enigmatic Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Nu är det så att jag efter min förlust på runt 1500:- för ett tag sen har samlat nytt mod igen. Jag _tror_ att jag ska kunna göra lite pengar i längden, men mitt största problem var nog att jag spelade på rent för hög limits och att jag inte var konsekvent nog. Dessutom tror jag att jag tänkte rent för kortsiktigt, och var det så att jag bara fick skitkort i två timmar lessnade jag lätt. Jag körde ett bord och hoppade mellan 0.10/0.25/0.50 och jag var t.om. uppe och vände på 1$ innan jag blev black. Eftersom man inte kan vara säker på att vinna en pott trots att man är favorit så funkar det inte riktigt att spela på dom blindsen med så pass lite pengar. Det är iofs rätt självklara saker tycker de flesta, men tänker man bara på att man vill göra pengar snabbt så är det lätt att glömma att vara realistisk. Det jag tänker nu är om jag ska köra CG på 0.05/0.10 tills jag har närmare 500$ innan jag går upp en nivå. Jag drar mig lite för att spela 0.10 eftersom det är så segt och när man väl sitter med bra kort så är det dålig utdelning, men det är väl bara att bita ihop och vara disciplinerad. Men å andra sidan kanske jag med två eller möjligtvis tre bord kan få det att funka. Jag vet inte om det är inbillning, men CG har än så länge varit lite jobbigare än turnerningar för mig. Det kanske är mentalt, men man kan spela lite mer avslappnat när man redan betalt och man inte kan mer än åka ut. Jag vann dessutom en 180pers 4-5$-turnering, men jag är medveten om att det inte säger mycket alls. Vad tycker ni att jag ska göra för att sakta bygga upp min rulle? Ska jag köra 6-9pers sngs eller multitabla CG och se hur bra utdelning jag får? Sen har jag bara uppfattat lite snabbt det här med 'bonuswhore', men jag är inte insatt nog i det. Har ni några konkreta tips på vilka siter jag ska välja och hur jag ska gå tillväga för att underlätta för mig själv såhär i början? Jag spelade på pokerstars nu sist och jag gillade verkligen den sidan, så jag funderar på att köra där igen, framför allt för att dom är så bra på turneringar. Säg mig vad tycker ni att jag ska göra med mina 1500kr? Jag har läst en 5-6 böcker, men det gäller ju att kunna omsätta det i praktiken också. Jag är lite sugen på att köpa lite nytt och då undrar jag vad jag ska slå till med. Jag har läst texas hold em for advanced players, the theory of poker, vinnarstrategier för texas hold em, super system 2 osv. Jag diggade verkligen vinnarstrategier och hold em for advanced players, men nu är jag sugen på nåt nytt. Är det harringstons böcker som gäller eller? Jag är riktigt sugen på att göra ett försök till, men funkar det inte så är det väl helt enkelt så att poker inte är något för mig. Tacksam för all hjälp jag får! Citera
devilpike Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Jag skulle satsa på att lira sit and go turneringar med inköp runt 2-5 dollar och sakta bygga upp rullen. Att lira CG kan ge bra utdelning men kan också göra att du gular snabbt. Särskilt om du kör NL och riskerar att förlora allt i en giv. Lirar du sng har du mer kontroll över hur mycket du kan vinna/förlora. Om du vill ha din bonus på direkten skulle jag tipsa om att sätta in penagrna på everest poker. Där får man ut lite av bonusen hela tiden. T. ex om du lirar en 5 dollars turnering kanske du får ut 30 cent av din bonus på direkten. man får 100% av insättningen. Citera
enigmatic Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Läst lite om everest och det verkar intressant. Men är folket där verkligen så mycket sämre på lägre nivåerna än om du jämför med tex pokerstars? Citera
Blattanfejan Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Betway kör in upp 100% upp till 500kr inom 24 efter första insättningen. Villkoret är sedan 500 BP för att få ta ut pengarna från sidan. Dock har du de 500 från Betway att spela för på en gång. Parbet bjuder på $25 på ungefär lika villkor. Som någon annan skrev, kör Sit'n'Go. Om du sätter in 500 har du totalt ca $130 vilket är okej för att köra $5+0,5. Egentligen skall man väl ha 30 inköp, detta räcker till knappt 25 inköp. Innan du börjar spela så läs Irenmats powerpointpresetation, finns att hitta under länkar för sng nr 89 tror jag att det var. Någon kan säkert lägga upp en länk. Följ det, starta upp ett bord till när det första bordet börjar level 3 så går det ganska fort att låsa upp bonusen. Har för mig att det krävs 100 sng. Bonusen motsvarar 100% av erlagd rake. Lycka till. Citera
loka2 Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Kolla lite bonusar och tips här. http://www.bonuswhores.com/bonus-whoring-101.php Citera
Nojjby Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Jag har läst en 5-6 böcker, men det gäller ju att kunna omsätta det i praktiken också. Jag är lite sugen på att köpa lite nytt och då undrar jag vad jag ska slå till med. Jag har läst texas hold em for advanced players, the theory of poker, vinnarstrategier för texas hold em, super system 2 osv. Jag diggade verkligen vinnarstrategier och hold em for advanced players, men nu är jag sugen på nåt nytt. Är det harringstons böcker som gäller eller? Harringtonböckerna ska du absolut läsa! Citera
