Gå till innehåll

Förlorar mycket på starka par.


XaaL

Recommended Posts

Jag har spelat ett ganska bra tag och plussar oftast bra. Men under senaste perioden har jag förlorat mycket på en viss typ av händer (det har gjort att jag har gått pluss minus noll eller pluss med cirka 2bb/100hands)...

 

Det är starka par som är uppe mot ett högre par.

Som QQ uppe mot AA eller KK och floppen kommer låga kort. Eller AQ uppe mot KK eller AA med träff på damen.

Det går oftast till så att jag raisar preflopp (4x bb) med min hand och får omslag (nu kostar det kanske 10bb till för flopp) av den starkare handen.

 

Det är alldeles för vekt att lägga QQ, AQ och AK där, eller hur? Men är det EV+ att bara syna? Sen på floppen då? Vad gör jag?

 

Såhär brukar det se ut:

Jag får en bra flopp för min hand men den slår fortfarande inte överparen. Te x TPTK med AQ (träff på Q) eller en flopp som 3 5 9 med QQ. De kanske raisar in i mig och jag slår ofta om (med tanken att de håller en sämre hand, som AK när jag har QQ eller liknande) för att bara se de gå all-in varpå jag nästan MÅSTE syna beroende på att potten kanske är 25-30€ och det kostar mig 5-10€ (är det fel att syna då)?

 

Ofta har jag känslan redan innan floppen att jag är slagen. Nästan helt säker på det. Men jag slår nästan alltid om när jag får en bra flopp. Borde jag släppa händerna mycket lättare? Kanske tillochmed släppa AK och AQ innan flopp mot omslag?

 

Bör jag helt enkelt droppa de och vänta in ett mer gynnsamt läge? Det borde fungera..

Ge mig lite riktlinjer och lite tips om hur jag ska undvika att bli stackad i dessa lägen!

Här är en hand då jag spelar väldigt dåligt. Jag borde självklart höja (vilket jag ofta gör och blir stackad) eller folda på floppen. Det är känslan som säger att jag är slagen som gör mig paralyserad. Jag vill verkligen inte folda när jag har fisksynat och träffat det jag ville ha (förutom A).

Game # 468829577 - Texas Holdem No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Rundvik"

Players(max 6):

Jarx77 (EUR 19,60 in seat 1)

Pufendorf (EUR 20,36 in seat 2)

enik (EUR 90,85 in seat 3)

NdombeIe (EUR 25,69 in seat 4)

makemon (EUR 6,35 in seat 5)

veritas99 (EUR 10,50 in seat 6)

Small Blind: Jarx77 (0,10)

Big Blind: Pufendorf (0,20)

Dealer: veritas99

ndombeIe was dealt: Ac - Qc

enik Fold

NdombeIe Raise (0,80)

makemon Fold

veritas99 Fold

Jarx77 Fold

Pufendorf Raise (2,30)

NdombeIe Call (1,70)

Flop 9d - 9c - Qh

Pufendorf Bet (4,50)

NdombeIe Call (4,50)

Turn 9d - 9c - Qh - 8c

Pufendorf All-In (13,36)

NdombeIe Call (13,36)

River 9d - 9c - Qh - 8c - 3d

Pufendorf shows: Kd - Ks (two pairs, kings and nines)

NdombeIe didnt show hand

Pufendorf wins: EUR 38,82 (with two pairs, kings and nines)

Rake: EUR 2,00

Game ended 2006-11-23 23:26:43 GMT+01:00

Game # 468829630 - Texas Holdem No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Rundvik"#EOG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slutar ge idiotiska svar på forum, vilket ger dålig karma vid bordet.

 

Om det inte framgick så syftade jag på att man lägger preflop i handen som postades.

 

Sen så har jag inte märkt av någon dålig karma alls vid borden, då jag nog snittar mer än 99% av medlemmarna här.

 

 

För övrigt så suger det att höjja på floppen, syn är bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slutar ge idiotiska svar på forum, vilket ger dålig karma vid bordet.

 

Om det inte framgick så syftade jag på att man lägger preflop i handen som postades.

 

Sen så har jag inte märkt av någon dålig karma alls vid borden, då jag nog snittar mer än 99% av medlemmarna här.

 

 

För övrigt så suger det att höjja på floppen, syn är bättre :)

 

varför bättre att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slutar ge idiotiska svar på forum, vilket ger dålig karma vid bordet.

 

Om det inte framgick så syftade jag på att man lägger preflop i handen som postades.

 

Sen så har jag inte märkt av någon dålig karma alls vid borden, då jag nog snittar mer än 99% av medlemmarna här.

 

 

För övrigt så suger det att höjja på floppen, syn är bättre :)

 

varför bättre att syna?

 

Därför att det inte skadar att låta FI bluffa senare i handen och en höjning rimligtvis skrämmer alla sämre händer då man visat rätt extrem styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är starka par som är uppe mot ett högre par.

Som QQ uppe mot AA eller KK och floppen kommer låga kort. Eller AQ uppe mot KK eller AA med träff på damen.

 

Sånt händer - inte mycket att göra åt.

 

 

Det går oftast till så att jag raisar preflopp (4x bb) med min hand och får omslag (nu kostar det kanske 10bb till för flopp) av den starkare handen.

 

Det är alldeles för vekt att lägga QQ, AQ och AK där, eller hur? Men är det EV+ att bara syna? Sen på floppen då? Vad gör jag?

 

AQ går att lägga där. Den är ofta dominerad av AK eller bättre. Par kan du syna med om FI har 10x preflopphöjningen så du får pottodds att dra till en triss annars kasta dem.

 

 

På floppen så kan du då lägga TPTK och sämre om du tror FI har ett överpar. Det är bättre och förlora lite än att spela vidare och förlora mycket.

 

Överpar får du allt spela vidare och om Fi sitter på högre par så får man ofta finna sig i att betala av. Du förlorar bara med KK mot AA 4 % av de gånger du sitter med KK annars kan du ofta vara uppe mot QQ och JJ eller trist nog en triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som d ser ut spelar du på b2b vilket besvarar det mesta!

 

Ska du skylla på rigg? Eller?

Rigg o Rigg väldigt märklig slumgenerator iaf. Nästan regel att man möter överpar där då man sitter med kk,qq. Men trivs man på deras nätverk så är det ju bara att forsätta kämpa. Du nämner själv att du nästan kännde på dig att du var slagen trots din till synes starka hand, denna känsla hade jag åxå när jag spelade å b2b. Detta berode troligtvis på att ens starka händer ofta möttes av en lite starkare alldeles för ofta. Men som sagt gillar man klienten så är det bara att köra/ Lycka till
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som d ser ut spelar du på b2b vilket besvarar det mesta!

 

Ska du skylla på rigg? Eller?

Rigg o Rigg väldigt märklig slumgenerator iaf. Nästan regel att man möter överpar där då man sitter med kk,aa. Men trivs man på deras nätverk så är det ju bara att forsätta kämpa. Du nämner själv att du nästan kännde på dig att du var slagen trots din till synes starka hand, denna känsla hade jag åxå när jag spelade å b2b. Detta berode troligtvis på att ens starka händer ofta möttes av en lite starkare alldeles för ofta. Men som sagt gillar man klienten så är det bara att köra/ Lycka till

 

Lol vissa ger aldrig upp :lol:

ffs hela världen e riggad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...