Gå till innehåll

Vad har Ni för fördelning på vinster på SnG? 1:a, 2:a, 3:a?


Pokemonn

Recommended Posts

Som sagt, hur fördelas era placeringar på SnG?

 

Jag har efter 106st SnG:

 

1:a = 11 st (12%)

2:a = 17 st (17%)

3:a = 17 st (17%)

 

ITM totalt = 43%

BUSTED = 60st (57%)

 

EDIT: Procentsatserna är inte helt exakta, har själv pulat fram de med miniräknare... :?

 

Jag vet att det är för få SnG för att ge ett "rättvist" resultat, men det är kul att hålla koll ändå.

Trist att jag inte har koll på 4:e placeringar (utanför bubblan), men det blir för jobbigt att leta reda på det genom alla HH... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det är för få SnG för att ge ett "rättvist" resultat, men det är kul att hålla koll ändå.

Trist att jag inte har koll på 4:e placeringar (utanför bubblan), men det blir för jobbigt att leta reda på det genom alla HH... :(

Lösningen stavas Tourney Manager.

 

Själv har jag:

Etta: 18%

Tvåa: 20%

Trea: 6%

Bubbla: 10%

Övrigt: 46%

 

Detta är dock enbart på 74st $6,50 SNG's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina stats. Har uppenbarligen en lucka i mitt HU-spel som måste täppas igen. Men utan att whina så har jag haft en jävla otur HU oxå..Aja, enjoy :P

 

Baserat på 1623 SNG's (blandade buyins)

1: 13,2 %

2: 15,5 %

3: 13,4 %

 

4: 8,5 % (kan ju va intressant att se hur man fixar bubbelspelet oxå)

 

ITM: 40,4 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, man kan mata in det manuellt? :)

 

Jag skriver bara upp alla ITM och busted i en textfil ohch räknar med en miniräknare. Har kikat på några excel-prylar som jag hittat via forumet men jag fattar inte hur de ska användas... :?

 

Jag har Pokeroffice, men det är ju värdelöst. Där kan man inte skriva in några resultat manuellt. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där såg ju inte så trevligt ut consp :? Känns som du kanske är lite för tight ITM?

 

Det är det som är själva grejen...fast tvärt om...

 

De två senaste månaderna har jag varit sjukt aggro ITM, blivit nersynad av en bättre eller sämre hand och oftast torskat. Oftast får jag nog syn av en bättre om jag tänker efter vilket kanske innebär att jag är för aggro.

 

Grejen är att på bubblan lyckas jag oftast bygga upp en rätt bra stack för att sedan torska en AI ITM och sen är jag jättekort och åker ut.

 

Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra. Får väl ta och posta lite HH's i dagboken eller nåt.

 

Dock måste jag påpeka att sedan min lilla "comeback" för 2 veckor sedan har det gått liite bättre ITM iaf. Det som sabbade mina stats totalt var när jag spelade på FT där jag hade sjuka problem med att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mina stats. Har uppenbarligen en lucka i mitt HU-spel som måste täppas igen. Men utan att whina så har jag haft en jävla otur HU oxå..Aja, enjoy :P

 

Baserat på 1623 SNG's (blandade buyins)

1: 13,2 %

2: 15,5 %

3: 13,4 %

 

4: 8,5 % (kan ju va intressant att se hur man fixar bubbelspelet oxå)

 

ITM: 40,4 %

 

Mina stats är:

Baserat på 1074 turbo SNG's (hälften 6+1, resten 15+1)

1: 15,5 %

2: 12,8 %

3: 14,2 %

4: 13,4 %

 

Jag skulle snarare säga att du är för passiv på bubblan och kommer till ITM som shortstackad alltför ofta. Eller är det jag som har alldeles för hög bubbelprocent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle snarare säga att du är för passiv på bubblan och kommer till ITM som shortstackad alltför ofta. Eller är det jag som har alldeles för hög bubbelprocent?

 

Det stämmer definitivt inte och ja, jag tycker du bubblar lite väl många.

