b0bb4n Postad 28 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2006 Jag har hört att 60hz på en LCD inte ska vara några problem då LCD skärmar inte ska ha problem med flimmer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brumpa Postad 28 November , 2006 Rapport Share Postad 28 November , 2006 Jag har hört att 60hz på en LCD inte ska vara några problem då LCD skärmar inte ska ha problem med flimmer? harv väl att gölra med att en CRT uppdaterar alla pixlar samtidigt alltid. En LCD uppdaterar endast de pixlar som behöver uppdateras samtidigt.. no more, no less... Så har jag fått det förklarat för mig iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 28 November , 2006 Rapport Share Postad 28 November , 2006 1600x1200 är kanske viktigt mest för svenska spel eller har jag helt fel? För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större. Party och stars har rezizeable windows. Många sajter har miniwiev numera, tain. pokerchamps, prima, ladbrokes ipoker etc. Då får man plats med ett par bord till va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 29 November , 2006 Rapport Share Postad 29 November , 2006 Jag har hört att 60hz på en LCD inte ska vara några problem då LCD skärmar inte ska ha problem med flimmer? harv väl att gölra med att en CRT uppdaterar alla pixlar samtidigt alltid. En LCD uppdaterar endast de pixlar som behöver uppdateras samtidigt.. no more, no less... Så har jag fått det förklarat för mig iaf. Korrekt. Det är därför man behöver runt 8ms i responstid när man lirar spel som går sjukt fort, som t.ex. QuakeX, CS m.m. (för bästa prestanda, funkar dock med 12-15ms också) Om skärmen inte hänger med, så blir de som en vit "skugga" eller vad man ska kalla det efter objektet i fråga. 1600x1200 är kanske viktigt mest för svenska spel eller har jag helt fel? För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större. Party och stars har rezizeable windows. Många sajter har miniwiev numera, tain. pokerchamps, prima, ladbrokes ipoker etc. Då får man plats med ett par bord till va? Blir så jobbigt att se de små korten då, i alla fall på SvS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spydah Postad 29 November , 2006 Rapport Share Postad 29 November , 2006 1600x1200 är kanske viktigt mest för svenska spel eller har jag helt fel? Ja, som nån skrev tidigare så har i princip alla klienter en bordsstorlek på 800x600 pixlar. 800+800=1600 (inga problem på widescreen med 1680x1050) och 600+600=1200 (problem på widescreen med 1680x1050). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 29 November , 2006 Rapport Share Postad 29 November , 2006 För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större. Skärmytan är inte ens större i kvadratcentimeter på en 22" wide än en 20" vanlig eftersom tummen mäts över diagonalen på skärmen. En 22" wide screen-skärm är hur man än vrider och vänder på det ett sämre men billigare alternativ än en vanlig 20". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts