Gå till innehåll

Formatera datorn. Hjälp!


illerrre

Recommended Posts

testat att installera om drivrutinerna för ljudet?

 

Flera gången, men som jag just skrev på ett annat forum:

 

"Sen har jag 2 ljudkort vet inte om det kan klydda? Har ett inne i datorn och ett externt. Det extern har jag inga problem att hitta drivrutiner till, men det inne i datorn vet jag inte riktigt vad det heter... Ska jag avinstallera det inne i datorn eller och bara ha det externa?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man bör väl köra med endast ett ljudkort åt gången??

 

Sen angående drivrutiner.. Är det ett inbyggt ljudkort (1) på moderkortet eller är det ett instickskort (2)?

 

(1) Kolla upp moderkortstillverkarens hemsida

(2) öppna datorn och läs vad so mstår på kortet.. står tillverkare och diverse versions nummer.. gå sedan in på tillverkarens hemsida och leta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man bör väl köra med endast ett ljudkort åt gången??

 

Sen angående drivrutiner.. Är det ett inbyggt ljudkort (1) på moderkortet eller är det ett instickskort (2)?

 

 

quote]

 

 

vet inte, antar att det e instickskort

 

 

Jag har alltid kört med 2 ljudkort innan ochd et har funkat... Nu avinstallerade jag det interna och installerade om externa med cd jag fick till men funkar fortfarande inte.. Så tänkte göra tvärtom nu bort med externa o in med interna, men vet inte vad mitt interna heter, hur kan jag ta reda på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå utmärkt att köra två ljudkort samtidigt. Jag har gjort det i flera år. Vid ett tillfälle hade jag till och med tre installerade. Har aldrig upplevt några konflikter eller fått några problem p.g.a. det.

 

Vad ditt inbyggda ljudkort "heter" ska gå att se i Enhetshanteraren i Windows, om du inte ser det någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...