spit64 Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Jag funderar vad man ska ha för flopprocent short handed alltså hur ofta man ska se floppen.Den borde ligga på 40% vad jag tror men det kanske är för högt får då blir variancen ganska hög men det ska den också vara shorthanded. Citera
Opteron Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Vp$ip borde väl ligga på ca 30% 6-handed. Citera
ParvelX Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Att börja runt 30 är att föredra för att allt eftersom du blir bättre krypa upp mot 35-38. Detta skulle väl ungefär motsvara en Vp$ip mellan 25-30. Beror helt klart en del på spelstil. En sak som är säker är att 40 känns ganska högt. Citera
Myssion Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 23-25%vpip är lagom, är man nybörjare är det inte fel att ha lite lägre. Över 30 är nog inte särskilt många framgångsrika spelare som har. Citera
Jessica Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 30% lr lite ltie över är bra. Citera
mikj Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Tycker det är fel att säga optimalt VIP. Istället bör man anpassa sig till hur loose/tight bordet är. Citera
spit64 Postad 29 November , 2006 Författare Rapport Postad 29 November , 2006 Ja det är nog ganska svårt att säga en siffra det är som någon sa att det beror mycket på hur motståndet är plus att ibland spelar man heads up och endast 3 spelare. Sen får man också fundera hur många händer man måste spela för att hamna på ett rättvist tal man kan ha bra kort men vara i en downsving och då loosar man fast man spelar bra Ibland kan det kännas att man spelar för många händer för ibland 3 dubblar man bankrullen snabbt men det går ner fort ibland också svårt och säga om det är en själv eller den naturliga svängningen.fortsätter spela får man se. Citera
Sommar Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 ibland 3 dubblar man bankrullen snabbt Citera
Sactodian Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Går inte att säga exakt vad den skall vara på, beror på vilken spelstil man föredrar. Jag ligger på 32% VPIP... Citera
MarcusK Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Räknas blindspositionen också om man synar höjningar eller raisar därifrån? Citera
Kenan83 Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Räknas blindspositionen också om man synar höjningar eller raisar därifrån? Japp Citera
spydah Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 23-25% är för tight, man blir lättläst och missar för mycket. Givetvis är det beroende på spelstil men fi med VP$IP mer än 45% och mindre än 25% är de jag helst spelar mot. Har också runt 32%. Citera
Opteron Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 Om man snackar om 6-max när det verkligen är 6 spelande spelare vid bordet har jag en Vpip på 27.5%. 6-max utan att filtrera bort när det är 5 or less så har jag 31% Citera
all_ur_horses Postad 30 November , 2006 Rapport Postad 30 November , 2006 Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig. 25 reporting! Citera
Saint_Bjorn Postad 1 December , 2006 Rapport Postad 1 December , 2006 Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig. 25 reporting! Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt. Citera
all_ur_horses Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig. 25 reporting! Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt. tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10 edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10 Citera
Saint_Bjorn Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig. 25 reporting! Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt. tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10 edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10 Tönt Citera
all_ur_horses Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Mitt standardtips till nån med över 30 % är att tighta till sig. 25 reporting! Möjligen på lägre nivåer där ingen har koll, men iaf från 5/10 uppåt vill du ju gärna få betalt för stål och där kan du även hitta värde i bra postflop-spel. Under 30 känns för lågt. tack för att du berättar för mig hur spelet är på nivåer högre än 5/10 edit: som för övrigt är helt uppåt väggarna, och får mig att tro att du aldrig har nått längre än just 5/10 Tönt pf.nu in a nutshell man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice du får gärna berätta hur du får mer "postflop-värde" när motståndarna är bättre. Citera
Saint_Bjorn Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 pf.nu in a nutshell Lägg ägg man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice Japp, särskilt när man anlägger just den ton du gjorde, inte särskilt konstruktiv. Va fan kan du inte ta lite käft? Nåväl, jag bryr mig inte. Spela hur fan du vill. Citera
all_ur_horses Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 pf.nu in a nutshell Lägg ägg man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice Japp, särskilt när man anlägger just den ton du gjorde, inte särskilt konstruktiv. Va fan kan du inte ta lite käft? Nåväl, jag bryr mig inte. Spela hur fan du vill. du gör narr av mig men jag får inte försvara mig med samma ton? härligt... vad är detta för jävla trollforum egentligen ta bort mitt konto Citera
Saint_Bjorn Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 pf.nu in a nutshell Lägg ägg man blir attackerad och när man försvarar sig får man "tönt" i ansiktet... nice Japp, särskilt när man anlägger just den ton du gjorde, inte särskilt konstruktiv. Va fan kan du inte ta lite käft? Nåväl, jag bryr mig inte. Spela hur fan du vill. du gör narr av mig men jag får inte försvara mig med samma ton? härligt... vad är detta för jävla trollforum egentligen ta bort mitt konto Tönt Citera
TheAnalyst Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 å så försöker vi att inte skrämma bort en av de få high-stakes spelarna som finns på forumet. Citera
Marcel Postad 2 December , 2006 Rapport Postad 2 December , 2006 Nötkaka 1 Ja det är nog ganska svårt att säga en siffra det är som någon sa att det beror mycket på hur motståndet är plus att ibland spelar man heads up och endast 3 spelare. Sen får man också fundera hur många händer man måste spela för att hamna på ett rättvist tal man kan ha bra kort men vara i en downsving och då loosar man fast man spelar bra Ibland kan det kännas att man spelar för många händer för ibland 3 dubblar man bankrullen snabbt men det går ner fort ibland också svårt och säga om det är en själv eller den naturliga svängningen.fortsätter spela får man se. Nötkaka 2 Killen som replikerar "tönt" två gånger. Nötkaka 3 All_ur_horses som blir upprörd på riktigt och i bestörtning av bemötandet vill avsluta kontot Citera
Recommended Posts