enigmatic Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Betway kör in upp 100% upp till 500kr inom 24 efter första insättningen. Villkoret är sedan 500 BP för att få ta ut pengarna från sidan. Dock har du de 500 från Betway att spela för på en gång. Parbet bjuder på $25 på ungefär lika villkor. Som någon annan skrev, kör Sit'n'Go. Om du sätter in 500 har du totalt ca $130 vilket är okej för att köra $5+0,5. Egentligen skall man väl ha 30 inköp, detta räcker till knappt 25 inköp.Innan du börjar spela så läs Irenmats powerpointpresetation, finns att hitta under länkar för sng nr 89 tror jag att det var. Någon kan säkert lägga upp en länk. Följ det, starta upp ett bord till när det första bordet börjar level 3 så går det ganska fort att låsa upp bonusen. Har för mig att det krävs 100 sng. Bonusen motsvarar 100% av erlagd rake. Lycka till. Okej! Ska jag sätta in 500kr på betway bara menar du? Jag har läst en del om empire här på sidan och det verkar som man får bra betalt där trots att man spelar på låga limits. Kanske ska dela upp det då så att jag sätter in 1000kr på empire om det räcker. Citera
enigmatic Postad 22 November , 2006 Författare Rapport Postad 22 November , 2006 Jag har läst en 5-6 böcker, men det gäller ju att kunna omsätta det i praktiken också. Jag är lite sugen på att köpa lite nytt och då undrar jag vad jag ska slå till med. Jag har läst texas hold em for advanced players, the theory of poker, vinnarstrategier för texas hold em, super system 2 osv. Jag diggade verkligen vinnarstrategier och hold em for advanced players, men nu är jag sugen på nåt nytt. Är det harringstons böcker som gäller eller? Harringtonböckerna ska du absolut läsa! Vilka av harringtons ska jag börja med? Har cash till en eller två st just nu bara. Citera
Nojjby Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Jag har läst en 5-6 böcker, men det gäller ju att kunna omsätta det i praktiken också. Jag är lite sugen på att köpa lite nytt och då undrar jag vad jag ska slå till med. Jag har läst texas hold em for advanced players, the theory of poker, vinnarstrategier för texas hold em, super system 2 osv. Jag diggade verkligen vinnarstrategier och hold em for advanced players, men nu är jag sugen på nåt nytt. Är det harringstons böcker som gäller eller? Harringtonböckerna ska du absolut läsa! Vilka av harringtons ska jag börja med? Har cash till en eller två st just nu bara. Jag äger ju faktiskt bara ettan och tvåan... Det är ju turneringar du ska spela, ettan tar upp inledningen och tvåan slutskedet av turneringar så de verkar ju lämpliga att börja med. Tror jag fick nån rabatt när jag köpte båda, men jag vet inte om jag får skriva ut hos vem, kanske räknas som reklam. Du får väl kika runt lite helt enkelt. Citera
Gäst Postad 22 November , 2006 Rapport Postad 22 November , 2006 Jag har läst en 5-6 böcker, men det gäller ju att kunna omsätta det i praktiken också. Jag är lite sugen på att köpa lite nytt och då undrar jag vad jag ska slå till med. Jag har läst texas hold em for advanced players, the theory of poker, vinnarstrategier för texas hold em, super system 2 osv. Jag diggade verkligen vinnarstrategier och hold em for advanced players, men nu är jag sugen på nåt nytt. Är det harringstons böcker som gäller eller? Harringtonböckerna ska du absolut läsa! Vilka av harringtons ska jag börja med? Har cash till en eller två st just nu bara. Som sagt så är ju Harrington bra om du ska köra MTT:s men ska du köra SNG's så är han rätt borta i de flesta resonemangen. Om du väljer SNG's (vilket jag rekomenderar eftersom det är enklast att lära sig) så rekomenderar jag Cyntax länksamling i SNG-forumet. De artiklarna som finns där är tusen gånger bättre än Harrington när det gäller SNG. Annars tycker jag rent generellt att böcker är en aning överskattade, visst om man är helt grön så kan det ju vara vettigt att läsa en bok eller två och fokusera på de fundamentala bitarna. Annars tror jag du lär dig minst lika mkt genom att läsa och posta aktivt här på pf.nu samt 2+2. GL! Citera
Blattanfejan Postad 23 November , 2006 Rapport Postad 23 November , 2006 Betway kör in upp 100% upp till 500kr inom 24 efter första insättningen. Villkoret är sedan 500 BP för att få ta ut pengarna från sidan. Dock har du de 500 från Betway att spela för på en gång. Parbet bjuder på $25 på ungefär lika villkor. Som någon annan skrev, kör Sit'n'Go. Om du sätter in 500 har du totalt ca $130 vilket är okej för att köra $5+0,5. Egentligen skall man väl ha 30 inköp, detta räcker till knappt 25 inköp.Innan du börjar spela så läs Irenmats powerpointpresetation, finns att hitta under länkar för sng nr 89 tror jag att det var. Någon kan säkert lägga upp en länk. Följ det, starta upp ett bord till när det första bordet börjar level 3 så går det ganska fort att låsa upp bonusen. Har för mig att det krävs 100 sng. Bonusen motsvarar 100% av erlagd rake. Lycka till. Okej! Ska jag sätta in 500kr på betway bara menar du? Jag har läst en del om empire här på sidan och det verkar som man får bra betalt där trots att man spelar på låga limits. Kanske ska dela upp det då så att jag sätter in 1000kr på empire om det räcker. Japp, 500 på Betway för att få deras välkomstbonus. Kolla PF:s bonuserbjudande från Betway, du får en tröja på köpet Citera
Recommended Posts