Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Tog en minipaus i sessionen för mat.. kikar in här och ser att det skrivits en del kul, fortsätt så! :) Analysera gärna min goodrun mot Spelgalen.. (Du vänder det, sjuk otur igår)

 

Ligger några inköp + tack vare party.. HUmatchen var inte trevlig direkt.. har svårt mot han jag spelade mot.

Aja tar tag i det nu igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge oss en korrekt analys om du ska "haha"ha hans beslut.

 

Ok, sry att jag inte analyserade hela hans spel bara för jag skrev hur det såg ut för honom på prima. Och han SYNADE all-in för 1 BI med AJo. Vet inte historiken mellan honom och motståndaren men en sån syn är väl tomteaktig i 98% av fallen?! Men vad vet jag... :-)

 

Självklart ska jag analysera bordet och spelet mycket väl innan jag skriver något nästa gång. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sry att jag inte analyserade hela hans spel bara för jag skrev hur det såg ut för honom på prima. Och han SYNADE all-in för 1 BI med AJo. Vet inte historiken mellan honom och motståndaren men en sån syn är väl tomteaktig i 98% av fallen?! Men vad vet jag... :-)

 

inte för jag vet hh. men vad baserar du ditt påstående på? kan du visa varför det skulle vara dåligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte för jag vet hh. men vad baserar du ditt påstående på? kan du visa varför det skulle vara dåligt?

 

Varför det skulle vara dåligt att syna all in för 1 BI med AJo??? Har inga som helst statistiska belägg för det påståendet. Visste inte att man behövde det för att skriva här, men som jag skrev tidigare ska jag ha mycket mer på fötterna innan jag skriver något här nästa gång.

 

Hoppas alla duktiga spelare här har förståelse och kan förlåta mig för det dumma påståendet att det skulle vara dåligt att syna med den handen. Det är säkert jättebra. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoo, första inlägget!

 

Tänkte raila lite, men har inget Primakonto. Vilken av de olika Primaklienterna ska man välja för att få en hyfsad bonus och/eller rakeback? Jag spelar lowlimit NL50 och NL100 och max 10 h/vecka.

 

Fortsatt lycka till MrDawwe! Det har varit kul att läsa dagboken, trots att den alltför ofta har befläckats med idioters inlägg.:roll:

 

Ehrrmm... Ursäkta att jag stör i pajkastningen, men har någon en åsikt kring inlägget ovan?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det skulle vara dåligt att syna all in för 1 BI med AJo??? Har inga som helst statistiska belägg för det påståendet. Visste inte att man behövde det för att skriva här, men som jag skrev tidigare ska jag ha mycket mer på fötterna innan jag skriver något här nästa gång.

 

Hoppas alla duktiga spelare här har förståelse och kan förlåta mig för det dumma påståendet att det skulle vara dåligt att syna med den handen. Det är säkert jättebra. ;-)

 

Du råkar inte känna dig ägd över huvud taget va? Bara att bryta ihop och komma igen vet du..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det skulle vara dåligt att syna all in för 1 BI med AJo??? Har inga som helst statistiska belägg för det påståendet. Visste inte att man behövde det för att skriva här, men som jag skrev tidigare ska jag ha mycket mer på fötterna innan jag skriver något här nästa gång.

 

Hoppas alla duktiga spelare här har förståelse och kan förlåta mig för det dumma påståendet att det skulle vara dåligt att syna med den handen. Det är säkert jättebra. ;-)

 

varför skulle du använda statistiska belägg? analytiska duger fullgott åt oss. varför är du så rädd för att räkna på det? vore det jobbigt att lära dig något nytt? eller är du lat och vill ha allt på ett silverfat och väntar på att någon annan ska göra det åt dig?

 

är ju grymt EV- att bara tänka "det där kan ju i 98% av fallen aldrig vara bra" utan att ha något som helst resonemang bakom det. ungefär som att jag säger "det kan ju i 98% av fallen aldrig vara korrekt att folda 27o preflop". sådana påståenden väger ju verkligen inget här. lite snabb analys så kanske man lär sig något man kan ha nytta av, oavsett om man hade rätt eller fel i sin intuition.

 

fwiw har jag stackat av med AJ rätt många gånger preflop. och vissa här på pf dissar mig för det. se t ex:

http://pokerforum.nu/forum/866531-post17.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exempel på analys:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.551% 41.36% 04.19% 1232223048 124915938.00 { AJo }

Hand 1: 54.449% 50.26% 04.19% 1497354036 124915938.00 { 22+, ATs+, A5s-A2s, KQs, ATo+, KQo }

 

om dawwe fick betala 90bb för att spela en pott på 200bb behöver han följande equity

90 / 200 = 0.45

 

sätter han på den rangen är hans syn korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exempel på analys:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.551% 41.36% 04.19% 1232223048 124915938.00 { AJo }

Hand 1: 54.449% 50.26% 04.19% 1497354036 124915938.00 { 22+, ATs+, A5s-A2s, KQs, ATo+, KQo }

 

om dawwe fick betala 90bb för att spela en pott på 200bb behöver han följande equity

90 / 200 = 0.45

 

sätter han på den rangen är hans syn korrekt.

 

Hmm, du har ju fan i mig helt rätt... Plötsligt har min syn på AJo och AQo ändrats radikalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jobbigt att lära sig något nytt va? ber om ursäkt för att jag orsakar traumatiska upplevelser.... ;-)

 

Mja, har alltid haft ödestankar om AJo i preflopsituationer och din analys gjorde ju att man tänkte om lite... Eftersom jag själv sitter på jobbet och inte har tillgång till ditt fina analytiska program - kan du slå på AQo oxå med samma värden för fi och se vad som ploppar ut?

Btw - du som alltid uttrycker dig väl i ord och siffror - varför börjar du alltid dina meningar med liten bokstav? Bara en stilla undran... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, har alltid haft ödestankar om AJo i preflopsituationer och din analys gjorde ju att man tänkte om lite... Eftersom jag själv sitter på jobbet och inte har tillgång till ditt fina analytiska program - kan du slå på AQo oxå med samma värden för fi och se vad som ploppar ut?

Btw - du som alltid uttrycker dig väl i ord och siffror - varför börjar du alltid dina meningar med liten bokstav? Bara en stilla undran... ;-)

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 51.057% 46.90% 04.15% 1358894160 120346998.00 { AQo }

Hand 1: 48.943% 44.79% 04.15% 1297630212 120346998.00 { 22+, ATs+, A5s-A2s, KQs, ATo+, KQo }

 

varför jag skriver med liten bokstav. gammal ovana av för mycket chattande. ser forumande som chattande på IRC typ, lika oseriöst iaf. gör lite avbrott från min ovana om jag är seriös. hehe

 

alternativ förklaring: var väl någon jag hittade på när jag läste tyska och de använde stor bokstav för alla substantiv. tyckte det verkade ett intressant koncept och punkt borde väl räcka fullgott för att se var en mening börjar och en slutar, så jag började skriva alla egennamn med stor bokstav för att betona dem lite extra och slutade skriva stor bokstav i början av meningar. varför börjar du med stor bokstav? för att du är en död lax som följer strömmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...