Gå till innehåll

Projektarbete: Spela ihop till resa!


MickheBrah

Vilket resmål skulle vara lockande?  

193 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket resmål skulle vara lockande?

    • Pokerresa?
    • USA-tripp?
    • Soliga dagar, med heta brudar och kalla öl?
    • Fotbollsresa, ex. England?
    • En campingsemester?
    • Övrigt?


Recommended Posts

Jag antar du är gammal? Troligtsvis även pappa.

Kanske runt 50? :P

 

Jag antar att du förstår hur förutsägbar den kommentaren var. Nej, jag är varken gammal eller pappa. Dock blir jag livrädd när jag ser nyblivna 18-åringar få storhetsvansinne när dom vinner en slant på poker. För jag vet att dom flesta som spelar inte vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar du är gammal? Troligtsvis även pappa.

Kanske runt 50? :P

 

Jag antar att du förstår hur förutsägbar den kommentaren var. Nej, jag är varken gammal eller pappa. Dock blir jag livrädd när jag ser nyblivna 18-åringar få storhetsvansinne när dom vinner en slant på poker. För jag vet att dom flesta som spelar inte vinner.

 

Ehh sånt har du tid att vara när du blir gammal :).

Sen om dom gular, var ju inga direkt monstersummor dom spelade om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh sånt har du tid att vara när du blir gammal :).

Sen om dom gular, var ju inga direkt monstersummor dom spelade om.

 

Nä visst, du ser ju inte helheten... vad händer med projektarbetet? Ok, fyll på en gång, om man gular då? Vad får det för effekter på slutsatsen i specialarbetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de gular säger de ju såklart det inte till handledaren bara fyller på med pegnar :roll:

 

Förövrigt kan jag hålla med om att man borde hålla iväg pokern från sitt skolarbete. Jag själv skulle aldrig vilja visa mitt intresse så öppet, inget jag säger till alla att jag spelar poker direkt men det är ju förstås olika...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten känner jag en kille som hade ett projektarbete om hur många chokladbollar han var tvungen att äta för att gå upp i vikt. :shock:

 

Jag som brukar säga att skolan är helt jävla förslappad nu för tiden. Så skönt att få höra sådana saker, så att jag känner mig lugn. Nu vet jag att min pension kommer tryggas av den uppväxande generationens studieflit, ambitioner och enorma kunskaper. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi bettar på allt bara så ni vet det. Det värsta var när Miro slog vad 100 spänn med en kille, om en dörr i skolan var upplåst eller ej.

Fett! Det e ju typ som Doyle å grabbarna på golfbanan

 

Om jag påstår att ungdomsbrottsligheten kommer att öka i och med pokerboomen, säger någon emot då?

 

För 6 år sedan "förstördes" en generation med IT-boomen, då pengar inte var något problem. För 20 år sedan var det fastigheter. Skillnaden är att vid de tidigare episoderna var det människor i vuxen ålder som drev det hela.

 

Pokern drabbar också mängder av tonåringar. Visst, det finns hundratals som vinner massor. Tokbra går det för dem. Problemet är att varenda jävel spelar och de flesta suger verkligen. Personligen känns det ju bättre att tänka sig att jag snor pengar från en blekfet engelsk busschaffis som just kommit hem från puben, snarare än att jag tar dom från en 16-åring svensk gymnasieelev som sett i tidningarna (och hört från kompisar) att det är fett grymt lätt att vinna stålars som faen på poker.

 

Jaja...

 

Ett lite skoj projekt kan detta dock bli om ni skriver det på ett bra sätt! Dessutom förmodligen väldigt lärorikt och utvecklande att skriva om sitt spel, tror att man analyserar det hela lite bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
PS. Vi ska ju inte direkt sitta i skolans bibliotek och spela och skrika "ditt j-vla reetard, hur fan kan du syna turn fiskhora?!?!"

 

Vi får helt enkelt lägga ner tid till att spela hemma, och sedan ta analyseringsbiten i skolan. Förresten känner jag en kille som hade ett projektarbete om hur många chokladbollar han var tvungen att äta för att gå upp i vikt. :shock:

 

DS.

 

Har ni en av dom där icke-behöriga lärarna som man läser om i DN ibland?

 

Lycka till med projektet grabbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi bettar på allt bara så ni vet det. Det värsta var när Miro slog vad 100 spänn med en kille, om en dörr i skolan var upplåst eller ej.

Fett! Det e ju typ som Doyle å grabbarna på golfbanan

 

Om jag påstår att ungdomsbrottsligheten kommer att öka i och med pokerboomen, säger någon emot då?

 

För 6 år sedan "förstördes" en generation med IT-boomen, då pengar inte var något problem. För 20 år sedan var det fastigheter. Skillnaden är att vid de tidigare episoderna var det människor i vuxen ålder som drev det hela.

 

Pokern drabbar också mängder av tonåringar. Visst, det finns hundratals som vinner massor. Tokbra går det för dem. Problemet är att varenda jävel spelar och de flesta suger verkligen. Personligen känns det ju bättre att tänka sig att jag snor pengar från en blekfet engelsk busschaffis som just kommit hem från puben, snarare än att jag tar dom från en 16-åring svensk gymnasieelev som sett i tidningarna (och hört från kompisar) att det är fett grymt lätt att vinna stålars som faen på poker.

 

Jaja...

 

Ett lite skoj projekt kan detta dock bli om ni skriver det på ett bra sätt! Dessutom förmodligen väldigt lärorikt och utvecklande att skriva om sitt spel, tror att man analyserar det hela lite bättre då.

 

Fin teori. Tyvärr väldigt svår att bevisa eller motbevisa. Var ju rätt många ungdomar som följde med i aktiespekulationerna också som åkte på några feta smällar. För övrigt är inte pokerboomen tillnärmelsevis lika stor i pengavärde som de två spekulationskrascher du nämner och har väldigt lite med varandra att göra förutom att man möjligen kan anse att det är just spekulation i förväntad värdeökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom allt men det är alltså detta du ska göra som projektarbete? Fy fan vad slappt.

Jag och två kompisar fick inte arrangera en pokerturnering oavsett villkor och om det var gratis osvosv.. Men å andra sidan går jag på rudbecksskolan, skolan där vi firar in julen med att strippa!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,951916,00.html

 

Vinklade aftonbladet/expressen någonting? nejdå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom allt men det är alltså detta du ska göra som projektarbete? Fy fan vad slappt.

Jag och två kompisar fick inte arrangera en pokerturnering oavsett villkor och om det var gratis osvosv.. Men å andra sidan går jag på rudbecksskolan, skolan där vi firar in julen med att strippa!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,951916,00.html

 

Vinklade aftonbladet/expressen någonting? nejdå!

 

okej, av vilka anledningar kan en kille på gymnasiet anse det vara så negativt med jämåriga tjejer som strippar lite i samband med ett julspex?

 

skulle kunna nämna ett gäng men jag vågar inte med risk för påföljder så jag låter er fantasi förmedla budskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...