Gå till innehåll

PLO - Scarycard på river - tomtespel?


okocha

Recommended Posts

Fiendens första hand på bordet, ingen read alltså. Jag har nöten på turn, är ganska säker på att han också har nöten. Jag väljer att invänta ett eventuellt scarycard och pangar på. Bra spel eller tomtigt? Hur spelar jag handen på övriga gator? Fold preflop antar jag?

 

***** Hand History for Game 5464708567 *****

0/0 Omaha Game Table (PL) - Mon Nov 27 10:36:54 EST 2006

Table Table 126509 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: callman8 ( $19.19)

Seat 2: Lucky_swe ( $4.55)

Seat 3: smash19111 ( $68.93)

Seat 4: thebossvn ( $8.42)

Seat 5: MadManKeFu ( $25)

Seat 6: TheGunslinger ( $19.92)

Seat 8: bockchoyboy ( $5)

Seat 9: flugan87 ( $43.45)

Seat 10: Baggyboy ( $25)

smash19111 posts small blind (0.10)

thebossvn posts big blind (0.25)

bockchoyboy posts big blind (0.25)

Baggyboy posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to flugan87 [ 9c, Ah, 7h, Ks ]

TheGunslinger folds.

bockchoyboy checks.

flugan87 calls (0.25)

Baggyboy checks.

callman8 folds.

Lucky_swe folds.

smash19111 calls (0.15)

thebossvn checks.

** Dealing Flop ** : [ Qs, Jh, Td ]

smash19111 checks.

thebossvn checks.

bockchoyboy checks.

flugan87 bets (1.20)

Baggyboy raises (2.40) to 2.40

smash19111 folds.

thebossvn folds.

bockchoyboy calls (2.40)

flugan87 calls (1.20)

** Dealing Turn ** : [ 3d ]

bockchoyboy checks.

flugan87 checks.

Baggyboy bets (8.05)

bockchoyboy folds.

flugan87 calls (8.05)

** Dealing River ** : [ 3h ]

flugan87 bets (23.35)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar med att säga att PLO inte är mitt game direkt men funderar iaf lite på din tankegång...

 

Du synar bara på turn för att pusha scarcards på river då du tror att ni har samma nöt... så långt är jag med men kan man verkligen resonera så utan read? vad säger att fi inte synar turn med annat än nöt samt vad säger att han foldar stege på river även om han borde göra det?

 

Känns mer som ett spel mot en kille man mött mkt och vet hur han spelar, här tror jag att det är bättre att panga turn, ni som vet mer rätta mig gärna om jag har fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok om du vill smyga med din nötstege på flop.. men mot två motspelare är det livsfara o omaha... o sen fortsätta på turn.. alla pengar måste in på turn... du spelar texas spel.. funkar inte i omaha.. o när scare kortet kommer hade ja bara checksynat...men som sagt.. penagrna måste in innan du blir utdragen..=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

limp preflop- helt ok, raise eller inte före floppen är lite av en smaksak i omaha.

 

flopp är hyffsad om tanken är att inte få in pengarna på floppen utan redraws.

 

turn är helt okej, syna turn när man tror på split pot för att kunna bluffa hem det på river är standard. sen är frågan här om det ändå inte är bättre att höja turn då han kanske betalar av med lägre stege eller triss.

 

 

Edit: i sen pos först in ska man gärna höja först in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har två spelare med, jag degar redan på flop. Ingen idé att trixa överdrivet, finns ju tomtar som degar med suckerstege och liknande här. Angående turnspelet så är jag lite småkluven då backdoor-rutern kommer. Jag förstår din tankegång, absolut, men pottar du river även om ett ruter kommer? Ad Kx xD är ju absolut inte en omöjlig hand hos Fi (set-händer är mycket mer osannolika IMHO - AKTT/AKJJ/AKQQ borde ju Fi höjt pre). Den enda risken är väl om han har en väldigt tomtigt spelad QQxx, kanske typ AQQx med två ruter, men det är smällar man får ta i så fall.

 

Hur som helst - som rivern kommer, wp. Han borde inte ha en kåk, om han sedan orkar syna för split så gör han. Även om det är svårt att sätta DIG på nötter+redraws om man tänker efter - som om du skulle slöspela nöten med set/tvåparstillägget på flera gator istället för att försöka få in all deg direkt för frirullen. Men å andra sidan så är det ju inte alls ovanligt att folk på denna nivån drar på enbart kåk mot pottbets hela vägen med otillräckliga implicita, så riverspelet gillar jag absolut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill bomba floppen eller inte ser jag mest som en smaksak. Om det mot förmodan skulle bli trevägsallin så har ni ungefär 1/3 equity var (förusatt att du och raisaren har AKxx och synaren set, vilket man borde kunna vara rätt säker på), så jag ser liksom inte varför man MÅSTE bomba floppen. Känns som ett rättså likvärdigt spel mot att syna, vilket du gjorde.

 

Turn-river ser riktigt bra ut, då du dessutom med lite flyt skulle kunna trappa synaren med en checkraise (vilket jag antar att du hade gått för om han synat).

 

Wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpen preflop känns väll inte jättehet...

Håller med.

 

när scare kortet kommer hade ja bara checksynat

Känns kallare än att beta. Har han kåken kommer han garanterat betta och vi synar. Då är det bättre att vi tar ett skott på potten

 

Turn-river ser riktigt bra ut, då du dessutom med lite flyt skulle kunna trappa synaren med en checkraise (vilket jag antar att du hade gått för om han synat).

Tack, jo om bockchoyboy skulle synat emellan skulle jag tryckt in keramiken där istället, och hoppats på en blank på river

 

RESULTAT: Fi lade sig och jag vann således potten.

Jag tänkte inte så mycket under handens gång, men det känndes rätt att spela som jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...