Gå till innehåll

Urmyrakeback skottar nl 1/2


urmy

Recommended Posts

Hej där!

 

Jag heter Anders och jag är just nu 18 år gammal, och tänkte starta en liten dagbok här på pokerfourm, för att eventuellt få tips på mitt spel och liten överblick på mina framgångar och motgångar :) Jag har spelat poker oseriöst i kanske 1 år, och seriöst sen i juli. Mitt spel har verkligen utvecklats, men söker fortfarande feedback från folk, vilket jag tror denna dagbok kan hjälpa mig med. Jag har även valt mitt år 3 projekt i skolan till poker, där jag ska prata mycket om spelteori och hur man utvecklas i poker, så denna dagbok kommer även vara en källa till mitt projekt troligtvis.

 

Som topic säger så skotter jag mest NL100, men har även börjat ge mig på NL200 då jag känner att rullen kan klara detta. Oftast kör jag 4-5 nl100 bord samtidigt, och har PT och Acehud som hjälpprogram när jag spelar.

Mina stats senaste månaden på stars är ca 15/9 med en AF på ca 2,5. Vill kanske öka min vpip något, men även preflopraisen. Kansek ska börja höja PP lite mer, tar gärna emot lite synpunker på detta område.

 

Mitt mål med pokern är att bli en stabil nl400 spelare, med en stabil inkomst på 2k dollar i månaden. Just nu Snittar jag ca 1k dollar i månaden, och jag håller främst till på pokerstars.

 

 

Aja enough said, lets get ready to rumble :)

 

Bankrulle just nu: 5,3k $ ca

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe ledsen att göra er besvikna :P

 

Kanske kan uppdatera lite.

 

Satt hos en polare igår och grindade lite, körde 2 nl 200 och 1 st nl100 bord. Plockar upp AQ och slår om till 4 bb från knappen, BB synar. Floppen kommer AQx. 2 par, det blir bara att panga på, slår på en potbet. Fi synar untan någon större tvekan, och på turn kommer en knekt. Borde vara ett bra kort för mig tycker jag, då han nu kommer betala av med både Aj och Ak. Jag bombar på, och får ett omslag emot mig, ca 2,5 x min bet. Här känns Aj eller Ak uppenbart, eller kanske set på detdär låga kortet som föll på floppen. Men det känns iaf som jag borde slå merparten av händerna han kan sitta på, och slår om så att jag ställer honom, dett var då ingen större raise då han var semi potcomittad efter sin raise. Syn, och jag tror jag har handen, någon randomkort faller river och jag väntar bara på att markerna ska åka till mig. Då visar han upp KT, och har då klonkat hålpipa mot mig. Kändes extremt tungt, spec. då killen hade ca 20%vpip och var rätt tajt, och jag var back ett inköp.

 

Fick sedan en till beat då jag spelade mitt set bra på 2färgad bräda, och får in Fis deg på turn. Han visar såklart upp 3-4 s och dra rtill färgen, där han givetvis klonkar, och jag vardå 400 back. Ingen skön start någonstans, men efter lite möda lyckades jag kriga mig tillbaka till 30 back tillslut, bl.a. mha en KK där en 65% fisk pushade mig med mellanpar på helt ofarlig bräda ;)

 

Ingen större förändringen i rullen, ska se om jag kan fiska upp lite HH's så ni har något att skratta åt sen.

 

Återkommer seanre efter kvällens grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inviga tråden med den första whineposten :)

 

PokerStars Game #7210822371: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/28 - 11:15:45 (ET)

Table 'Elsa V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Mecil ($167.45 in chips)

Seat 2: Manley1313 ($96 in chips)

Seat 3: urmyrakeback ($220.10 in chips)

Seat 4: stroogie29 ($169.80 in chips)

Seat 5: rotten82 ($125.35 in chips)

Seat 6: thatpfunk ($98.50 in chips)

Mecil: posts small blind $0.50

Manley1313: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Qh Qc]

urmyrakeback: raises $3 to $4

stroogie29: folds

rotten82: raises $3 to $7

thatpfunk: folds

Mecil: folds

Manley1313: folds

urmyrakeback: calls $3

*** FLOP *** [7s 9d 8c]

urmyrakeback: checks

rotten82: bets $10

urmyrakeback: calls $10

*** TURN *** [7s 9d 8c] [Qs]

urmyrakeback: bets $24

rotten82: calls $24

*** RIVER *** [7s 9d 8c Qs] [3s]

urmyrakeback: bets $50

rotten82: raises $34.35 to $84.35 and is all-in

urmyrakeback: calls $34.35

*** SHOW DOWN ***

rotten82: shows [As Ks] (a flush, Ace high)

urmyrakeback: mucks hand

rotten82 collected $249.20 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $252.20 | Rake $3

Board [7s 9d 8c Qs 3s]

Seat 1: Mecil (small blind) folded before Flop

Seat 2: Manley1313 (big blind) folded before Flop

Seat 3: urmyrakeback mucked [Qh Qc]

Seat 4: stroogie29 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: rotten82 showed [As Ks] and won ($249.20) with a flush, Ace high

Seat 6: thatpfunk (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Kanske skulle varit lite mer aggro på turn känner jag. Kanske slå om floppen? Men då får jag ingen syn av sämre heller tror jag?

