Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

AK är given fold.

En ev stege skulle antingen checksyna eller leda för typ halvpott på river.

Eftersom jag tycker att det skriker set ganska mycket så skulle jag nog potta turn. Flop är bra eftersom han kan syna med vidare range där. Turn synar han ändå inte utan set (om det inte är jättefirre), stege eller ngt kombodrag så det är där värdet finns, beta mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle aldrig synat river. Som ngn tidigare skrev är risken att han sitter med lägre stege i stort sett obefintlig 2 par skulle han slå om på flopp, set borde han slgit om på flop med men ändå rätt tydligt han hade settet. Värdet finns mycket riktigt på turn där borde du degat in mer. Värdebet/fold river.

 

Mycket dåligt spel av FI dock...

 

 

Sessionen slutade +$1033 efter 1800 händer.

Blev lite NL500 med mot slutet (tillåtet enligt inköpskravet på 40)

Känner mig nöjd med mitt spel, de två störta potterna jag var med i/förlorade var riggade. Här är den ena som jag gråter över, borde jag enligt någon folda river?

 

** Game ID 1344288405 starting - 2007-04-24 21:58:58

** Am I Too Much [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- al10pin sitting in seat 1 with $50.00 [sitting out]

- mrdawwe sitting in seat 2 with $1290.40

- Utkopt sitting in seat 3 with $652.00 [Dealer]

- robbull sitting in seat 4 with $892.19

- POKER_MAO sitting in seat 5 with $149.16

- husse80 sitting in seat 6 with $52.60 [sitting out]

 

robbull posted the small blind - $2.00

POKER_MAO posted the big blind - $4.00

** Dealing card to mrdawwe: King of Diamonds, Ace of Spades

mrdawwe raised - $16.00

Utkopt folded

robbull raised - $54.00

POKER_MAO folded

mrdawwe called - $54.00

 

** Dealing the flop: Queen of Spades, Jack of Spades, 10 of Hearts

robbull checked

mrdawwe bet - $86.00

robbull called - $86.00

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

robbull checked

mrdawwe bet - $189.00

robbull called - $189.00

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

robbull went all-in - $565.19

mrdawwe called - $565.19

robbull shows: Queen of Hearts, Queen of Clubs

mrdawwe mucks: King of Diamonds, Ace of Spades

robbull wins $1790.38 from the main pot

 

End of game 1344288405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sessionen slutade +$1033 efter 1800 händer.

Blev lite NL500 med mot slutet (tillåtet enligt inköpskravet på 40)

Känner mig nöjd med mitt spel, de två störta potterna jag var med i/förlorade var riggade. Här är den ena som jag gråter över, borde jag enligt någon folda river?

 

** Game ID 1344288405 starting - 2007-04-24 21:58:58

** Am I Too Much [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- al10pin sitting in seat 1 with $50.00 [sitting out]

- mrdawwe sitting in seat 2 with $1290.40

- Utkopt sitting in seat 3 with $652.00 [Dealer]

- robbull sitting in seat 4 with $892.19

- POKER_MAO sitting in seat 5 with $149.16

- husse80 sitting in seat 6 with $52.60 [sitting out]

 

robbull posted the small blind - $2.00

POKER_MAO posted the big blind - $4.00

** Dealing card to mrdawwe: King of Diamonds, Ace of Spades

mrdawwe raised - $16.00

Utkopt folded

robbull raised - $54.00

POKER_MAO folded

mrdawwe called - $54.00

 

** Dealing the flop: Queen of Spades, Jack of Spades, 10 of Hearts

robbull checked

mrdawwe bet - $86.00

robbull called - $86.00

 

** Dealing the turn: 9 of Clubs

robbull checked

mrdawwe bet - $189.00

robbull called - $189.00

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

robbull went all-in - $565.19

mrdawwe called - $565.19

robbull shows: Queen of Hearts, Queen of Clubs

mrdawwe mucks: King of Diamonds, Ace of Spades

robbull wins $1790.38 from the main pot

 

End of game 1344288405

 

du måste nog folda där, set är det enda han spelar så där, kanske kombodraget också men mot en synstation som dig så lär han inte bluffa rivern där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

foldar man AK där är man inte helt frisk

 

Jag är nyfiken på hur du resonerar här. Har sett dig förespråka syn (utan att motivera närmre) i stora potter vid flera tillfällen nu, när många andra säger fold. Mitt intryck är att du endast tänker "han kan bluffa, han kan ha en sämre hand".

 

Jag säger inte att det är tokfel att syna, men vill du utveckla hur du tänker? Vilken HD sätter du fi på här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer, rätt intressant faktiskt.

Lätt att va efterklok men tycker ändå det ligger en hel del tyngd i det ni säger. Viktigt att betta mer på turn!! (svårare då iofs att folda mot ett riverbet). Folda river bör jag nog göra, iaf. på NL400, då inte så många "reppar".

Jag blixtsynade, tänkte inte efter alls. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte vara någon skillnad iaf..

 

Ser inte skillnaden mot nu?

 

Hde jag inte haft regler alls hade jag ALDRIG haft en rulle att leka med nu. Jag hade säkert suttit mig igår och spelat $10/20 osv osv finns rätt mkt man kan säga men nämna mer göra det hela larvigare än vad det redan är :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nyfiken på hur du resonerar här. Har sett dig förespråka syn (utan att motivera närmre) i stora potter vid flera tillfällen nu, när många andra säger fold. Mitt intryck är att du endast tänker "han kan bluffa, han kan ha en sämre hand".

 

Jag säger inte att det är tokfel att syna, men vill du utveckla hur du tänker? Vilken HD sätter du fi på här?

 

 

tänkte inte att det behövdes utvecklas så mycket iom. att potten redan är så stor, på river är potten 662 och fi bettar all-in med 565.19, du måste bara vinna runt 30% av gångerna, känns självklart att syna med nöt-stegen när enbart en kåk slår oss

 

 

visst, en duktig spelare skulle aldrig spela AQ,KK,AA,Axs,Kxs, mm. såhär.. men man kan inte utgå ifrån att alla är duktiga, folk spelare sämre än man tror, oftast vet dom inte om de bluffar eller värdebettar..man kan inte räkna med att alla ställer om med set/två-par på flop att alla pushar starka drag osv..

 

jag har sett folk spela ungefär så här på NL1000 för att sedan vika upp en ren bluff eller händer som JT,AQ,89,AA

 

utan extremt bra nit-read på fi skulle jag syna alla dagar i veckan..pot-oddsen är helt enkelt för bra

 

men är man nu säker på att fi är en stabil nit som aldrig bluffar eller tiltar skulle jag sätta han på QQ,JJ,AK,(KK) och man kan då kanske hitta folden..

 

finns inget värre än att folda här för att några händer senare se fi losa halva stacken på ett uber-donk-move :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack. Personligen tycker jag, om det är helt readlöst, att fis linje måste viktas jättemkt åt set/kåk här. Håller med om att man inte kan utgå från att alla är duktiga, men det betyder ju inte att man ska utgå ifrån att alla suger.

 

men är man nu säker på att fi är en stabil nit som aldrig bluffar eller tiltar skulle jag sätta han på QQ,JJ,AK,(KK) och man kan då kanske hitta folden..

 

Tja, mot den HDn måste man ju syna, vi har 42% equity mot den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte inte att det behövdes utvecklas så mycket iom. att potten redan är så stor, på river är potten 662 och fi bettar all-in med 565.19, du måste bara vinna runt 30% av gångerna, känns självklart att syna med nöt-stegen när enbart en kåk slår oss

 

 

visst, en duktig spelare skulle aldrig spela AQ,KK,AA,Axs,Kxs, mm. såhär.. men man kan inte utgå ifrån att alla är duktiga, folk spelare sämre än man tror, oftast vet dom inte om de bluffar eller värdebettar..man kan inte räkna med att alla ställer om med set/två-par på flop att alla pushar starka drag osv..

 

jag har sett folk spela ungefär så här på NL1000 för att sedan vika upp en ren bluff eller händer som JT,AQ,89,AA

 

utan extremt bra nit-read på fi skulle jag syna alla dagar i veckan..pot-oddsen är helt enkelt för bra

 

men är man nu säker på att fi är en stabil nit som aldrig bluffar eller tiltar skulle jag sätta han på QQ,JJ,AK,(KK) och man kan då kanske hitta folden..

finns inget värre än att folda här för att några händer senare se fi losa halva stacken på ett uber-donk-move :)

hur skulle en stabil nit inte kunna dega nötstegen på turn :/ iaf så har jag ändrat mig , lika bra att syna. det är så kasst spelat vad han än har så man måste nog ta en syn. liksom att knack syna flopp oop på uberfarlig flopp när han inte har den blekaste vad som träffar dawwe på turn eller inte.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...