Gå till innehåll

Urmyrakeback skottar nl 1/2


urmy

Recommended Posts

Konstigt spelad hand. Skulle kasta river som spelat.

Att försöka floata ur position är nog ett av de spel som jag förlorat mest på overall, så fundera lite över det :?

 

Aa jag ska nog skippa det i framtiden, tror jag börjar bli lite småparanoid över att alla flotar mig och att jag msåte floata tillbaka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alright, 85 min session idag, hade skön klonk och plocka hem 424 dollar på denna tid.

STörre delen av vinsten kom vid händer då jag floppat topset och killen synar när jag ställer med 2par. Hade lite motgång ett tag men är ändå riktigt nöjd med vinsten.

 

Rullen på full tilt växer, nu är den på $2231.

 

Totala Br borde ligga nånstans runt 6,4k, lånade 150 dollar till en komps som betalade cash, så tog bort 150 från rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, 85 min session idag, hade skön klonk och plocka hem 424 dollar på denna tid.

STörre delen av vinsten kom vid händer då jag floppat topset och killen synar när jag ställer med 2par. Hade lite motgång ett tag men är ändå riktigt nöjd med vinsten.

 

Rullen på full tilt växer, nu är den på $2231.

 

Totala Br borde ligga nånstans runt 6,4k, lånade 150 dollar till en komps som betalade cash, så tog bort 150 från rullen.

 

 

Såg ut som det flöt bra för dej idag.. Satt på samma bord ngn gång men du hann inte ta allt för mycke av mej iaf, denna gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lastchance2play..

 

Känns som de e ganska många grinders som e där mycke för bonusen just nu. Inte spelat mer än en månad men tycker tightheten på spelarna varierar grymt mycke oavsett tid. Ibland e de tight mitt i natten och nästa dag kan de va uberlöst samma tid.

 

 

För övrigt så tror jag att hela ftp e riggat ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo nu logga jag in å körde en session runt 5 snåret och nu var det hur löst som helst. Flipptilt däremot, backade 370 idag. ÖVersettad, top 2 mot bottenset, etc. Sen tiltade jag 100 dollar på slutet bara för att jävas med migjsälv.

 

Riktigt suuuuur ! :evil:

 

Ska glida iväg till gymmet å köra järnet, lär kunna lyfta hur mkt som helst just nu känns det som. Grr!

 

Rulle på FTP: 1877

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart jag skulle reparera förlusten tänkte jag såg gick in å lira. Dagen slutade då istället med 537 dollar back, riktigt oflyt, tror jag plocka upp AA 7 gånger och roundfold på alla vid 4bb raise. Nollklonk med settandet, drar jag stege dra han högre stege, 2par mot hålpipa etc etc.

 

Riktigt SUR!

 

Rulle ftp. 1733

 

FAAAN! RIGGAT JAG ÄR LACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart jag skulle reparera förlusten tänkte jag såg gick in å lira. Dagen slutade då istället med 537 dollar back, riktigt oflyt, tror jag plocka upp AA 7 gånger och roundfold på alla vid 4bb raise. Nollklonk med settandet, drar jag stege dra han högre stege, 2par mot hålpipa etc etc.

 

Riktigt SUR!

 

Rulle ftp. 1733

 

FAAAN! RIGGAT JAG ÄR LACK!

 

Hmm, jag är back 6 inköp på NL100 på party idag. Bara att KÄMPA och inte ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart jag skulle reparera förlusten tänkte jag såg gick in å lira. Dagen slutade då istället med 537 dollar back, riktigt oflyt, tror jag plocka upp AA 7 gånger och roundfold på alla vid 4bb raise. Nollklonk med settandet, drar jag stege dra han högre stege, 2par mot hålpipa etc etc.

 

Riktigt SUR!

 

Rulle ftp. 1733

 

FAAAN! RIGGAT JAG ÄR LACK!

 

Sa ju att de e riggat :D ..