Turn ska bettas hårdare helt klart.

 

Känns taskigt spelad, kritsera gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inviga tråden med den första whineposten :)

 

PokerStars Game #7210822371: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/28 - 11:15:45 (ET)

Table 'Elsa V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Mecil ($167.45 in chips)

Seat 2: Manley1313 ($96 in chips)

Seat 3: urmyrakeback ($220.10 in chips)

Seat 4: stroogie29 ($169.80 in chips)

Seat 5: rotten82 ($125.35 in chips)

Seat 6: thatpfunk ($98.50 in chips)

Mecil: posts small blind $0.50

Manley1313: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Qh Qc]

urmyrakeback: raises $3 to $4

stroogie29: folds

rotten82: raises $3 to $7

thatpfunk: folds

Mecil: folds

Manley1313: folds

urmyrakeback: calls $3

*** FLOP *** [7s 9d 8c]

urmyrakeback: checks

rotten82: bets $10

urmyrakeback: calls $10

*** TURN *** [7s 9d 8c] [Qs]

urmyrakeback: bets $24

rotten82: calls $24

*** RIVER *** [7s 9d 8c Qs] [3s]

urmyrakeback: bets $50

rotten82: raises $34.35 to $84.35 and is all-in

urmyrakeback: calls $34.35

*** SHOW DOWN ***

rotten82: shows [As Ks] (a flush, Ace high)

urmyrakeback: mucks hand

rotten82 collected $249.20 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $252.20 | Rake $3

Board [7s 9d 8c Qs 3s]

Seat 1: Mecil (small blind) folded before Flop

Seat 2: Manley1313 (big blind) folded before Flop

Seat 3: urmyrakeback mucked [Qh Qc]

Seat 4: stroogie29 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: rotten82 showed [As Ks] and won ($249.20) with a flush, Ace high

Seat 6: thatpfunk (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Kanske skulle varit lite mer aggro på turn känner jag. Kanske slå om floppen? Men då får jag ingen syn av sämre heller tror jag?

Turn ska bettas hårdare helt klart.

 

Känns taskigt spelad, kritsera gärna

 

Jag hade nog föredragit en re raise på floppen. Fast jag kan samtidigt förstå varför du bara väljer att syna. Alltid lite äckligt att spela QQ efter att ha blivit re raisad pre flopp. Men slår du om på floppen får du mer info och en bättre känsla på vart du står i handen tycker jag. Äcklig bräda 789 också så att försvara din hand är ingen dum idé heller mot eventuella drag.

 

Väldigt dragig bräda på turn. Efter hur handen spelats tidigare hade jag nog satt honom på nåt av AA/KK/AK/AQ. På turn har du honom slagen oavsett vilken av dessa han har. Därför hade jag nog checkat till honom då han med största sannolikhet bettar turn oavsett vilken av dessa händer han sitter på. Bettar han då är det möjligt att hela stacken åker in direkt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kanske slå om preflop, men känns som att det kan leda till en del trubbel också.

 

Aja, nu är det klart på Stars, nu är det Full Tilt som gäller ett tag.

 

Spelade va 5 veckor på stars, och efter en rätt fet tilt på slutet ¨så stannade jag på ca 1k dollar i vinst samt en bok och en 20" skärm för intjäande FPP, så säg 1,6k plus? :)

 

hade nog haft 500 till om jag inte lackat så hårt på slutet där, men shit the same, nya tag på FTP. :)

 

Är väl ändå hyfsat nöjd ändå, har haft en rätt hård tid på stars så kände att ett byte var nödvändigt.

 

Just nu drygt 250, ska grinda vidare. Håller mig kvar på nl100 ett tag till tills riggen hittar mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat hitta riggen rätt bra på nl100 nu på FTP. Däremot har jag backat nog en 500 dollar på nl200, dock så är jag totalt 800 upp.

Hittade ett rätt bra plus idag där jag låg 380 dollar upp, som jag sedan tiltade bort, ligger just nu på 110 upp för dagen.

