Gå till innehåll

NETeller - Hur ska vi minimera avgifterna?


MannenMedH

Recommended Posts

Okej, så här är läget.

 

Jag och en polare sitter spelar för närvarande på everest men vi har tänkt byta till full tilt, mestadels pga dålig trafik på everest. Problemet med full tilt är att man inte kan ta ut pengar till visakortet. Vi måste med andra ord skaffa neteller.

 

vad jag har förstått är det bara avgifter när man går från bank<->neteller och inte neteller<->pokersite ?

 

är det isåfall idé att tex ta ut till neteller, flytta in till everest och därefter ta ut med VISA?

 

kommer det att bli några problem med att göra sin första insättning till neteller från en pokersajt (ie. everest)?

 

finns det nån mening med att "dela" på ett neteller-konto för att slippa ev fasta avgifter? tanken är alltså att flytta pengarna till varandra genom spelaröverföringarna på full tilt.

 

Jag är alltså inte det minsta intresserad av att betala några 2% växelavgifter osv. Det är trots allt ganska många lakan som ska flyttas runt så det blir en del pengar.

 

Har jag missuppfattat det här med avgifter och banköverföringar? det kanske går att komma undan på något smart sätt? Hur gör alla ni andra? sitter ni glatt och betalar flera procent på varje uttag? Eller finns det t o m nåt annat bättre sätt än NETeller att ta ut från fulltilt?

 

för övrigt har vi swedbank båda två, om det spelar någon roll.

 

tack för visat intresse, over and out :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så här är läget.

 

Jag och en polare sitter spelar för närvarande på everest men vi har tänkt byta till full tilt, mestadels pga dålig trafik på everest. Problemet med full tilt är att man inte kan ta ut pengar till visakortet. Vi måste med andra ord skaffa neteller.

 

vad jag har förstått är det bara avgifter när man går från bank<->neteller och inte neteller<->pokersite ?

 

är det isåfall idé att tex ta ut till neteller, flytta in till everest och därefter ta ut med VISA?

Om du registrerar ditt bankkonto (på Neteller) i samma valuta som ditt Netellerkonto växlar banken pengarna åt dig till en lägre avgift.

kommer det att bli några problem med att göra sin första insättning till neteller från en pokersajt (ie. everest)?

Skilkjer mellan siterna kolla med siten.

finns det nån mening med att "dela" på ett neteller-konto för att slippa ev fasta avgifter? tanken är alltså att flytta pengarna till varandra genom spelaröverföringarna på full tilt.

Nej, det ni kan göra är att skaffa ett $ konto och ett € konto om ni spelar på flera siter med olika valutor,

Jag är alltså inte det minsta intresserad av att betala några 2% växelavgifter osv. Det är trots allt ganska många lakan som ska flyttas runt så det blir en del pengar.

Som sagt registrera ditt bankkonto som ex $ hos Neteller så skickar de i$ till banken och banken växlar åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du registrerar ditt bankkonto (på Neteller) i samma valuta som ditt Netellerkonto växlar banken pengarna åt dig till en lägre avgift.

 

blir det isåfall lika stor växlingsavgift som vid uttag via VISA? dvs väldigt låg? och de fasta avgifterna var i storleksordningen ett par dollar om jag förstått rätt från andra trådar?

 

 

Skilkjer mellan siterna kolla med siten.

 

från siten till neteller. jag tänkte mer om neteller klagar på att man inte gör sin första insättning från bankkontot man var tvungen att koppla dit? det borde väl isf inte spela roll vilken site, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du registrerar ditt bankkonto (på Neteller) i samma valuta som ditt Netellerkonto växlar banken pengarna åt dig till en lägre avgift.

 

Jag skapade just mitt neteller-konto och gjorde detta. Men nu ska de skicka en kontrollsumma till mig som jag ska skriva till neteller. De kommer ju förvänta sig summan i USD, men jag kommer se den i SEK. Jag kan ju försöka med att bara översätta den med valutakursen som gäller samma dag som jag får pengarna, tror ni detta kommer fungera? Eller vad ska jag göra?