 

Kännt så där länge nu men när de vänder så tycker jag ftp känns som ett riktigt bra ställe att spela på.. De där tar du ikapp imorn ska du se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är väl bara att bita i det sura äpplet och köra på. Vänder väl förhoppingsvis någon gång. :)

Ska grinda hårt ikväll, ska ladda upp med en gymsession innan och några tunnbrödsrullar samt lite lantchips, kan bara inte gå fel då! :)

 

Det suger att backa, så därför ska jag inte göra det ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabil återhämting ikväll var planen, riggen ville inte detsamma.

 

Back 305 dollar totalt, här kommer 2 st händer som var riktigt roliga..?

 

FullTiltPoker Game #1373810292: Table Arbordale (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 14:27:18 ET - 2006/12/08

Seat 1: akaHorse ($109.70)

Seat 2: urmyrakeback ($109.75)

Seat 3: sureshdb ($117.65)

Seat 4: Brianna426 ($104.45)

Seat 5: Wes_Welker ($100.50)

Seat 6: tbfcat ($67.65)

akaHorse posts the small blind of $0.50

urmyrakeback posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Qh Qc]

sureshdb folds

Brianna426 folds

Wes_Welker folds

tbfcat folds

akaHorse raises to $2

urmyrakeback raises to $6

akaHorse calls $4

*** FLOP *** [8d 3h 2d]

akaHorse bets $12

urmyrakeback raises to $37

akaHorse raises to $62

urmyrakeback raises to $103.75, and is all in

akaHorse calls $41.70, and is all in

urmyrakeback shows [Qh Qc]

akaHorse shows [As 8c]

Uncalled bet of $0.05 returned to urmyrakeback

*** TURN *** [8d 3h 2d] [Ac]

*** RIVER *** [8d 3h 2d Ac] [5d]

urmyrakeback shows a pair of Queens

akaHorse shows two pair, Aces and Eights

akaHorse wins the pot ($216.40) with two pair, Aces and Eights

urmyrakeback adds $99.95

*** SUMMARY ***

Total pot $219.40 | Rake $3

Board: [8d 3h 2d Ac 5d]

Seat 1: akaHorse (small blind) showed [As 8c] and won ($216.40) with two pair, Aces and Eights

Seat 2: urmyrakeback (big blind) showed [Qh Qc] and lost with a pair of Queens

Seat 3: sureshdb didn't bet (folded)

Seat 4: Brianna426 didn't bet (folded)

Seat 5: Wes_Welker didn't bet (folded)

Seat 6: tbfcat (button) didn't bet (folded)

 

Härligt, 4-1 favorit efter floppen.

 

Denna kändes säker på något sätt, men tydligen inte. Något passivt omslag på flopp, men jag ville ha med honom i potten, har haft förmånga folds mot omslag där jag vill ha syn på senare tid.

Iaf lite småpassivt, men sedan spelar jag den rätt tycker jag.

 

FullTiltPoker Game #1374721021: Table Elizabeth (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 17:38:04 ET - 2006/12/08

Seat 1: urmyrakeback ($115.80)

Seat 2: angryCbass ($49.50)

Seat 3: fghtffyrdmns ($90.65)

Seat 4: d_goncalves ($115.70)

Seat 5: OG_PLAYER ($60)

Seat 6: ShortStack03 ($100)

d_goncalves posts the small blind of $0.50

OG_PLAYER posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Kh Kd]

urmyrakeback raises to $3.50

angryCbass folds

fghtffyrdmns adds $9.35

fghtffyrdmns folds

d_goncalves folds

OG_PLAYER calls $2.50

*** FLOP *** [5h Qh Ks]

OG_PLAYER bets $5

urmyrakeback raises to $12

OG_PLAYER calls $7

*** TURN *** [5h Qh Ks] [9d]

OG_PLAYER has 15 seconds left to act

OG_PLAYER bets $15

urmyrakeback raises to $76.50

OG_PLAYER calls $29.50, and is all in

urmyrakeback shows [Kh Kd]

OG_PLAYER shows [Th Jh]

Uncalled bet of $32 returned to urmyrakeback

*** RIVER *** [5h Qh Ks 9d] [4h]

urmyrakeback shows three of a kind, Kings

OG_PLAYER shows a flush, Queen high

OG_PLAYER wins the pot ($117.50) with a flush, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $120.50 | Rake $3

Board: [5h Qh Ks 9d 4h]

Seat 1: urmyrakeback showed [Kh Kd] and lost with three of a kind, Kings

Seat 2: angryCbass didn't bet (folded)

Seat 3: fghtffyrdmns (button) didn't bet (folded)

Seat 4: d_goncalves (small blind) folded before the Flop

Seat 5: OG_PLAYER (big blind) showed [Th Jh] and won ($117.50) with a flush, Queen high

Seat 6: ShortStack03 is sitting out

 

 

RIKTIGT tiltad nu, 850 ner på 2 dagar.

