Gå till innehåll

Hur många SnG-bord spelar ni samtidigt?


PeO

Recommended Posts

Vore intressant att veta hur många SnG-bord ni spelar samtidigt och om ni har märkt några skillnader ju fler ni spelar. Eller nåt annat man skall tänka på när man megamultitablar.

 

Själv har jag precis utökat från 4 bord till 9 bord samtidigt. Spelar på Poker Stars där jag drar ner borden till miniview. Då är alla bord gripbara utan överlappningar.

 

Har fungerar bra hittills, ungefär samma stats som tidigare. Dock alldeles för få spelade ännu för att dra några slutsatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 4st samtidigt! Kör med en CRT skärm och en TFT skärm brevid där jag kör alla pokerborden. Sitter och surfaroch gör annat på CRT samtidgt som jag spelar funkar bra! Ni som kör 8bord hur gör ni rent praktiskt!? börjar tröttna på 4a nu blir för lite action! Dags att börja köra fler samtidigt!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som kör 8bord hur gör ni rent praktiskt!?

 

Det jag tycker är viktigt när man spelar många bord är att man ser alla bord samtidigt. Spela med överlappningar suger.

 

Bara att dra ner skärmupplösningen på monitorn till 1600x1200 bildpunkter. Då brukar man få plats med 4 st bord på skärmen på de flesta pokerklienter.

 

PokerStars klient är dock så bra att man ytterligare kan förminska borden, tror även Prima har denna funktion, och få plats med hela 9 bord samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är viktigt när man spelar många bord är att man ser alla bord samtidigt. Spela med överlappningar suger

 

Sant att de inte e gött o lira med för mycke överlapp men om man startar upp borden lite taktiskt så man inte har allt för många bubblor och lirar på en site där man kan ändra bordsstorlek efter behag så kan man ha så att de borden där det e T.E.X semibubbla-HU utan överlapp och de som e fler och man inte lirar så många händer på kan man lira me lite mer överlapp. Det funkar iaf fint för mig fast de e la individuellt som allt annat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör alltid 8 men funderar på att spela flera, men vafan går så jävla bra nu så är ju alltid headsup blir ju skitjobbigt med 5 bord HU.

 

dagens i-landsproblem? Ta de inte personligt men det är sånna som påpekar att "de går så jävla bra nu" som senare sitter i whinetrådarna och påpekar att riggen är emot dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör alltid 8 men funderar på att spela flera, men vafan går så jävla bra nu så är ju alltid headsup blir ju skitjobbigt med 5 bord HU.

 

dagens i-landsproblem? Ta de inte personligt men det är sånna som påpekar att "de går så jävla bra nu" som senare sitter i whinetrådarna och påpekar att riggen är emot dom!

Sånna kommentarer Hansolo som skapar onödiga konflikter som går OT i trådarna,det skulle vara skönt att slippa. orka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som tycker det känns helt ok att köra cascade mode på stars? Jag har en liten 15" widescreen skärm på min laptop, men föredrar att köra på den än två skärmar. Blir svårt att veta vilket bord man ska agera på om borden inte poppar upp över varandra, enligt min åsikt. Har testat 8-10 st utan problem. Visst, man får sämre koll på spelarna men känns ändå itne som mitt spel blir oerhört mycke sämre.

För att ta ett roligt exempel.. jag körde en 18 pers $27 samtidigt som jag körde en massa 9 pers, och helt plötsligt var vi 3 kvar utan att jag hade nån aning om att jag ens kommit till finalbordet :P så kassa är dem där ibland...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2st om jag jobbar samtidigt, 4st om jag bara kör SnG.

 

Då slipper jag köra överlappande bord, och jag misstänker att det skulle bli för stressigt med fler bord om/när man kommer ITM eller headsup på många bord samtidigt...

 

Jag har iofs fler skärmar så jag skulle kunna köra fler bord utan överlapp så... Men jag tror jag nöjer mig med 4st tills vidare. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...