Gå till innehåll

NLT - SH, läge att folda KK pre här?

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer en jobbig hand från NL100 på Tain.

FI har inte utmärkt sig hittils på något sätt, verkar mest vara en vanlig grinder.

Nåja, here's the action:

UTG limpar, UTG+1 raisar till 4bb, CO foldar. Jag på knappen reraisar tll 15, BB och SB foldar. UTG+1 steker ett tag och skriver: "AK?" i chatten varpå han ställer in för 130BB.

Sitter själv på 110BB så han täcker mig.

Att han skriver så där i chatten gör att det känns som att han vill att jag ska tro att min hand duger. För egentligen vilka händer slår jag här som en icke-maniac ställer med?

Postad
Hej!

Här kommer en jobbig hand från NL100 på Tain.

FI har inte utmärkt sig hittils på något sätt, verkar mest vara en vanlig grinder.

Nåja, here's the action:

UTG limpar, UTG+1 raisar till 4bb, CO foldar. Jag på knappen reraisar tll 15, BB och SB foldar. UTG+1 steker ett tag och skriver: "AK?" i chatten varpå han ställer in för 130BB.

Sitter själv på 110BB så han täcker mig.

Att han skriver så där i chatten gör att det känns som att han vill att jag ska tro att min hand duger. För egentligen vilka händer slår jag här som en icke-maniac ställer med?

alla förutom en.

Postad

Mmm, men varför skulle en spelar som inte gåt out of line hittils ställa med t.ex. JJ-QQ eller AK. Har väldigt svårt att se att han gör det med annat än AA. Eller jaja, har vi riktigt flyt så har han KK och vi förlorar mot färgen.