Gå till innehåll

NLT - Trn, Satellit, "bubblan", turbo, Pokerstars

Recommended Posts

Postad

Diskuterade handen med en kamrat lite hastigt igår men har gått och tänkt på den hela dagen och vill höra fler synpunkter på det hela.

Det är iaf en MTT freeroll (25FPP) som ger 9 platser till finalen av Aston Martin freeroll 9 december. 2229 anmälda i den här MTT och vi är 11 personer kvar fördelade på två bord. Blindarna håller på att äta upp en rejält då det är en turbo och ingen har gått riktigt säkert dom senaste 5-10 minuterna.

Jag hamnar till sist på bb och drar ju inte den bästa handen man kan få där. Vad gör ni i det här läget och finns det några val vad man borde göra? Blindarna är som sagt 30K/60K och det är en ante på 3K.

För mer än 5 minuter sen var spelet rätt aggressivt och folk stal blindar hej vilt. Sista minuterna när vi minskat ner från runt 20 till 14 så har det blivit riktigt passivt spel, dock har jag inte kunnat utnyttja det riktigt senaste händerna. Mina händer hade varit i fett underläge mot alla syner och även om jag inte tror folk skulle synat en all in så bedömmer jag ändå risken till 20% och jag har ansett att chansen att kvalificera mig bland topp 9 varit större utan att sno blindar på slutet. Dock verkar alla shortstack på båda borden antingen dubbla upp eller sno blindarna och jag hamnar till sist i ett knepigt läge.

PokerStars Game #7129973505: Tournament #36077899, 25FPP Hold'em No Limit - Level XXI (30000/60000) - 2006/11/22 - 15:46:24 (ET)

Table '36077899 8' 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: gavvy (84672 in chips)

Seat 3: Chavez (123281 in chips)

Seat 5: NewLife2k6 (129328 in chips)

Seat 7: jakebarf (517455 in chips)

Seat 8: DoctorApe (233776 in chips)

Seat 9: jBond151 (256066 in chips)

gavvy: posts the ante 3000

Chavez: posts the ante 3000

NewLife2k6: posts the ante 3000

jakebarf: posts the ante 3000

DoctorApe: posts the ante 3000

jBond151: posts the ante 3000

Chavez: posts small blind 30000

NewLife2k6: posts big blind 60000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to NewLife2k6 [2h 7s]

jakebarf: folds

DoctorApe: folds

jBond151: folds

gavvy: folds

Chavez: raises 60281 to 120281 and is all-in

NewLife2K6: Vad ska jag göra här?

Hade det inte varit en satellit är valet givet och det är ju bara in med degen för att ha störst chans att vinna hela tävlingen, men nu?

Mina tankar är att om jag synar blir utslagen i 60%-80% av gångerna och då blir det ingen final för mig. Synar jag inte så åker 33K till in nästa hand och efter den skulle jag enbart ha 25K som räcker ett varv förvisso men ingen skulle ju gå all in mot någon annan ifall jag sitter så kort känns det som. Ibland talar man om win-win situation, det här känns som raka motsatsen och jag vill veta vad det absolut bästa spelet är från den här situationen och ev framöver med random hand.

(när jag satt i UTG +1 precis fick jag upp 22 men ställde inte med dom för att sno blindarna. Rätt eller fel där? Den här situationen hade ju inte uppstått ifall jag lyckats men jag hade haft 50% chans som bäst att överleva och klara mig till final vid syn. Totalt 75% chans kanske med tanke på FE. Tomtigt?)

Postad
Hade kastat. Har du 120k innan eller efter du stoppat in bb?

Innan så efter handen om jag kastar har jag ca 60K och då åker ytterligare 33K som sb.

Hade jag haft 120K ifall jag kastar är valet enkelt ju men nu är det fan inte så enkelt...

Postad
vad har shortiesarna på det andra bordet?

Minnet säger som sagt att dom flesta har dubblat upp på sitone och jag ligger på plats 10 om jag inte minns helt fel. Så runt 140-150K har shortisarna där. Men det svänger så snabbt för varje hand här så jag är inte helt säker men runt där är det.

Postad
Syn, du kommer antagligen inte kunna folda dig ITM, am I right?

Dessutom, torskar du får du en ny chans att överleva i sb.

Jag känner ju också att en syn är ett måste, men är det mest korrekt ifall man nu räknar på odds så man tar sig till finalen bland topp 9.

Att folda sig till final känns ju stört omöjligt ifall alla spelar korrekt poker vid bordet men samtidigt ska man veta att om jag foldar så kommer jag efter sb ha ca 25K och det räcker ju fyra händer som jag slipper slåss och vi har en som har 89K vid bordet och han kommer både lägga bb och sb innan mig, alltså måste hans läge vara ungefär som mitt?

Därav känns det som man kan fundera lite.

Postad

Syn. Du har för lite marker, och det är två gubbar som ska ut innan ITM. Hade det varit 10 priser så hade vi lagt oss och hoppats på att 89k-gubben åker ut före oss.

(Bygger såklart på att det inte finns en shortstack vid andra bordet).

Det som talar emot en syn är att vi är sex vid vårt bod och dom är fem vid andra bordet - det kan räcka om vi har tur att vi betalar 5/6:dels mindre i blindar, så att säga.

Postad

Om vi lägger oss här och lägger oss på SB hade vi 25k kvar?

om någon sen åker ut innan vi är bb och bordet blir ett med 10 har vi ju en liten chans att hamna på knappen! borde vara bäst :P