perran_ Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Har ingen handanalys tyvärr. 6-manna NL, Blinds 0.1/0.2 3 stycken sitter med fulla inköp, de två andra sitter med halva inköp. Ingen read på spelarna Sitter på SB med A 6 och får se följande: UTG raises to 0,6$ UTG+1 calls 0,6$ Co calls 0,6$ SB calls 0,6$ <-- tar en enkel syn BB raises to 1,2$ <-- no brainer höjning som alla synar såklart. Floppen: Q Q 7 SB checks <--- Min tanke är att då 5 spelare är med i potten är risken övehängande att någon har en Q. Väljer att checka för att få information av de andras agerande. BB bets 1,2$ UTG rasies to 2,4$ UTG+1 calls 2,4$ Co folds SB calls 2,4$ <-- Ett grovt felspel att inte trycka in smeten med mitt färgdrag? Potten är fin..kanske dåligt spelat? Vet att jag får syn vid detta laget om jag ställer. BB calls 2,4$ Turn: 9 SB? <-- Andra frågan vad göra vidare från här (turn samt riverspelet) för att extrahera ut så mycket som möjligt??? Checka turn? Värdebeta? Ställa rakt av o hoppas att någon syanr med damen eller lägre färgdrag? Citera
perran_ Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 Har ingen handanalys tyvärr. Menar handhistorik såklart Citera
styris Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 SB calls 0,6$ <-- tar en enkel syn gör om gör rätt.. Citera
perran_ Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Postad 28 November , 2006 gör om gör rätt.. Är det fel att syna 0,5$ i en flervägspott på 2,1$ med en hand som A 6 ...? Citera
ulaf Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Nej, det är lätt syn. Hur kan det va fel? Citera
Kengus Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 gör om gör rätt.. Är det fel att syna 0,5$ i en flervägspott på 2,1$ med en hand som A 6 ...? Känns som en rätt enkel syn preflop, däremot hade jag varit lite tveksam till att syna bet o raise med färgdrag på parat bräde oop och troligen lagt handen på flopp. Citera
styris Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Nej, det är lätt syn. Hur kan det va fel? odds mässigt rätt spel.. kort mässigt = mega trubbel hand.. du hamnar i för ofta i trubbel med en sådan hand.. Citera
Agar Postad 28 November , 2006 Rapport Postad 28 November , 2006 Nej, det är lätt syn. Hur kan det va fel? odds mässigt rätt spel.. kort mässigt = mega trubbel hand.. du hamnar i för ofta i trubbel med en sådan hand.. Hur kan man hamna i trubbel med en sån hand? Får du flushdrag fortsätter du spela förutsatt att du får bra odds annars fold på flop. Citera
kfluffie Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Nej, det är lätt syn. Hur kan det va fel? odds mässigt rätt spel.. kort mässigt = mega trubbel hand.. du hamnar i för ofta i trubbel med en sådan hand.. Syna på floppen om du har rätt Odds att dra till färgen, inkl. de implicita. Spela passivt och antagligen syna små bettar alt. folda vid träff av Äss. Kan ju inte bli annat än lätt! Citera
Recommended Posts