 

EDIT: Jag märkte att tråden med den förklarande titeln "Fått in "lilla beloppet" på mitt bankkonto,men beh" innehöll svaret på min fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det isåfall idé att tex ta ut till neteller, flytta in till everest och därefter ta ut med VISA?

 

Hmmm, i övrigt har jag ingen koll på det där med avgifter på Neteller, men rent spontant så kan jag misstänka att Everest inte blir särskilt glada på om du bara dumpar in pengar från Neteller till ditt pokerkonto och sedan tar ut till ditt VISA kort.

 

Gör det en gång, OK. Men sätter du det i system och bara "pumpar pengar" genom ditt konto på Everest gång på gång så lär det fladdra upp misstankar om pengatvätt eller något.

 

Skulle jag tro i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ut 2100$ från neteller till nordea och fick 14.400:- idag, alltså handlar det om 1$ i avgift och en lite sämre $kurs vilket i mitt fall motsvarade någon hundralapp.. Jag antar att pokern går dåligt om den summan är ett problem för dig, eller så är du bara snål..

 

är det isåfall idé att tex ta ut till neteller, flytta in till everest och därefter ta ut med VISA?

ska du göra det så tycker jag att du ska spela t.ex hundra händer innan så att det inte ser ut som att du bara ska "tvätta pengar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tanken om man skulle gå via everest var ju att delvis fortsätta spela där... dom har ju trots allt ganska saftiga bonusar. Men nu verkar det ju som att det bara kostar någon dollar och det får man väl ta... växlingsavgiften är väl lika stor som via VISA om det är banken som växlar antar jag.

 

för övrigt är jag nog ganska snål ja :P

 

 

den här frågan kvarstår dock.

kommer det att bli några problem med att göra sin första insättning till neteller från en pokersajt (ie. everest)?

 

och det är inga avgifter när man flyttar mellan siterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här frågan kvarstår dock.

kommer det att bli några problem med att göra sin första insättning till neteller från en pokersajt (ie. everest)?

och det är inga avgifter när man flyttar mellan siterna?

 

Det är inga problem att göra sin första insättning till neteller från en pokersajt, allt fungerar som vanligt. Men när du ska ta ut till bankkontot så måste du registrera den om du inte har gjort det tidigare.

 

dom flesta sidorna tar ingen avgift när överför från neteller till sidan, finns vissa som tar någon % i avgift. Har för mig nordicbet tar 1.9% avgift och expekt tar runt 3% om man inte omsätter insättningen innan man tar ut pengarna igen, är inte helt säker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur flyttade du pengarna från Everest till Fulltilt, var det via Neteller?

Blev det några avgifter?

 

Än mer sugen på Fulltuilt nu, dels är supporten på Everest knäppa och dels står jag och stampar på SnG där nu. Kan inte komma upp med min bankrulle... Den går bara som en jojjo.

 

Kanske går bättre på Fulltilt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur flyttade du pengarna från Everest till Fulltilt, var det via Neteller?

Blev det några avgifter?

 

Än mer sugen på Fulltuilt nu, dels är supporten på Everest knäppa och dels står jag och stampar på SnG där nu. Kan inte komma upp med min bankrulle... Den går bara som en jojjo.

 

Kanske går bättre på Fulltilt. :)

 

Är inga avgifter på att flytta från site till site med neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur flyttade du pengarna från Everest till Fulltilt, var det via Neteller?

Blev det några avgifter?

 

Än mer sugen på Fulltuilt nu, dels är supporten på Everest knäppa och dels står jag och stampar på SnG där nu. Kan inte komma upp med min bankrulle... Den går bara som en jojjo.

 

Kanske går bättre på Fulltilt. :)

 

Är inga avgifter på att flytta från site till site med neteller.

 

Jo, det är det, men den avgiften är det sajten som betalar, så du ser den aldrig. Det är väl antagligen därför dom inte blir så glada om man sätter in och tar ut direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...