Gå till innehåll

NLT - SnG, Sitt och gå på bubblan


ulaf

Recommended Posts

Vik. Har alldeles för låg FE och fi har en för snäv HD för att det ska vara rätt att pusha.
Allvarligt? :shock:

 

:shock: :shock:

:shock::shock::shock:

 

Hur mycket FE tror du vi har? Vilken HD sätter du fi på?

 

Jag tänker helt annorlunda än dig här, kanske har helt fel.

 

Med tanke på hur stor chipleader Fi är så sätter jag honom snarare på en jättebred HD. Vi befinner oss på bubblan och han vet att det är endast en väldigt snäv HD som är spelbar mot honom.

 

Har Fi den vetskapen så foldar han väldigt många händer om vi ställer in eftersom han vet att vi bara spelar premiumhänder. Faktumet att vi inte har minst marker här gör bara att Fi sätter oss på en ännu snävare HD när vi pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jag tänker helt annorlunda än dig här, kanske har helt fel.

 

Med tanke på hur stor chipleader Fi är så sätter jag honom snarare på en jättebred HD. Vi befinner oss på bubblan och han vet att det är endast en väldigt snäv HD som är spelbar mot honom.

 

Har Fi den vetskapen så foldar han väldigt många händer om vi ställer in eftersom han vet att vi bara spelar premiumhänder. Faktumet att vi inte har minst marker här gör bara att Fi sätter oss på en ännu snävare HD när vi pushar.

 

Jag tänker samma som du Conspiracy. Dock reserverar jag mig för det faktum att hade jag spelat mig till dit hade jag haft någon känsla för motspelarna. Framför allt då storstacken, har han skickligt spelat till sig den eller har han vrålklonkat hela vägen? Men minst lika viktigt är ju hur de övriga agerat? Är det någon man tror sig snart kommer ta större risker så kan det vara rätt att vika och vänta AQ till när man är på prispallen.

 

Men som sagt, helt utan några som helst aningar om selarna mer än stack storlekar så är jag i detta helt tvärtom mot min idol Myssion! Känns märkligt men det går nog över.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi har en för snäv HD

Hur kommer du fram till det?

 

För att fi måste vara lösare än 100% för att det ska vara korrekt att spela om hela stacken mot honom. Utan read antar jag att han inte är det.

 

Utan FE stämmer det, om man går stenhårt på ICM

 

jag tror verkligen inte han lägger många händer här... min erfarenhet är att bigstacks inte direkt är tajta mot höjningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillback om han pushar med 100%, men som sagt, om fi nu aldrig lägger sig (vilket jag stortvivlar på), så är vårt läge riktigt utsatt med honom till höger.

Ok. Du får ursäkta min (förhoppningsvis tillfälliga) hjärnröta, men vilka faktorer tycker du talar i annan riktning än ICM, på vilket sätt och hur stor vikt tillskriver du dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillback om han pushar med 100%, men som sagt, om fi nu aldrig lägger sig (vilket jag stortvivlar på), så är vårt läge riktigt utsatt med honom till höger.

Ok. Du får ursäkta min (förhoppningsvis tillfälliga) hjärnröta, men vilka faktorer tycker du talar i annan riktning än ICM, på vilket sätt och hur stor vikt tillskriver du dem?

 

Om vi lägger oss här kommer vi behöva stjäla minst en gång per varv för att hålla oss flytande, och med tanke på att han agerar före oss tre händer av fyra, och antagligen kommer höja en stor del av dom händerna, ser det illa ut. Hur stor betydelse det har, däremot, har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...