Ftp Rulle. 1489

 

 

GRRR RIGG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist att du har motrigg, själv började jag med att torska totalt 14inköp på full tilt innan det började vända, nu är jag i princip tillbaka där jag startade, dock mycket tack vare bonusen och rakeback.

 

Satt för övrigt på samma bord som dig i förrgår.

 

Ta en pause om du känner dig tiltad, annars är det bara att köra på, riggen vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes blir en paus nu helt klart!

Ska fokusera på skolan nu då det är sista veckan med prov och inlämningar innan lovet.

Har även lånat dendär gröna sklansky boken som jag ska ta min tid och läsa, förhoppningsvis kommer även min 20" skärm nu i veckan, vilket borde krossa motriggen :)

 

Aja, får se, kansek kör lite NL50 i veckan för att få upp självförtroendet, annars är de tbreak tills på fredag.

 

Keep it real.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottar lite shortstack på nl400 å 600 atm, då de vanliga nl100 liret sviker.

 

FullTiltPoker Game #1402788089: Table Canyon Run - $2/$4 - No Limit Hold'em - 13:32:49 ET - 2006/12/13

Seat 1: rox17 ($241)

Seat 2: 21SeanTaylor ($385)

Seat 3: drbust ($555.15)

Seat 4: urmyrakeback ($56)

Seat 5: TRounds ($400)

Seat 6: Natrykris ($322.50)

Seat 7: westcoast fish ($679.40)

Seat 8: jdavis7744 ($128.80)

Seat 9: stc999 ($400)

21SeanTaylor posts the small blind of $2

drbust has 5 seconds left to act

drbust is sitting out

urmyrakeback posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Qc Kc]

TRounds folds

Natrykris folds

westcoast fish folds

jdavis7744 folds

stc999 folds

rox17 calls $4

drbust: not calling that one--set?

21SeanTaylor folds

drbust: gg

urmyrakeback checks

*** FLOP *** [Jd 3s Tc]

westcoast fish: yup

urmyrakeback checks

drbust: gotta go work

rox17 bets $10

Urmyrakeback ????

 

 

Som sagt som spelar jag short, och jag tänker att jag kanske ska ställa här? Slängde handen, men jag tror nog en push skulle kunna funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skottar lite shortstack på nl400 å 600 atm, då de vanliga nl100 liret sviker.

 

FullTiltPoker Game #1402788089: Table Canyon Run - $2/$4 - No Limit Hold'em - 13:32:49 ET - 2006/12/13

Seat 1: rox17 ($241)

Seat 2: 21SeanTaylor ($385)

Seat 3: drbust ($555.15)

Seat 4: urmyrakeback ($56)

Seat 5: TRounds ($400)

Seat 6: Natrykris ($322.50)

Seat 7: westcoast fish ($679.40)

Seat 8: jdavis7744 ($128.80)

Seat 9: stc999 ($400)

21SeanTaylor posts the small blind of $2

drbust has 5 seconds left to act

drbust is sitting out

urmyrakeback posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Qc Kc]

TRounds folds

Natrykris folds

westcoast fish folds

jdavis7744 folds

stc999 folds

rox17 calls $4

drbust: not calling that one--set?

21SeanTaylor folds

drbust: gg

urmyrakeback checks

*** FLOP *** [Jd 3s Tc]

westcoast fish: yup

urmyrakeback checks

drbust: gotta go work

rox17 bets $10

Urmyrakeback ????

 

 

Som sagt som spelar jag short, och jag tänker att jag kanske ska ställa här? Slängde handen, men jag tror nog en push skulle kunna funka?

