Gå till innehåll

Var ska man spela SnG på dagtid? Dålig trafik på Everest!


Pokemonn

Recommended Posts

Jag spelar SnG på Everest. Det verkar ju gå bra, men det är så rutten trafik där dagtid. Satt på ett bord i 5 minuter idag tror jag, sedan lämnade jag det (då var vi 6st totalt på ett 10 bord...).

 

Var ska man lira SnG på dagtid? Finns det någon sida med i alla fall liite bättre trafik och gärna med kassa spelare (inte bara erfarna grinders som sitter och suger fast sig vid bordet tills bubblan och blindarna blir störande långdragna).

 

Körde en 100:- på svenskaspel nyss, har spelat ett par där tidigare. MOtståndet var inte det bästa, men jag tål inte klienten alltså. Den är så irriterande rutten, små fula knappar, allt på svenska, nä jag vill inte spela där om man inte kan byta ut hela klienten med ett superskin eller något. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog fulltilt eller pokerstars som gäller... har upptäckt samma sak som du så jag ska byta så fort jag orkar fixa neteller

 

Du satt på det bordet jag drog från. ;)

Hör gärna av dig om hur motståndet verkar vara på Full tilt i jämförelse med Everest (om du byter).

 

JAg spelade på Pokerstars tidigare men det verkade inte gå så bra (alldeles för liten rulle, för få snG osv, så det kan mycket väl ha varit varians...). Det jag spelade då var turbosar, nu spelar jag ju regulars eftersom det inte finns annat på Everest. Kanske är det så att regulars "passar mig" bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar väl med Visa på Pokerstars?

 

jodå, men jag har mer eller mindre valt fulltilt pga bonusar bananer och skatter.... dessutom ska det ju vara svårt att vinna på pokerstars.

 

Du satt på det bordet jag drog från. ;)

Hör gärna av dig om hur motståndet verkar vara på Full tilt i jämförelse med Everest (om du byter).

 

JAg spelade på Pokerstars tidigare men det verkade inte gå så bra (alldeles för liten rulle, för få snG osv, så det kan mycket väl ha varit varians...). Det jag spelade då var turbosar, nu spelar jag ju regulars eftersom det inte finns annat på Everest. Kanske är det så att regulars "passar mig" bättre?

 

hehe, jag var ju tvungen att sitta kvar, hade redan en massa bord uppe :P

 

och ja, det blir ju ett annat spel i turbosar. dessutom ska ju pokerstars ha bättre motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, kort jämförelse fulltilt-everest efter att ha spelat några sit&go

 

har bara spelat 22$ än (vill prova på lite först)

 

överlag blir spelet snabbare pga strukturen.

spelet är framförallt mycket mer aggresivt än det fegpassiva liret på everest, vilket nog kan tyda på att fler vet vad dom gör.

 

det finns faktiskt flera stycken som försvarar sina blinds etc (även om merparten inte gör det)

 

så mycket mer har jag inte märkt i kvalitét på motståndet.

 

det går hursomhelst mycket snabbt att starta nya alla tider på dygnet och klienten är allmänt mysig :P

 

frågor? :D

 

PS:för övrigt älskar jag att man kan se muckade händer bara genom att trycka på "last hand"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar tackar!

Hmmm, hur lång kan en vanlig normal SnG bli (ej turbo) på Fulltilt då, om strukturen är snabbare?

 

Kan såklart vara svårt att komma med åsikter om motståndet efter några få SnG, men en liten bild får man väl. Hur många snG har du spelat på Fulltilt?

 

Jag ska bara hamra in mina vinster lite mer på Everest, så jag VET att jag är vinnande och ungefär hur mycket man vinner. Så kan man jämföra med hur det går på Fulltilt sedan. :)

 

Ett stort plus är att man kan använda Tournament manager på Fulltilt, börjar bli bra trött på att skriva upp alla resultat för hand... :evil:

 

Har inte blivit så mycket poker på sista tiden, har gått igenom 2 säsonger av Prison Break på en vecka! Jäklar vilken bra serie! Synd att den sabbar min poker... men det är bara temporärt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, men jag har mer eller mindre valt fulltilt pga bonusar bananer och skatter.... dessutom ska det ju vara svårt att vinna på pokerstars.

 

Full tilt pga skatter???? ja, spelar man full tilt ska man skatta för vinsterna :(

 

Om man inte tvunget vill ha en skattefri site skulle jag nog ta Stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, men jag har mer eller mindre valt fulltilt pga bonusar bananer och skatter.... dessutom ska det ju vara svårt att vinna på pokerstars.

 

Full tilt pga skatter???? ja, spelar man full tilt ska man skatta för vinsterna :(

 

Om man inte tvunget vill ha en skattefri site skulle jag nog ta Stars.

 

Nej, full tilt är skattefritt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, men jag har mer eller mindre valt fulltilt pga bonusar bananer och skatter.... dessutom ska det ju vara svårt att vinna på pokerstars.

 

Full tilt pga skatter???? ja, spelar man full tilt ska man skatta för vinsterna :(

 

Om man inte tvunget vill ha en skattefri site skulle jag nog ta Stars.

 

det jag kunde läsa mig till i skattetråden var att man inte skulle skatta, men man ska skatta på stars och everest också och nåt annat är inte aktuellt.

för övrigt ser jag inga fördelar för stars vs fulltilt, finns det några?

 

en hel sit&go tar knappt 1 timma (everest tar väl ca 30 min mer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...