elvis77 Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Btw om jag sitter med AAAAAJIII på handen och nån går allin jublar jag oftast och hittar såklart syn! Runninggoodskadad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Räkna på denna helok... ***** Hand History for Game 6765153974 ***** $1,000 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 08, 14:39:25 ET 2008 Table Table 126318 (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 6: Mrdavve ( $2,572.75 USD ) Seat 4: wheelinho ( $1,003 USD ) Seat 2: IzE_TuE ( $1,148 USD ) Seat 1: blad35 ( $315.30 USD ) Seat 5: Gurkohigh ( $232 USD ) Seat 3: NeptuneBeats ( $960 USD ) IzE_TuE posts small blind [$5 USD]. NeptuneBeats posts big blind [$10 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to wheelinho [ Qc Qh ] wheelinho raises [$35 USD] Gurkohigh calls [$35 USD] Mrdavve raises [$145 USD] blad35 folds. IzE_TuE folds. NeptuneBeats folds. wheelinho raises [$315 USD] Gurkohigh folds. Mrdavve calls [$205 USD] ** Dealing Flop ** [ Ks, 4d, 3s ] wheelinho checks. Mrdavve bets [$666 USD] wheelinho is all-In. ** Dealing Turn ** [ 7h ] ** Dealing River ** [ 9s ] Mrdavve shows [ Qs, Ts ]a flush, King high. wheelinho doesn't show [ Qc, Qh ]a pair of Queens. Mrdavve wins $13 USD from side pot #1 with a flush, King high. Mrdavve wins $2,053 USD from the main pot with a flush, King high. #Game No : 6765164406 okej, nu har jag räknat på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Jag kanske är för dålig på poker för att förstå hur man vinner massor. In med en tredjedels inköp med Q T preflop. SYNA tredjedels inköp dessutom. Höja hade jag kunnat hitta argument för. Hur kan det vara annat än genom-ruttet spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Svenska avundsjukan kanske, men det stinker klonkande fisk lång väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Vad exakt är poängen Bogus? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pwned Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Tycker ärligt talat inte att du spelar QQ så bra heller 4bet light,e väl bara och ställa elr syna dawwes 3bet och spel slow.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen_Per Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Svenska avundsjukan kanske, men det stinker klonkande fisk lång väg. Ja det gör det sannerligen! Mrdawwe, upplever du att folk försöker bluffa dig oftare för att du spelar som du gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bogus Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Tycker ärligt talat inte att du spelar QQ så bra heller 4bet light,e väl bara och ställa elr syna dawwes 3bet och spel slow.. QQ spelar fruktansvärt bra. Vet precis hur mycket davve synar av utom några som helst odds. Och blixtsynar antagligen all in bluffen på floppen. Höjer han mer Preflop får han antagligen fold. Synar han bara så blir det jobbigare spel postflop. Han lämnar dessutom utrymme för davve att bluff-shova preflop. Jag älskar att 4beta litet. Då verkar aggros gilla att gå all in med t.ex Ax suited (ja, det har hänt mig flera gånger) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 okej, nu har jag räknat på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Jag kanske är för dålig på poker för att förstå hur man vinner massor. In med en tredjedels inköp med Q T preflop. SYNA tredjedels inköp dessutom. Höja hade jag kunnat hitta argument för. Hur kan det vara annat än genom-ruttet spel? man vinner inte massor genom att folda iaf. Svenska avundsjukan kanske, men det stinker klonkande fisk lång väg. jag har blivit kallad klonkade fisk hela min pokerkarriär. hellre vara klonkande fisk än missklonkande haj. alla gör vi misstag, ingen är i närheten av att spela optimalt. allt är relativt. så länge man gör färre och mindre misstag än sina motståndare går man med vinst. Tycker ärligt talat inte att du spelar QQ så bra heller 4bet light,e väl bara och ställa elr syna dawwes 3bet och spel slow.. 4bet light? 4betta QQ är väl inte light? spel slow eh? fyllepost? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slakan Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 man vinner inte massor genom att folda iaf. jag har blivit kallad klonkade fisk hela min pokerkarriär. hellre vara klonkande fisk än missklonkande haj. Helt rätt. Man vinner inte på poker om man ska hålla på att folda händer som Q10 och AJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 QQ spelar fruktansvärt bra. Vet precis hur mycket davve synar av utom några som helst odds. Och blixtsynar antagligen all in bluffen på floppen. Höjer han mer Preflop får han antagligen fold. Synar han bara så blir det jobbigare spel postflop. Han lämnar dessutom utrymme för davve att bluff-shova preflop. Jag älskar att 4beta litet. Då verkar aggros gilla att gå all in med t.ex Ax suited (ja, det har hänt mig flera gånger) Vi aggros hatar odds Jag spelade så genomruttet så det luktade igår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 9 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 OKej, dags för NL2k! Prima och Party Poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thåström Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Gl Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 OKej, dags för NL2k! Prima och Party Poker Intressant att raila. Se hur länge jag orkar att bara stå vid sidlinjerna innan jag måste dra igång en egen session... på lite lägre nivåner, hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Förstår mig verkligen inte på folk ibland. För de som inte har varit totalt blinda så är det rätt uppenbart att Dawwe har stora svängnigar, gillar att spela stora pottar med marginella händer och gambla. Sen att han ibland klonkar och ibland backar hör väl till spelet. Trodde att folk hade lagt ner sin TAG-diskussion när det gäller Dawwes spel för länge sen. Sen att han inte spelar alla händer rätt lr optimalt gäller väl för oss andra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 Förstår mig verkligen inte på folk ibland. För de som inte har varit totalt blinda så är det rätt uppenbart att Dawwe har stora svängnigar, gillar att spela stora pottar med marginella händer och gambla. Sen att han ibland klonkar och ibland backar hör väl till spelet. Trodde att folk hade lagt ner sin TAG-diskussion när det gäller Dawwes spel för länge sen. Sen att han inte spelar alla händer rätt lr optimalt gäller väl för oss andra med. Mm och sen finns det de som verkligen mött honom och vet vad de pratar om. Som jag, till exempel. Inget ont ont mrdawwe som sådan, men vinnande på nl2k+ blir han aldrig om han inte gör radikala förändringar. Det är inte nåt fel alls på att spela löst/aggro, men det är en fråga om handval och balansering även då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stonethailand Postad 9 Februari , 2008 Rapport Share Postad 9 Februari , 2008 ser lite semi-rushigt ut med tanke på ditt stackdjup atm, keep it up! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Upp trevliga 10 inköp igen.. börjar bli riktigt trevligt detta.. bra rulle för NL2000 nu. 8timmarsgrind idag igen.. hoppas det inte tar kål på mig. Blir nog lite lugnare imorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
uo Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 härligt dawwe fortsätt krossa =)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bootliner Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Lir? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Dags för STENHÅRD grind inom 20 minuter. Prima och Party as usual.. Skippar turneringarna ikväll, blev inte mkt sömn inatt så det blir heller inte så länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lost Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 lol försökte hitta sökknappen på prima för att se vilka bord du grindar men råkade söka i buddy-fältet.. ignorera :=) nice stack btw, $18k på 10/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_mowmow Postad 10 Februari , 2008 Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 gl dawwe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrdawwe Postad 10 Februari , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Februari , 2008 Ty! Gick bra ett tag men gick riktigt mkt värre ett annat tag så jag får vara nöjd nästan med dagens resultat på nästan exakt +-0 efter 5 timmar. Nu måste man sova.. trött trött gonatt gonatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts