Gå till innehåll

Vad har Ni för ROI i %, på hur många snG?


Pokemonn

Recommended Posts

OK, här kommer jag med en nyfiken fråga igen...

Vad har ni för ROI på hur många SnG totalt?

 

Jag har följande stats på $20 SnG (och några $10 inblandat då $20 borden fylls för sakta...):

 

Antal spelade: 174st

ROI = 21%

 

Hade ett rejält ras ett tag där jag bara fick kalla kort och utdragningar i mängder, vilket har kompenserats av lite bättre flyt mot slutet.

 

Så det har pendlat lite upp och ner och för tillfället landat på 21%.

 

8-)

 

Om jag har förstått det hela rätt så ska 21% vara rätt högt och kanske inget jag kan räkna med i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från FAQ'n på 2+2:

 

 

What are attainable stats at the different levels?

 

NOTE: The below talks about the "old" party structure. Conclusive sorts of findings with respect to the "new" party structure haven't been come up with yet.

 

In this thread, one poster comments on many things, including attainable stats for the various buyins. More than that, there is quite a bit of posting later in that thread about what are attainable and realistic ROI’s for the higher stakes Party SNGs. A summary for a "good player" the following ROis are good, while 4 tabling:

 

11s - 25% ROI

20s - 20% ROI

33s - 16% ROI

55s - 13% ROI

109s - 10% ROI

215s - 7% ROI

 

Higher ROIs are attainable at every one of these levels, HOWEVER if you can achieve the above ROI's you are capable of making a good living at poker, especially if you can do so playing 8 at once.

 

Anyone who can acheive the above ROI's, while playing many tables at once, is a "good" player. They might not be great and may still have plenty of weaknesses, but they are definitely very good at what they do.

 

In short, if your ROI is higher than the above numbers, you are doing something right and should be relatively satisfied with your play. You may still have plenty of room to improve but you are definitely on the right track.

 

OT: Vi borde sammanställa en FAQ-tråd på det här SNG-forumet också. Har för mig att Myssion skrev något om att ta tag i den biten, men det borde vara något som är möjligt att göra tillsammans och sen sammanställa allt i en ny tråd eller liknande. Bra idé? Dålig idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett tråden om riktvärden för SnG, men nu var jag nyfiken på vad Ni hade för ROI i %. Det är en viss skillnad. ;)

 

Kanske skulle ha klargjort det från början, men tyckte det såg rätt tydligt ut i och med:

 

"OK, här kommer jag med en nyfiken fråga igen...

Vad har ni för ROI på hur många SnG totalt? "

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett tråden om riktvärden för SnG, men nu var jag nyfiken på vad Ni hade för ROI i %. Det är en viss skillnad. ;)

 

Kanske skulle ha klargjort det från början, men tyckte det såg rätt tydligt ut i och med:

 

"OK, här kommer jag med en nyfiken fråga igen...

Vad har ni för ROI på hur många SnG totalt? "

 

:)

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 74% på mina 24 senaste. Förmodligen fiskvarning med tanke på att inköpet är €3,25.

 

För att få upp självförtroendet kan du kanske prova ändå billigare SnG?

För pengarna spelar det ju ingen roll, jag tror att skicklighetsmässigt är det ungefär samma nivå (misstänker jag i alla fall).

 

KAN bara vara sjuk otur, det vet du bäst själv om du kikar på hur det gått. Får du in degen med 2 par på flopp och får stryk mot en kommande triss tex så har du ju spelat rätt, men förlorat "på otur".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 74% på mina 24 senaste. Förmodligen fiskvarning med tanke på att inköpet är €3,25.

 

För att få upp självförtroendet kan du kanske prova ändå billigare SnG?

För pengarna spelar det ju ingen roll, jag tror att skicklighetsmässigt är det ungefär samma nivå (misstänker jag i alla fall).

 

KAN bara vara sjuk otur, det vet du bäst själv om du kikar på hur det gått. Får du in degen med 2 par på flopp och får stryk mot en kommande triss tex så har du ju spelat rätt, men förlorat "på otur".

