Gå till innehåll

FL7CS - (88)8, lagom mycket slöspel?

Bjorn_

Recommended Posts

Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS, 7 manna (0.05 ante, 0.10 bring in)

Ganska löst, inga särskilda reads.

Hero is BI+2

3rd street (1½ SB)

BI: ( X X ) 2 :diamond: Brings in low

BI+1: ( X X ) 6 :spade: calls

Hero: (8 :club: 8 :diamond: ) 8 :spade: calls

BI+3: ( X X ) J :spade: call

BI+4: ( X X ) 4 :spade:fold

BI+5: ( X X ) Q :spade: call

BI+6: ( X X ) 7 :club:fold

Rolled up tripps ser man ju inte direkt varje session. Bestämmer mig för att slöspela för att mjölka den lite.

4th street (3½ SB)

BI+1: ( X X ) 6 :spade: 6 :heart:bets SB

Hero: (8 :club: 8 :diamond: ) 8 :spade: K :spade: calls

BI+3: ( X X ) J :spade: 7 :heart: calls

BI+5: ( X X ) Q :spade: 2 :club: calls

BI: ( X X ) 2 :diamond: 7 :spade:folds

BI+1 parar upp sitt door card och bettar ut vilket tyder på triss i sexor eller ett tvåpar. Oavsett vilket är jag fortfarande före. Övriga ser inte ut att ha fångat något. BI+1:s hand känns som det enda hotet men efterssom han knappast lägger sig mot vare sig en liten eller stor höjning så väljer jag att syna för overcall istället.

5th street (3½ BB)

BI+1: ( X X ) 6 :spade: 6 :heart: Q :club:bets

Hero: (8 :club: 8 :diamond: ) 8 :spade: K :spade: A :club:raises

BI+3: ( X X ) J :spade: 7 :heart: K :club:folds

BI+5: ( X X ) Q :spade: 2 :club: 6 :diamond:folds

BI+1: calls

Tycker det är dags att börja tunna ner fältet nu och höjer därför. Esset jag drar in gör ju också att det kan se ut som jag dragit in en sämre hand än den jag faktiskt har. Blir ju inte heller ledsen av att se en död sexa.

6th street (7 BB)

BI+1: ( X X ) 6 :spade: 6 :heart: Q :club: J :heart:bets

Hero: (8 :club: 8 :diamond: ) 8 :spade: K :spade: A :club: 3 :heart:raises

BI+1: calls

Att han bettar ut här trotts min raise på femte tror jag tyder på en av två saker. Antingen att han har tre sexor och tror jag har A's up eller att han just fyllde upp till kåk. Väljer ändå att höja för att jag bedömmer trissen som troligast, speciellt med flera av hans kåkkort som döda.

River (11 BB)

BI+1: ( X X ) 6 :spade: 6 :heart: Q :club: J :heart: ( X ) check

Hero: (8 :club: 8 :diamond: ) 8 :spade: K :spade: A :club: 3 :heart: 9 :spade:check

Får av någon anledning för mig att han ändå bara synar ned med kåk här. Är förmodligen en idiotcheck av mig för nu i efterhand känns det som ett ruggigt tufft beslut att folda tre sexor (vilket är hans troligaste hand) här.

Result:

BI+1: shows [6c 3s 6s 6h Qc Jh Ah] (three of a kind, Sixes)

Hero: shows [8c 8d 8s Ks Ac 3h 9s] (three of a kind, Eights)

Hero collected $5.60 from pot

Med undantag för att jag skäms för checken på rivern så ser jag själv inga uppenbara fel med handen men möjligtvis hade man kunnat krama ur ytterliggare bets även på tidigare gator? Eller tar jag kanske för stor risk som slöspelar tills femte?

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen 7CS-spelare, jag kan inte spelet bra alls, vet i princip bara reglerna :) Nivån .25/.50 har jag dock koll på, däremot har jag inte lirat FL, så frågan är om jag verkligen ska skriva detta inlägget överhuvudtaget :P

Spelare på den här nivån är ofta väldigt lösa och passiva, och eftersom det är fixed limit vill man ju squueza ut det man kan antar jag, därför tycker jag inte slowplay innan fjärde gatan är någon höjdare, och sen som du sa var checkandet på sista gatan ingen höjdare, du har han oftast slagen här.

Att han bettar ut här trotts min raise på femte tror jag tyder på en av två saker. Antingen att han har tre sexor och tror jag har A's up eller att han just fyllde upp till kåk.

Jag tror han känner sig ganska nöjd med sin triss här eftersom han med kåk antagligen capat potten. Om han checkraisat dig vid sista gatan (förutsatt att du bettat då) så hade en syn varit på plats.

För övrigt tycker jag du ska posta handhistorik utan resultat i framtiden, jag kan lova att utgången påverkar kommentarerna en hel del, vi får ju andra förutsättningar än vad du fick :) Det är lätt för att (inkl. mig själv) att vara efterklok.

Länk till kommentar

För övrigt tycker jag du ska posta handhistorik utan resultat i framtiden, jag kan lova att utgången påverkar kommentarerna en hel del, vi får ju andra förutsättningar än vad du fick :) Det är lätt för att (inkl. mig själv) att vara efterklok.

Det tycker inte jag. Kan man inte kommentera en HH utan att färgas av resultatet bör man låta bli att svara.

Länk till kommentar