Gå till innehåll

Bubbel problem i turbo


MacDaddy

Recommended Posts

Har testat lite turbo sngs på sistone. Plussar väl där oxå men bubblar lite väl ofta tycker jag. Iofs skulle jag inte vinna en all-in på bubblan om livet stod på spel men är ofta rätt short när jag kommer dit. Det är sällan man kan smyga sig till ITM som man ibland lyckas med i vanliga.

 

Borde jag sno mer? Brukar va ganska bra på o sno ändå men ofta är det ngn som redan är all-in i dessa tubro sngs så sitter man i sen poss är det inte så ofta man får möjlighet o sno. Sen vill man ha en ok hand oxå för de är mer synvänliga här.

 

Eller utsätta sig för risker som att syna en All-in när blindsen är (200) lr (150) o man har 1500 chips och har AQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också märkt att jag har problem i mitt bubbel spel i turbos. Söker också tips och tankar om vad man kan för bättre. Det jag har märkt själv är att när jag kommer ditt med en hyffsad stack så brukar jag vara för aggresiv än vad som behövs. Så har jag oflytt så bubblar jag då. Samtidigt brukar jag vinna rätt lätt när det går som jag vill.

 

Så dela med er ni som kan :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förlora alla all-ins iofs på bubblan, loosa med KK mot 34 o AJ mot A4 bla.

 

Jo då är det inte mycket att göra inget du kan rå för du gör rätt! De ända skulle väl vara att man skulle komma till bubblan med en större stack så man slipper massa all in situationer. Men AJ mot A4 så är det ju otur att du förlorar! Man kan inte sitta och folda hela tiden blir man ju bara deras bitch. Svårt de där! Hoppas någon duktig kan ge lite tips!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...