 

 

Med tanke på att du e short så e du väl tvungen att ställa med just såna här händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu suger allt vyärr, all vinst är borta och mitt självförtroende :/

Rätt surt msåte jag säga, men vad ska jag göra? Känns som om allt bara är emot mig :(

Aja inte så mkt att göra, försöker att spela så TAG som möjligt, förhoppningsvvis vänder det någon gång .

Ska förhoppningsvis bli railad av Luap senare i veckan och försöka hitta mitt gamla spel!

Börjar om från början igen helt enkelt! Surt som fan, men vad ska man göra? :/

 

Hur går det själv? Har du börjat hitta plusset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus lite idag efter en kort session men förutom de så går de mesta emot. Men spelat ritkigt lite senaste tiden pga flytt mm.

Jag hoppas den tunga perioden ska ligga bakom mej nu!

 

Gått typ som de gjort för dej på ftp, gick rätt bra i början, rann på med bonusen mm men sen tappade jag allt. Men eftersom jag inte spelat så mycke nu så känner jag både sug och självförtroende varje gång jag sätter mej, fast de går kasst hela tiden.

 

 

Tightar till mig rätt mycke efter senaste tiden när jag märker att de går kasst. Har du ok table selection så behöver man inte spela speciellt lurigt för att få betalt med bra händer. Håll ihop spelet bara så vänder de..

 

Hade 2veckor för typ en månad sen där de flöt på bra, förutom de har de senaste månaderna varit riktigt tunga, men så länge man håller bort tilten och spelar ok så fixar du de där! Bananerna varje månad sitter aldrig fel heller..

 

Let the klonk be with u!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lite stöd!

 

Jo håller på att hitta tillbaka till mitt spel nu, börjar få upp min AF igen som som värst var nere runt 1,5 vissa session :/

NL50 är helt klart rätt medicin, och jag har börjat ge mig på nl100 igen, fast nu med 4-5 bord åt gången.

 

När jag känner av att jag är tiltad eller spelar dåligt, går jag ner på nl50 igen osv.

 

Såg att du grindar sönder FTP ikväll med 8 bord, brukade också kör 8 st men det kändes som att 4-6 bord gör att man kan spela optimalt.

 

Jo jag känner också av att det verkligen går i vågor, får hoppas man stannar uppe på en snart bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo idag kändes de som jag ville ha lite action så de blev som mest 10bord. Men håller nog med dej om att de e lite för många för optimalt spel!

 

Så trött på ftp nuförtiden.. Flöt på lite i början idag, sen iskalla träffar, inte en $ betalt när jag väl träffade. En ok period igen innan jag satt en timme utan ngn action alls. Försökte jag beta ut river tom fanns de inte en chans att ngn la sej!

 

 

Men men.. Nya tag imorn!

 

Får hoppas du får bättre lycka med klonken inatt!!

 

 

Sry att jag inte va så social i chatten, svårt att se ibland..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe aa ska också grinda inatt!

Har kirrat en till 20" tft skärm nu, så med dubbla 20" med 1600*1200 så känns det som att plusset är ett måste! Blir ett lätt pass på gymmet innan, så en varm dusch så är man med i leken!

 

Hehe klonkade 100 dollar i dendär 12 day christmas giveaway, ska se till att kirra 300 poäng ikväll igen och klonka igen, det är planen :)

 

Lycka till ikväll, du får gärna säga hur det gick sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore riktigt skönt att kunna sitta vid en stationär med 2feta skärmar faktiskt!! Lite jobbigt med överlapp när man spelar över 5bord annars..

 

Gick de bra ikväll för dej?

 

Tagit tillbaka de jag torskade i förrgår och plusat lite.. Spelade lite halvtiltad idag men hade lite flyt och fick dela en stor pott.

 

 

Men set mot set i blindarna höll ner siffrorna idag!

 

Suget e grymt stort trots att de går halvkasst så lite tråkigt att de antagligen inte blir så mycke spel nu närmsta 2veckorna. Men julafton känns som en måste dag för att slippa all ångest..

 

 

And stay the F away from my blinds next time!!=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...