Gå till innehåll

Två bankkkonton i sverige?


Recommended Posts

Finansinspektionen och Ekobrottsmyndigheten ;)

Men SEB kommer att fråga om du är kund i annan bank. Svara nej, annars kanske du inte får öppna. Bankerna tycks ha en överenskommelse om att inte tillåta konton i flera banker. (Jag råkade ut för detta) Hurvida detta är lagligt eller smart av bankerna vet jag inte. Du gör iaf. inget fel. Bra med konkurrens. Jag avstår från att spekulera i varför du vill görra detta, men jag har mina aningar. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

 

har ett konto hos nordea

 

 

om jag öppnar ett till konto hos t.ex SEB,

 

vilka får då reda på detta förutom SEB först och främst ?

 

 

MVH

 

Ingen privatperson, om du inte talar om det själv.

 

Men banken kommer självklart att rapportera in saldot på kontot till skattemyndigheterna årligen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finansinspektionen och Ekobrottsmyndigheten ;)

Men SEB kommer att fråga om du är kund i annan bank. Svara nej, annars kanske du inte får öppna. Bankerna tycks ha en överenskommelse om att inte tillåta konton i flera banker. (Jag råkade ut för detta) Hurvida detta är lagligt eller smart av bankerna vet jag inte. Du gör iaf. inget fel. Bra med konkurrens. Jag avstår från att spekulera i varför du vill görra detta, men jag har mina aningar. :roll:

 

Den enda anledning till att de frågar är för att de vill ha dig som helkund.

Inget annat.

 

Jag har konto i 4 banker och det enda de frågat på en av dem är varför jag har det och inte allt hos oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankerna tycks ha en överenskommelse om att inte tillåta konton i flera banker. (Jag råkade ut för detta) Hurvida detta är lagligt eller smart av bankerna vet jag inte. :roll:

 

Det du hävdar är trams.

 

Desutom är det enligt lag ej tillåtet att neka någon att öppna ett konto.

Inte trams från min sida, men trams från bankernas sida.

Ja just ja, nu minns jag. Du har rätt att det är olagligt att neka någon att öppna bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...