Gå till innehåll

22" skärmar


b0bb4n

Recommended Posts

Jag har hört att 60hz på en LCD inte ska vara några problem då LCD skärmar inte ska ha problem med flimmer?

 

harv väl att gölra med att en CRT uppdaterar alla pixlar samtidigt alltid. En LCD uppdaterar endast de pixlar som behöver uppdateras samtidigt.. no more, no less...

 

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1600x1200 är kanske viktigt mest för svenska spel eller har jag helt fel?

 

För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större. Party och stars har rezizeable windows.

Många sajter har miniwiev numera, tain. pokerchamps, prima, ladbrokes ipoker etc.

Då får man plats med ett par bord till va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att 60hz på en LCD inte ska vara några problem då LCD skärmar inte ska ha problem med flimmer?

 

harv väl att gölra med att en CRT uppdaterar alla pixlar samtidigt alltid. En LCD uppdaterar endast de pixlar som behöver uppdateras samtidigt.. no more, no less...

 

Så har jag fått det förklarat för mig iaf.

 

Korrekt. Det är därför man behöver runt 8ms i responstid när man lirar spel som går sjukt fort, som t.ex. QuakeX, CS m.m. (för bästa prestanda, funkar dock med 12-15ms också)

 

Om skärmen inte hänger med, så blir de som en vit "skugga" eller vad man ska kalla det efter objektet i fråga.

 

 

1600x1200 är kanske viktigt mest för svenska spel eller har jag helt fel?

 

För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större. Party och stars har rezizeable windows.

Många sajter har miniwiev numera, tain. pokerchamps, prima, ladbrokes ipoker etc.

Då får man plats med ett par bord till va?

 

 

Blir så jobbigt att se de små korten då, i alla fall på SvS :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de flesta sajter borde 22 tums wide med 1680x1050 funka lika bra eller bättre då skärmytan är större.

 

Skärmytan är inte ens större i kvadratcentimeter på en 22" wide än en 20" vanlig eftersom tummen mäts över diagonalen på skärmen. En 22" wide screen-skärm är hur man än vrider och vänder på det ett sämre men billigare alternativ än en vanlig 20".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...