 

Att dra några som helst slutsatser efter 24 SNG's är såklart omöjligt och onödigt. Att ha downstreaks på 10 inköp har jag ofta exempelvis.

 

Och så länge man har rulle för €3.25 ser jag ingen anledning att gå ner i nivå eftersom du spelat så få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett tråden om riktvärden för SnG, men nu var jag nyfiken på vad Ni hade för ROI i %. Det är en viss skillnad. ;)

 

Kanske skulle ha klargjort det från början, men tyckte det såg rätt tydligt ut i och med:

 

"OK, här kommer jag med en nyfiken fråga igen...

Vad har ni för ROI på hur många SnG totalt? "

 

:)

 

Du fråga ju om det var möjligt med 20% så jag gav den en länk som bekräfta att det är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dra några som helst slutsatser efter 24 SNG's är såklart omöjligt och onödigt. Att ha downstreaks på 10 inköp har jag ofta exempelvis.

 

Ja ja, men jag tänkte om han känner sig knäckt och osäker på hur han spelat/ska spela. :)

 

Då kan det vara ett billigt sätt att återfå självförtroendet (eller ett dyrt sätt, eftersom man spelar på en lägre nivå när vinsterna kommer ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fråga ju om det var möjligt med 20% så jag gav den en länk som bekräfta att det är möjligt.

 

Ja, jag vet. Tackar för länken, det är bra info i den tråden. :)

 

Jag tvekade om jag skulle lägga till ett frågetecken eller inte efter den meningen. Vilka här har mer än 20% i ROI efter ett större antal SnG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minus 74% på mina 24 senaste. Förmodligen fiskvarning med tanke på att inköpet är €3,25.

 

För att få upp självförtroendet kan du kanske prova ändå billigare SnG?

 

Går ogärna ner under 3 euro, blir ju nästan playmoney då. Anledningen att jag spelar på den nivån är att jag gulade kontot på HeyPoker men fick cashback på fem euro och psykologiskt inte kunde förmå mig att sätta in mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en pokersommar på stars och över 600 jag 21% i ROI, aldrig spelat poker förut i princip så jag började på 6,5 (visst e de 6,5 eller 6?) turbon. Gick sen över till 10 regular och körde sen 15 turbo (visst e de typ 15?)

Det gick väldigt tungt i början för att jag var för feg. De 150 första sngarna stod jag still och trampade om jag minns rätt. Därefter har jag haft relativt jämn kurva oavsett turbo eller regular, självklart har jag haft downswings och upswings men den har varit hyffsat jämn.

 

länge sen jag spelade nu som ni kansek förstår, lessnade, tappade suget helt, haft uppehåll några månader, men försöker nu komma igång igen nu.

 

Det är ganska konstigt.. i början tyckte jag verkligen det var SJUKT ROLIGT, avsatte gärna flera timmar bara för att sitta å lira för att de e kul. Nu tycker jag inte det är speciellt kul alls längre, blir snabbt oengagerad i spelet och känner mig som en robbot.

 

Kanske ska gå upp en nivå eller nåt.., börja lira cashgame kanske..

 

Tycker ni som spelat tusentals sngs fortfarande att det är roligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni som spelat tusentals sngs fortfarande att det är roligt?

 

Oftast är det väl snäppet roligare än att titta på tv, vilket väl är vad dom flesta gör om kvällarna. Dessutom bättre betalt. Ibland är det skitkul, märkligt nog sammanfaller det gärna med en upswing. Ibland är det inte alls kul, då låter jag bli att spela. Simple as that.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ni som spelat tusentals sngs fortfarande att det är roligt?

 

Oftast är det väl snäppet roligare än att titta på tv, vilket väl är vad dom flesta gör om kvällarna. Dessutom bättre betalt. Ibland är det skitkul, märkligt nog sammanfaller det gärna med en upswing. Ibland är det inte alls kul, då låter jag bli att spela. Simple as that.

 

what he said-ish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...