chans att få spela lite med sina 56us och 10Js. Nej om du vill leka med de andra barnen, spec vid heads-up så får du bjuda på lite mörkar och spela lite mer hygglo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Hehe. Jag undrar hur pokern skulle se ut om man var tvungen att spela trevligt eller hyggligt=) Tycker det var en kommentar som kommer att bli en klassiker=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjocko76 Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Hoppas alla är gamla nog till att förstå att jag inte menar allvar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Förstår bara inte varför du betonar vikten av att spela aggro bara för att du är djupstackad och han har ett halvt inköp? Skulle din strategi ändras nämnvärt om ni båda haft ett halvt inköp och i sådana fall varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Tycker det var en kommentar som kommer att bli en klassiker=) Förmodligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Tycker det var en kommentar som kommer att bli en klassiker=) Förmodligen inte. Säger du ja, surpuppa. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Förstår bara inte varför du betonar vikten av att spela aggro bara för att du är djupstackad och han har ett halvt inköp? Skulle din strategi ändras nämnvärt om ni båda haft ett halvt inköp och i sådana fall varför? Ju större stack HU jag har mot en spelare, desto mer aggro. Du spelar säkert mer passivt mot en shortstack och det är därför du inte är bra på poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Förstår bara inte varför du betonar vikten av att spela aggro bara för att du är djupstackad och han har ett halvt inköp? Skulle din strategi ändras nämnvärt om ni båda haft ett halvt inköp och i sådana fall varför? Ju större stack HU jag har mot en spelare, desto mer aggro. Du spelar säkert mer passivt mot en shortstack och det är därför du inte är bra på poker. Det är skönt att du har sån humor laban. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Okok Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Dessutom är det inte så farligt att ta några underlägen när man är mkt djupare än motståndaren. Spelar man aggressivt och han stannar kvar på bordet så får man ju all hans sås så småningom så länge man täcker honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Förstår bara inte varför du betonar vikten av att spela aggro bara för att du är djupstackad och han har ett halvt inköp? Skulle din strategi ändras nämnvärt om ni båda haft ett halvt inköp och i sådana fall varför? Ju större stack HU jag har mot en spelare, desto mer aggro. Du spelar säkert mer passivt mot en shortstack och det är därför du inte är bra på poker. Men förklara då för mig som inget förstår varför man ska spela mer aggressivt med en riktigt djup stack vs en 50xBB-stack HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB stack HU CG? Jag är en CG-fisk, jag fattar inget - upplys mig Laban! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Det är skönt att du har sån humor laban. Driver bara alla med mig Ni är för rackriga... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjocko76 Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Va fan...detta handlade om han surpuppan som lämnade bordet...glöm inte det...och tänk på vad ni skriver till varandra....jultomten ser, läser och hör allt!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Va fan...detta handlade om han surpuppan som lämnade bordet...glöm inte det...och tänk på vad ni skriver till varandra....jultomten ser, läser och hör allt!!! bra sagt. e bara less på fiskarna här på PF som har dryga kommentarer altid då man postar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Personligen tyckte jag det här uttalandet var ännu roligare än den bittra chatkommentaren. och de e ju klart, är man såpass djupstackad som jag var så måste man ju spela aggro mot ett halvt inköp... Och det roliga skulle vara? Du måtte ha en mysko humor. Skulle du spela passivt? Din kommentar var nog ändå ännu roligare..... Förstår bara inte varför du betonar vikten av att spela aggro bara för att du är djupstackad och han har ett halvt inköp? Skulle din strategi ändras nämnvärt om ni båda haft ett halvt inköp och i sådana fall varför? Ju större stack HU jag har mot en spelare, desto mer aggro. Du spelar säkert mer passivt mot en shortstack och det är därför du inte är bra på poker. Men förklara då för mig som inget förstår varför man ska spela mer aggressivt med en riktigt djup stack vs en 50xBB-stack HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB stack HU CG? Jag är en CG-fisk, jag fattar inget - upplys mig Laban! E du seriös med den frågan? Kan inte tänka mej det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 IGEN händer det. En kille som är åt synstationhållet ( med 1/3 inköp) och foldar lätt mot stora bet blir sur på mej efter fööljande: Jag får AA i BB alla foldar o han synar min BB, jag raisar 4 BB o han synar. J hög flopp han checkar o ja betar, han reraisar o jag pushar. Han foldar efter att ha tryckt in 2/3 av sin stack och fäller dessa kommentarer: 1. U r a moron! 2. Why did u raise so much when u could have had all my chips? 3. U r a bad pokerplayer! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Laban skrev: E du seriös med den frågan? Jag är väldigt seriös med frågan. Nå låt höra motiveringen, jag är idel öra! Varför ska man spela MER aggro med en 500xBB-stack vs en 50xBB stack NLT HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB-stack NLT HU CG? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Va fan...detta handlade om han surpuppan som lämnade bordet...glöm inte det...och tänk på vad ni skriver till varandra....jultomten ser, läser och hör allt!!! bra sagt. e bara less på fiskarna här på PF som har dryga kommentarer altid då man postar. Antagligen postar du bara skit liknande den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Va fan...detta handlade om han surpuppan som lämnade bordet...glöm inte det...och tänk på vad ni skriver till varandra....jultomten ser, läser och hör allt!!! bra sagt. e bara less på fiskarna här på PF som har dryga kommentarer altid då man postar. Antagligen postar du bara skit liknande den här tråden. As i said: DRYGA KOMMENTARER dU HAR INGET LIV ELLEr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
laban333 Postad 2 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 2 December , 2006 Laban skrev: E du seriös med den frågan? Jag är väldigt seriös med frågan. Nå låt höra motiveringen, jag är idel öra! Varför ska man spela MER aggro med en 500xBB-stack vs en 50xBB stack NLT HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB-stack NLT HU CG? Jag spelar så o det funkar finfint på lowstakes. Ju större stack desta bättre utgångsläge eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Sammanfattning Som väntat hade inte Laban något vettigt svar på den högst relevanta frågan utan vi kan konstatera att Laban bara är ytterligare en i raden av vinnande lowstakeshoror som tror att de är Patrik Antonius bara för att de plussar mot urdåligt motstånd - direkt vämjeligt. Och att fanskapet dessutom har mage att kalla andra kommentatorer i denna tråd för fiskar skänker en air av tragik över hela hans icke-insiktsfulla person. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
teddybeahr Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Sammanfattning Som väntat hade inte Laban något vettigt svar på den högst relevanta frågan utan vi kan konstatera att Laban bara är ytterligare en i raden av vinnande lowstakeshoror som tror att de är Patrik Antonius bara för att de plussar mot urdåligt motstånd - direkt vämjeligt. Och att fanskapet dessutom har mage att kalla andra kommentatorer i denna tråd för fiskar skänker en air av tragik över hela hans icke-insiktsfulla person. ¨ Kunde inte sagt det bättre själv. Bravo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 2 December , 2006 Rapport Share Postad 2 December , 2006 Laban skrev: E du seriös med den frågan? Jag är väldigt seriös med frågan. Nå låt höra motiveringen, jag är idel öra! Varför ska man spela MER aggro med en 500xBB-stack vs en 50xBB stack NLT HU CG än vad man skulle göra med en 50xBB-stack vs en 50xBB-stack NLT HU CG? Finns absolut ingen anledning. Att sen laban kallar andra för fiskar är både sorgligt och roligt på samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts