parre Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 FullTilts söndagsturre. Tidigt. Typ tredje perioden. Jag har inte gjort mycket väsen alls av mig, limpfoldat mycket då jag hittat en abnorm rush (säkert 10 pocketpar) av par, men inte träffat några set. Försökt beta hem någon pott, vikt mot omslag, träffade set en gång med TT men fick inte särskilt bra betalt (ohöjd pott pf, synade ur SB). Har foldat i kanske 10-15 händer i rad innan den här handen. Har visat en hand och det var typ andra perioden när jag fick KK utan någon action. Tror också att det är enda handen jag raisat pre förutom kungarna. Bordet är guld med några jättetomtar (bl.a. en skön spelare som på första nivån ställde in preflop för 100xBB från knappen efter att CO limpat). I alla fall. Min stack: Seat 3: ParreToTheRail (2,550) Fi: Seat 6: obhayv (3,780) Fi har heller inte utmärkt sig nämnvärt vad jag minns. Inte en av jättetomtarna. Mörkarna är 25/50. Dealt to ParreToTheRail [ ] Preflop: 4 foldar ParreToTheRail raises to 125 (min standardraise) 2 foldar obhayv calls 100 1 fold Flop: (Pott: 300) obhayv checks ParreToTheRail bets 200 obhayv calls 200 Turn: (Pott: 700) obhayv checks ParreToTheRail ...? Vad är bäst spel här? Jag kan checka bakom med en hand som jag inte kan förbättra till något alls egentligen (ett halvkallt tvåpar eller en triss som jag inte får ut spec. mkt värde ur), men vad gör jag om han betar säg halvpott på rivern, eller pott? Eller bara betar valfri summa? Visst, det beror ju lite på kort, men det känns lite småvekt att checka bakom och sedan folda mot säg en blank tvåa på rivern. Ska jag beta här? Om jag betar betar jag halvpott eller lite mer. Naturligtvis med tanken att motståndaren ska lägga sin whateverhannuharförhand. Får jag ett omslag så spelar jag inte vidare utan tar nästa hand. Så - check/bet? Vid check - hur spela river? Citera
Skumdum Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 Mot normal FI måste du vara beredd att bomba river också för att få honom att släppa vad det nu är han har (så länge det inte är riktigt bra så klart). Jag tror absolut att det kan vara ett vinnande spel i ganska många situationer i och med att riverbetet sett mot potten blir såpass mycket större än turnbetet. Men vill du beta bara för att han ska folda turn så tror jag inte det kommer hända. Det är fortfarande billigt för honom om du bettar typ 75% pot och han kan hoppas på att du saktar ner på river om hans hand är marginell. Citera
Recommended Posts