 

Jag vet att jag bubblar lite väl många :D

 

Jobbar på olika lösningar men har inte hittat rätt ännu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle snarare säga att du är för passiv på bubblan och kommer till ITM som shortstackad alltför ofta. Eller är det jag som har alldeles för hög bubbelprocent?

 

Det stämmer definitivt inte och ja, jag tycker du bubblar lite väl många.

 

Sorry om jag lät dryg. Läste inlägget nu i efterhand och blev arg på mig själv :shock: (hade precis varit och handlat cola på statoil och glömde köpa snus så jag skyller på det)

 

Grejen är ju att jag har riktigt bra bubbelstats, problemet är ITM-spelet helt enkelt. Ska jobba på det så det ska nog bli bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle snarare säga att du är för passiv på bubblan och kommer till ITM som shortstackad alltför ofta. Eller är det jag som har alldeles för hög bubbelprocent?

 

Det stämmer definitivt inte och ja, jag tycker du bubblar lite väl många.

 

Sorry om jag lät dryg. Läste inlägget nu i efterhand och blev arg på mig själv :shock: (hade precis varit och handlat cola på statoil och glömde köpa snus så jag skyller på det)

 

Grejen är ju att jag har riktigt bra bubbelstats, problemet är ITM-spelet helt enkelt. Ska jobba på det så det ska nog bli bra ;)

 

Du har ju helt sjukt bra bubbelstats liksom. Därav mitt förslag. Enligt en annan post så hade vi väldigt lika pfrasie-siffror och VPIP i de tidiga stadierna av SNGsen. Det konstiga är att jag har högre ITM än du 42,5% vs 40,4%. Det måste väl helt enkelt innebära att jag spelar mer (eller för) passivt fram till bubblan är där tvingas ta allins för att överleva, därav min höga bubbelprocent. Jag har ungefär samma procentsats på plats 1-5, ca 14%, sedan sjunker det till ca 9% för plats 5 och 7, 6% för plats 8 och så 1% för sistaplatsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle snarare säga att du är för passiv på bubblan och kommer till ITM som shortstackad alltför ofta. Eller är det jag som har alldeles för hög bubbelprocent?

 

Det stämmer definitivt inte och ja, jag tycker du bubblar lite väl många.

 

Sorry om jag lät dryg. Läste inlägget nu i efterhand och blev arg på mig själv :shock: (hade precis varit och handlat cola på statoil och glömde köpa snus så jag skyller på det)

 

Grejen är ju att jag har riktigt bra bubbelstats, problemet är ITM-spelet helt enkelt. Ska jobba på det så det ska nog bli bra ;)

 

Du har ju helt sjukt bra bubbelstats liksom. Därav mitt förslag. Enligt en annan post så hade vi väldigt lika pfrasie-siffror och VPIP i de tidiga stadierna av SNGsen. Det konstiga är att jag har högre ITM än du 42,5% vs 40,4%. Det måste väl helt enkelt innebära att jag spelar mer (eller för) passivt fram till bubblan är där tvingas ta allins för att överleva, därav min höga bubbelprocent. Jag har ungefär samma procentsats på plats 1-5, ca 14%, sedan sjunker det till ca 9% för plats 5 och 7, 6% för plats 8 och så 1% för sistaplatsen...

 

Eftersom jag inte använder PT eller PO så har jag omöjligt postat mina stats för pfr och VPIP :P

 

Jag har mer 5:e och 6:e platser än 4:e platser kan jag tillägga oxå. Tror jag ska prova att köra lite lugnare ITM och se om det ger resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte använder PT eller PO så har jag omöjligt postat mina stats för pfr och VPIP :P

 

Jag har mer 5:e och 6:e platser än 4:e platser kan jag tillägga oxå. Tror jag ska prova att köra lite lugnare ITM och se om det ger resultat.

 

Ah, måste ha blandat ihop dig med någon annan... Fan vilken tilt jag har just nu, har precis spelat 15st utan att vinna en enda och dessutom blivit bubblad på några jävligt sjuka utdragningar :evil::evil::evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...