Gå till innehåll

NLT - SH, J10 prickar TP


jojje2k

Recommended Posts

Det är inte jag som spela den här handen men vill veta vad ni brukar göra här.

Hero har precis satt sig vid bordet och har bara spelat ca 5 händer.

 

Alla foldar fram till Hero på knappen som sitter med :Td::Jc: och raisar upp till 14.

 

BB synar

 

---Flop---

 

:Jd::6g::3b:

 

BB donkar ut 20 dollar i 28 potten.

HERO syn/raise????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn eller Raise.

 

Ibland syn för att jag inte gillar min sunkna hand samt hålla potten nere lite granna.

 

Ibland crankar jag upp för att vinna potten där (för att variera lite också) och köra på en standard approach som involverar rundcheck på Turn (Fi är rädd att jag ska raisa så han ställer in sig antagligen på en rundcheck han med alt. Check/Syn (vid Check/Raise så foldar jag troligtvis utan förbättring) och på Rivern kommer Fi att bluffa vid rundcheck och därför synar jag, raise vid förbättring.

 

 

Standardspel helt enkelt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise är ett intressant alternativ mot en aggro fi som gärna betar ut med stål, halvstarka händer och bluffar på den där floppen, och som gärna skjuter en salva till på turn. Synar vi då flopp, blir vi nästan tvungna att lägga turn om den blankar.

 

Vi ska dock vara medvetna om att vi gör om handen till en (semi-)bluff och ska inte investera en krona till om vi inte förbättrar. En annan sak att tänka på är att vi måste balansera med samma spel med överpar och set, vilket gör att jag inte riktigt gillar linjen. Å andra sidan är syn också rätt trist, ofta vi får komma till showdown liksom, och fold känns bara vekt.

 

Jag tycker allt känns kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte, vilka händer är vi rädda för?

 

Var hittar ni folden mot en aggresiv lirare?

 

Jag skulle själv till exempel kunna skjuta helt tom både flopp och turn om jag var fienden.

Vet man att han är aggressiv och bluffvillig, så kan väl handen vara stark nog att syna både en och två tunnor. Mot en okänd fi gillar åtminstone inte jag att behöva ta en två-, och absolut inte tre-, tunnorsserie med TPNK. Risken finns ju också att fi "bluffar" med bästa handen här, d.v.s. något i stil med KJ. Jag kan lätt hitta folden mot okänd fi mot en bet på turn om jag synar floppen här. Jag kanske är för vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte, vilka händer är vi rädda för?

 

Var hittar ni folden mot en aggresiv lirare?

 

Jag skulle själv till exempel kunna skjuta helt tom både flopp och turn om jag var fienden.

Vet man att han är aggressiv och bluffvillig, så kan väl handen vara stark nog att syna både en och två tunnor. Mot en okänd fi gillar åtminstone inte jag att behöva ta en två-, och absolut inte tre-, tunnorsserie med TPNK. Risken finns ju också att fi "bluffar" med bästa handen här, d.v.s. något i stil med KJ. Jag kan lätt hitta folden mot okänd fi mot en bet på turn om jag synar floppen här. Jag kanske är för vek.

Jag spelar lika dant. Utan read och egen image är det farligt att tro att de flesta spelare skjuter två tunnor mot oss här på bluff/semi-bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackdjup och nivå vore najs, men jag antar (mtp höjningen) NL400 och full stack hos GP och att fi täcker.

 

Det här blir ju bara spekulationer, men jag antar att GP slår om direkt ganska mycket p.g.a hans image som aggro, och särskilt i position, och för att hans CB-% i ett sånt här läge är typ 100, oavsett holding. Detta gör ju att ganska många sämre händer kan donka honom framgångsrikt om han direkt skulle välja en passiv linje i det här läget. Alltså, TPNK på den här brädan är ju en hand ganska högt upp i hans CB-range här, och eftersom GP's spelstil ganska mycket är att antingen raisa eller folda (av det jag har sett) - både tom, semi-stark och stark - så tror jag helt enkelt att han inte riktigt har syn som option. Noterbart är ju också storleken på hans höjning, att den är sizad efter att förlora så lite pengar som möjligt om fi skulle 3-betta (och det viktiga i att göra samma raise på liknande brädor med stål, vilket GP också gör).

 

That being said, och med respekt för GP's spel i stort (han är säkert hur grym som helst), så gillar jag det inte iallafall, men det bygger ju ganska mycket på vilken spelstil man har. Har man en spelstil när man har med syn, check och fold på flopparna, så tycker jag det är en ganska given syn-flop. Dock är jag mer benägen att slå om med den här handen än typ QQ i samma läge, om jag måste välja händer att slå om med, och jag antar att GP ganska mycket är medveten om att om mer pengar ska in i potten på senare gator så är det i form av en bluff (vilket normalt redan flopomslaget är, även med hänsyn taget just till GP's allmäna image).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...