Ska nog lira vidare, avvaktar som sagt lite med nl200. KÄnns stabilare att 6 tabla nl100, då jag inte har samma rädsla för att bygga potter där som på nl200. Försöker ändå spela bra på nl200, men har haft rätt hårt oflyt ett tag där så nl100 får det bli.

 

Br: $5,9, k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade 200 upp för dagen, inklusive 260 dollar backen på nl200. Har väl spelat hyfsat, dock väldigt tiltad ett tag när jag tappade all min vinst på ca 10 min. Lyckades samla mig och vinna tillbaka en del, vilket jag är nöjd över.

900 upp på ftp, bra start.

 

Målet för denna månad blir att plussa 3k, då det är jullov de sisat veckorna så känns det som att man har chans till det.

 

Over and out!

 

/a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sex tablande på nl100 idag, slutadee efter någon timme med 230 dollar i vinst. Peakde någonstans på 350, men var även som lägst på -170 så det kändes bra att få en grön siffra iaf :)

 

Har nu hållt på och lirat på full tilt i cirka fem dagar, och jag har gjort en totalt vinst på 1130 dollar just nu. Målet är 3k innan året är slut i vinst på klienten, och har ju klarat över en tredjedel av mitt mål på bara 5 dagar, så det ser ljust ut just nu.

 

Ska slänga in lite HHs snart igen, lite dålig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Msåte börja slänga in lite HHs, ska leta i PT och se om jag har ngåra intressanta.

 

Iaf, resultat för idag och igår:

 

Igår backade jag ca 170 buckaroonies på lite smått tiltande spel etc, hade lite oflyt och råkade hitta stället på floppen med tptk me AQ, idiiotiskt. Har haft en 2-3 sådana händer där jag är ur pos å bettar ut pot för min TPTK, för raise på ca 3x min bet, och då börjar jag tänka "dom stker mig bara" å pushar för drygt 3x deras raise. Dock så har dom typ alltid visat upp set etc. Inte bra, måste börja tänka på detdär.

 

Iaf, grinda lite lätt efter skolan, plussa 70, sen hittade jag 150 dollar vinst efter en timmes lir på hans laptop utan PT, så totalvinst på 220 dollar, tog alltså igen min minitilt igår.

Släppte också 20 dollar bonus, FTP kontot står för närvarande på $1 807, vilket är ett plus på drygt 1,2k på en vecka. Utan tilten igår hade jag nog legat bättre till, men 12 inköp (iofs inklusive 300 bonus :P) på en vecka är riktigt grymt känner jag, är riktigt nöjd med min start på FTP. Har en del plugg att ta tag i nu, nationella i matte d på torsdag som jag förmodligen inte kommer klonka MVG på och därför spola mitt mvg i kursen. School sucks, men det finns ju ett liv som pokerproffs också ;)

 

Ska leta lite HHs, återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, vet inte riktigt om synen är så lätt att hitta här egentligen. KIllen har 22/10 i stats, alltså rätt tajt men kan ändå fiska en del ibland.

 

FullTiltPoker Game #1334492914: Table Rambla (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 9:51:24 ET - 2006/12/01

Seat 1: mumme63 ($287.90)

Seat 2: Limp IN ($53.75)

Seat 3: wildjim999 ($99.15)

Seat 4: chefrm ($201.80)

Seat 5: urmyrakeback ($253.20)

chefrm posts the small blind of $1

urmyrakeback posts the big blind of $2

stevo62 adds $80

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to urmyrakeback [Ks Ad]

mumme63 raises to $7

Limp IN folds

wildjim999 folds

chefrm folds

urmyrakeback calls $5

*** FLOP *** [Qh 3h 3c]

urmyrakeback checks

mumme63 bets $12

urmyrakeback calls $12 ---------Floatar turn är planen, känner lite svaghet i bettet på något sätt.

*** TURN *** [Qh 3h 3c] [Jd]

urmyrakeback bets $26 ------------Knekten kommer, och jag ser nu 10 outs för mig, dvs tia, kung eller ess. Iofs kan Ess bli svårt om han har AQ eller nått sånt. Tycker jag visar rätt mkt styrka genom att först bara checksyna, för att sedan betta turn.

mumme63 calls $26

*** RIVER *** [Qh 3h 3c Jd] [Ah]

urmyrakeback checks

mumme63 bets $65

urmyrakeback ????

 

Esset kommer, men jag känner på mig att jag förmodligen är rätt slagen då han tar mig med AJ, AT, QQ, JJ etc. Däremot känns han bet väldigt stort, och då han är väldigt aggro så skulle detta även kunna vara en bluff för esset.

Börjar jag tänka för mkt? Enkel fold? QQ ser rimlig ut i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...